Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 771897 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #650 Gepost op: 25 januari 2011, 23:30:08
Precies dat bedoel ik. Voor de noodhulp is officieel nog niet bekend of het de passat of touran wordt.
Een regio mag alleen kiezen voor een transporter of de touran/passat voor de noodhulp.
Als het goed is wordt dat medio mei 2011 bekend gemaakt. Dus of het een Touran of een Passat gaat worden.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #651 Gepost op: 27 januari 2011, 19:52:11
Enkele bronnen geraadpleegd en er is enige duidelijkheid mbt snelwegvoertuigen.

Afglopen week remtesten geweest in Lelystad bij het RDW. Aldaar is getest met 2 overgebleven voertuigen uit de aanbesteding.
Namelijk:

BMW 520d steptronic en de Volvo V70 d5 geartronic.

Beide door de testen gekomen. Worden komende weken in de praktijk getest, dus waarschijnlijk te spotten door het land.
Tevens zijn er nog onderhandeling mbt de prijs. De BMW is een stuk duurder dan de Volvo en motorisch minder... dus meer kans voor de V70.
Intern word nog met de korpsleiding gesproken over een snel voertuig per bureau voor de nachtdienst/controles. Hiervoor is de BMW 5, met een snellere motor natuurlijk wel weer een kanshebber (volgens bron).

Heb begrepen dat er ook mensen van verschillende regio's aanwezg zijn geweest.

Spec:
BMW 520d aut
2.0 4cill 184PK 380NM tussen 1750 - 2750 toeren
1790kg max; 220km/u

Volvo V70 D5 aut
2.4 5cil 205PK 420NM tussen 1400 - 3250 toeren
1599kg max; 220km/u

Heb niet kunnen achterhalen wat de opbouw gaat worden (echter de Vista zal hoogstwaarschijnlijk op de dakrail bevestigd worden. Volgens bronnen was deze bij de testen op beide voertuigen gemonteerd. Zal op de topsnelheid van invloed zijn geweest.

Wellicht iemand al meer of aanvullende info?


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #652 Gepost op: 27 januari 2011, 22:04:00
Enkele bronnen geraadpleegd en er is enige duidelijkheid mbt snelwegvoertuigen.

Afglopen week remtesten geweest in Lelystad bij het RDW. Aldaar is getest met 2 overgebleven voertuigen uit de aanbesteding.
Namelijk:

BMW 520d steptronic en de Volvo V70 d5 geartronic.

Beide door de testen gekomen. Worden komende weken in de praktijk getest, dus waarschijnlijk te spotten door het land.
Tevens zijn er nog onderhandeling mbt de prijs. De BMW is een stuk duurder dan de Volvo en motorisch minder... dus meer kans voor de V70.
Intern word nog met de korpsleiding gesproken over een snel voertuig per bureau voor de nachtdienst/controles. Hiervoor is de BMW 5, met een snellere motor natuurlijk wel weer een kanshebber (volgens bron).

Heb begrepen dat er ook mensen van verschillende regio's aanwezg zijn geweest.

Spec:
BMW 520d aut
2.0 4cill 184PK 380NM tussen 1750 - 2750 toeren
1790kg max; 220km/u

Volvo V70 D5 aut
2.4 5cil 205PK 420NM tussen 1400 - 3250 toeren
1599kg max; 220km/u

Heb niet kunnen achterhalen wat de opbouw gaat worden (echter de Vista zal hoogstwaarschijnlijk op de dakrail bevestigd worden. Volgens bronnen was deze bij de testen op beide voertuigen gemonteerd. Zal op de topsnelheid van invloed zijn geweest.

Wellicht iemand al meer of aanvullende info?

Bijzonder keus moet ik zeggen. Ik had toch wel iets meer PK's verwacht eigenlijk.
5 serie of V70 is in ieder geval wel lekker ruim! :)

Ik snap alleen niet waarom het geen 530d is geworden.
Ook als ik kijk naar tussen acceleratie cijfers en top snelheid heeft een 530d gewoon veel meer in huis.
De winst pakken ze nu alleen op binnen ruimte, niet op prestaties in vergelijking met de V50 D5 volgens mij.

Oja, ik hoop van harte dat men er geen Vista balken op gaat zetten...  :|


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #653 Gepost op: 27 januari 2011, 22:16:39
Bijzonder keus moet ik zeggen. Ik had toch wel iets meer PK's verwacht eigenlijk.
5 serie of V70 is in ieder geval wel lekker ruim! :)

Ik snap alleen niet waarom het geen 530d is geworden.
Ook als ik kijk naar tussen acceleratie cijfers en top snelheid heeft een 530d gewoon veel meer in huis.
De winst pakken ze nu alleen op binnen ruimte, niet op prestaties in vergelijking met de V50 D5 volgens mij.

Oja, ik hoop van harte dat men er geen Vista balken op gaat zetten...  :|


Waarschijnlijk iets met netto 10.000 euro per auto verschil tussen een 520d en 530d..... En dan is de BMW al een stuk duurder dan de Volvo. Alleen de verkeersdiensten van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag kunnen natuurlijk wel de keuze maken voor een zwaardere motor. Schaffen een stuk minder van die bakkies aan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #654 Gepost op: 27 januari 2011, 22:37:36
Tsja, men klaagt nu steen en been bij het KLPD over de Vista's (en bij de andere ''snelle'' korpsen) .... Logisch als ze (nu) de Vista's opbouwen en over een tijdje er achter komen dat ze het tóch anders willen (en gaan doen ....)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #655 Gepost op: 28 januari 2011, 21:45:11
Per wanneer worden de voertuigen eigenlijk volgens de nieuwe aanbesteding ingekocht en opgebouwd?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #656 Gepost op: 29 januari 2011, 00:03:47
Per wanneer worden de voertuigen eigenlijk volgens de nieuwe aanbesteding ingekocht en opgebouwd?
Als je over de noodhulpvtgn heb voor de regio's gaat dit gebeuren vanaf mei 2011. Men moet namelijk eerst nog beslissen of het de Touran of de Passat gaat worden.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #657 Gepost op: 29 januari 2011, 17:46:44
Ik vind het maar geld over de balk smijten. Aan de ene kant wil men bezuinigen, en aan de andere kant geeft men geld uit aan hele dure bakken voor de Politie. Er zijn verschillende Franse, Italiaanse, Japanse, Chinese, Turkse, Spaanse, of Russiche fabrikanten die vergelijkbare kwaliteit en vergelijkbare specificaties voor veel minder geld kunnen bieden. Dan blijft er misschien geld over andere activiteiten binnen de Politie.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #658 Gepost op: 29 januari 2011, 18:41:36
Ik vind het maar geld over de balk smijten. Aan de ene kant wil men bezuinigen, en aan de andere kant geeft men geld uit aan hele dure bakken voor de Politie. Er zijn verschillende Franse, Italiaanse, Japanse, Chinese, Turkse, Spaanse, of Russiche fabrikanten die vergelijkbare kwaliteit en vergelijkbare specificaties voor veel minder geld kunnen bieden. Dan blijft er misschien geld over andere activiteiten binnen de Politie.

Ja, laten we hier weer eens over beginnen ....

De huidige voertuigen zijn ver, ver onder de maat als het gaat om prestatie's. De voertuigen uit landen die jij opnoemt zijn (te) onbetrouwbaar. Om een voorbeeld te noemen, in de vorige generatie dienstvoertuigen (Opel Vectra's) lag een motorblok mede ontwikkeld door Alfa Romeo. Drama na drama, opgeblazen turbo's, gescheurde koppakkingen, aluminium blokken die scheurden. Dát was pas geld over de balk.
Volkswagen (en of VAG) producten zijn veelal veel betrouwbaarder, waardoor een voertuig meer service vrije kilometers kan rijden én waardoor er veel minder geld uitgegeven hoeft te worden aan onderdelen, vervangende voertuigen en service ....

Daarnaast is de afschrijving (en dus restwaarde) een belangrijk item ... Ik hoef nu al geen Renault of Fiat, laat staan als ie van een hulpdienst is geweest  :-X

Of begrijp je nu ook waarom ambulance en brandweervoertuigen in Nederland nooit / nauwelijks met een ander merk rijden dan Volvo, DAF, Mercedes ... Oh nee, dat is anders  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #659 Gepost op: 29 januari 2011, 19:37:56
Ik vind het maar geld over de balk smijten. Aan de ene kant wil men bezuinigen, en aan de andere kant geeft men geld uit aan hele dure bakken voor de Politie. Er zijn verschillende Franse, Italiaanse, Japanse, Chinese, Turkse, Spaanse, of Russiche fabrikanten die vergelijkbare kwaliteit en vergelijkbare specificaties voor veel minder geld kunnen bieden. Dan blijft er misschien geld over andere activiteiten binnen de Politie.

Waarschijnlijk zinloos, maar.... prijs, kwaliteit, milieulabel, uitstoot, uitrusting, ruimte, automaat. Verder moet een merk allereerst zelf willen en is het van groot belang wat een merk bied qua korting op aanschaf en onderhoud. Dit is van doorslaggevend belang. Tegenwoordig maken de milieueisen en brandstofconsumptie een groot onderdeel uit. Hierdoor komen de duitse merken automatisch naar voren. En tegenwoordig zijn de prijzen echt niet meer ver bij elkaar vandaan tussen bijvoorbeeld frans en duits.
Vergeet niet dat de overheid geen BPM en BTW betaald voor zn voertuigen. Dat is de grote invloed op de prijsverschillen. En wat Jerommeke al benoemde er zit gewoon een verschil in degelijkheid.

Hier zullen we echter nooit over uitgesproken raken. Lees voor de gein maar eens terug in deze topic.... Dan was je opmerking waarschijnlijk ook achterwegen gebleven!!