Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 784589 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #660 Gepost op: 29 januari 2011, 22:00:01
Ik lees graag de voorbeelden van de Chinese, Turkse en Russische autofabrikanten die dezelfde specificaties kunnen leveren   ::)

Spaans, Italiaans of Frans, tja die deden dus niet mee in de aanbesteding. En hele dure bakken? dat valt dus ook wel weer mee, het zijn nog steeds middenklassers/ hoge middenklassers. Waren het maar hele dure bakken, dan hadden we misschien wel Audi, Mercedes of BMW gereden... Oh alweer Duits  0098 Iets Zweeds zou dan ook nog wel mogen


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #661 Gepost op: 29 januari 2011, 22:15:04
De belangrijkste reden om voor Volkswagen te kiezen is niet de auto, maar de ondersteuning en service die het merk biedt. Ze denken mee aan het ontwikkelen van een politieauto die optimaal voldoet aan de wensen van de Nederlandse politie (nee, niet die van de Nederlandse politieagent). Daarnaast leveren ze snel betrouwbare auto's en zijn ze zeer servicegericht richting VTSPN en de korpsen. Dat is de politie (terecht) ook iets waard.
Wout


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #662 Gepost op: 29 januari 2011, 23:01:19
De belangrijkste reden om voor Volkswagen te kiezen is niet de auto, maar de ondersteuning en service die het merk biedt. Ze denken mee aan het ontwikkelen van een politieauto die optimaal voldoet aan de wensen van de Nederlandse politie (nee, niet die van de Nederlandse politieagent). Daarnaast leveren ze snel betrouwbare auto's en zijn ze zeer servicegericht richting VTSPN en de korpsen. Dat is de politie (terecht) ook iets waard.

Het merk heeft dit misschien wel voor ogen, logisch als je zo'n klant hebt die in zeer grote getalen auto's afneemt.
Helaas heeft niet iedere VW-dealer of korps dezelfde bedoelingen.
Mijn ervaringen met de VW's die wij rijden zijn slecht, maar dat heeft mede ook te maken met de keuze door het korps.
Betrouwbaar kan ik de auto's niet echt noemen, althans voor dit werk niet.
Als personenauto's voor prive gebruik volstaan ze prima.
Een Touran is bijv. niet gebouwd om zwaar te worden belast.
Heb al de meest vreemde dingen voorbij zien komen, waaronder afgebroken deurscharnieren, plotseling rokende kachels enz.

Doe dan maar Mercedes, daar hebben we veel minder problemen mee gehad.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #663 Gepost op: 29 januari 2011, 23:06:09
Als ze echt willen bezuinigen konden ze ook deze kiezen
http://en.wikipedia.org/wiki/Tata_Nano
of breng ik ze nu op verkeerde gedachten  998765 ::)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #664 Gepost op: 29 januari 2011, 23:08:37
Gaat harder dan de touran
Wout


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #665 Gepost op: 29 januari 2011, 23:37:36
Het merk heeft dit misschien wel voor ogen, logisch als je zo'n klant hebt die in zeer grote getalen auto's afneemt.
Helaas heeft niet iedere VW-dealer of korps dezelfde bedoelingen.
Mijn ervaringen met de VW's die wij rijden zijn slecht, maar dat heeft mede ook te maken met de keuze door het korps.
Betrouwbaar kan ik de auto's niet echt noemen, althans voor dit werk niet.
Als personenauto's voor prive gebruik volstaan ze prima.
Een Touran is bijv. niet gebouwd om zwaar te worden belast.
Heb al de meest vreemde dingen voorbij zien komen, waaronder afgebroken deurscharnieren, plotseling rokende kachels enz.

Doe dan maar Mercedes, daar hebben we veel minder problemen mee gehad.


plotseling rokende kachels
Standkachel?? Bekend verhaal bij Haaglanden dat zelfs de brandweer werd gealarmeerd.

waaronder afgebroken deurscharniere
Zelf panseren in garage en dan bepaalde constructie verbreken......


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #666 Gepost op: 30 januari 2011, 00:00:40
Misschien ben ik niet veel gewend maar ik ben eigenlijk wel goed te spreken over VW. Ook de Touran 2.0tdi zoals die bij ons rijdt vind ik een prima wagen. Tuurlijk mankeert er weleens wat aan maar dat ligt in 80% van de gevallen aan een foutje van de bestuurder of langdurige extreme rijstijl.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #667 Gepost op: 30 januari 2011, 00:07:01
Als ik eigenaar van een beveiligingsbedrijf zou zijn zou ik ook voor VW kiezen omdat ik die veel beter vind dus ik kan de keuze voor de Politievoertuigen zeker meer dan goed begrijpen.
Wat Franse voertuigen betreft slechte ervaringen met Renault o.a. de stoelen die je rugklachten bezorgd.
En ja ik weet dat je stoelen kan vervangen voordat men daar mee aankomt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #668 Gepost op: 30 januari 2011, 01:02:01
je kan lang en breed ........ Over al die merken maar de gemiddelde bens bij ons heeft rond de 2.5 ton gelopen er is er zelf een bij met ruim 340000 km en nogsteeds gaan ze als de brandweer. Ik moet nog zien dat een zweed dat gaat volhouden onder de zelfde omstandigheden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #669 Gepost op: 30 januari 2011, 01:45:00
Ik rij op het wkt in de Touran omdat ik met mijn 207cm en mijn poezelige maat 47 in een GolfVI mijn p...n nergens kwijt kan. Na een half uur sturen in die Golf heb ik geen gevoel meer in mijn rechterbeen. Tevens heb ik een halve hernia van het zitten in de bak.
De transporter is ook niet meer wat het is geweest. Dit omdat de banken achter de bestuurder op een gods onmogelijk plaats zijn vast verankerd in de bodem van het vtg dat de bestuurdersstoel niet max naar achter kan. Hierdoor zitten mijn knieen weer in het dashboard verankerd.

Dus daarom rij ik in een Touran.