Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 771560 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #800 Gepost op: 20 maart 2011, 11:29:09
Die aanbesteding is gewoon de doodsteek voor de werkbaarheid...

Niet zo dramatisch doen, het is voor veel regio's (oa. AA, Utrecht) al een hele verbetering tov de huidige 1.9tdi 105pk tourans.....


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #801 Gepost op: 20 maart 2011, 11:57:04
Niet zo dramatisch doen, het is voor veel regio's (oa. AA, Utrecht) al een hele verbetering tov de huidige 1.9tdi 105pk tourans.....

ow guttegut... ik doe in ene dramatisch....

Het is in eerste instantie al dramatisch dat je het met een 105 pk Touran moet doen. Hier reden we in een MB C220... dan naar een Touran... is drama... maar goed...

Lekker mee blijven gaan met het feit dat je een iets sterkere auto krijgt, wil nog niet zeggen dat het uitermate goed werkbaar is....

Dan maar dramatisch...dat wil niet zeggen dat ik er blij mee ben, maar goed we zitten er voor 8 jaar aan vast... en zullen dus moeten roeien met de riemen die we niet hebben...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #802 Gepost op: 20 maart 2011, 12:59:19
098uo Dan ga je toch in een bus je diensten doen. 098uo


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #803 Gepost op: 20 maart 2011, 13:13:24
098uo Dan ga je toch in een bus je diensten doen. 098uo

Als dat zou kunnen, heel graag. Ga vragen of ze onze nwe bus ook NH-gereed kunnen maken. Hoe ik met m'n bijna 2.10 mtr niet in een broodtrommel te zitten.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #804 Gepost op: 20 maart 2011, 14:38:31
misschien dat je een bij ons kan lenen. Voor de dhv staan er weer een stuk of 6 nieuwe klaar.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #805 Gepost op: 20 maart 2011, 15:12:10
ow guttegut... ik doe in ene dramatisch....

Het is in eerste instantie al dramatisch dat je het met een 105 pk Touran moet doen. Hier reden we in een MB C220... dan naar een Touran... is drama... maar goed...

Hou je bij de feiten en laat je persoonlijke voorkeur voor een bepaald merk niet lijden in je antwoorden.

Objectief:

Mercedec C220 Sedan classic HAND (model tot 2000)

95pk
0-100km/u = 16,3 sec
Top = 175km/u

Mercedes C220 Combi classic HAND (model tot 2007)

143pk
0-100 km/u = 10,7 sec
Top = 214km/u

VW Touran 2.0tdi 140pk comfortline AUT

140pk
0-100 km/u = 9,9 sec
Top = 199 km/u


Dus objectief gezien ga je er op topsnelheid 14km/u op achteruit. (dan neem ik de luchtweerstand van de vissekom aka vista niet eens mee ;)) Maar je wint het weer op koppel, imho veel belangrijker dan 14km topsnelheid.

Qua ruimte ga je er bij de touran op vooruit tov de C-klasse.

Nogmaals, mijn eerste stelling blijft: jammer dat ze voor de touran hebben gekozen ipv de passat, maar ben allang blij dat men in deze tijd van bezuiniging op bezuiniging heeft gekozen voor vooruitgang ipv achteruitgang.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #806 Gepost op: 20 maart 2011, 17:21:06
Gaat prima passen in een variant. In Utrecht past nu alles ook in een focus stationwagon.

Vandaar dat men de variant heeft gekozen én niet de standaard Golf ....
Als onze Touran (weer eens) bij de garage staat reden we noodhulp met een Astra of Golf ... Nooit dat je daar 2 zware vesten, brandblusser, 5 kegels, bonkie, vesten, EHBO-trommel, AED, papieren/formulieren en een PD koffer in kwijt kan. Wat dat betreft ben ik wel blij met een Golf variant  :)


Niet zo dramatisch doen, het is voor veel regio's (oa. AA, Utrecht) al een hele verbetering tov de huidige 1.9tdi 105pk tourans.....

Ja, en voor de regio's met wat landelijker gebied (oke, Utrecht hoef je ook niet uit te vlakken wat dat betreft) kom je gewoon prestatie's tekort .... Continu auto(snel)wegen rijden is gewoon een drama. Even inhalen en vermogen over hebben is er niet bij. Inhalen en continu tegen de beperkingen van een auto aanlopen wel ....



Hou je bij de feiten en laat je persoonlijke voorkeur voor een bepaald merk niet lijden in je antwoorden.

Je kijkt nu puur naar de prestatie's (op papier) met een lege kofferbak en zonder politieuitrusting.

Als je kijkt naar het weggedrag met volle kofferbak én politieuitrusting kun je dat simpelweg niet vergelijken. Bij een Mercedes ligt het zwaarte punt veel lager én heb je achterwielaandrijving (wat overigens gewoon een kwestie van wennen is). Bij de Touran heb je af en toe het idee dat je op z'n kant gaat en glijd ie weg over z'n voorbandjes ....

Maar goed, we kunnen er inderdaad negatief over blijven doen, maar ik denk dat we moeten leren leven met de keuzes die gemaakt worden .... Als zij niet willen dat we (op die wijze) boeven vangen, dan doen we het maar niet ....

Wél denk ik dat het voor de veiligheid van de agenten een negatieve keus is .... Ik heb liever een auto die wat sneller optrekt een wat lagere topsnelheid heeft met een spoedrit, met een langzamere auto ga je toch collega's krijgen die harder blijven rijden om de snelheid niet kwijt te raken .....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #807 Gepost op: 20 maart 2011, 21:07:03
Volgens mij is in de hele aanbesteding het belangrijkste punt: geld. En thats it.
Ik kan mij niet voorstellen dat VW als BESTE uit de test is gekomen en hiermee wint van BMW, Audi, Mercedes, Volvo. Ik geloof er niks van. Volgens mij is het eisenpakket zodanig samengesteld dat men voor het samenstellen hiervan al wist dat het VW of Opel zou worden want VW heeft net als Opel alle segmenten van de aanbesteding in huis. En ja als je dan de betere moet kiezen in combinatie snap ik dat wel ja. Eigelijk vind ik dat wij een goede rijopleiding zouden moeten hebben, politieauto's moeten hebben die veel harder kunnen (met de tijd meegaan en vooruit) en betere veelzijdige apparatuur, af van de betuttelende richtlijnen omtrent 1 blauw lampje teveel oid en af van die branchrichtlijn in zijn huidige vorm.
Nee, de politie in Nederland loopt achter, als je ziet wat er mogelijk is...


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #808 Gepost op: 20 maart 2011, 21:17:10
Eigelijk vind ik dat wij een goede rijopleiding zouden moeten hebben, politieauto's moeten hebben die veel harder kunnen (met de tijd meegaan en vooruit) en betere veelzijdige apparatuur, af van de betuttelende richtlijnen omtrent 1 blauw lampje teveel oid en af van die branchrichtlijn in zijn huidige vorm.
Nee, de politie in Nederland loopt achter, als je ziet wat er mogelijk is...

Klinkt leuk, maar enig idee wat voor kosten plaatje daar aan zit? Alleen al een betere rijopleiding dan kijk je al tegen miljoenen euro's aan. En snelle auto's is leuk maar wees eens eerlijk hoe vaak heb je ze echt nodig? In 15 jaar politie is een keer een auto mij echt ontkomen, en tegen de echt snelle jongens ga je het ook met sneller auto's niet redden.....


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #809 Gepost op: 20 maart 2011, 21:51:05
Geen verbetering ten opzichte van de Golf+ wat jouw betreft? ??? :)

Tja, had liever de Vectra terug gehad, maargoed. Golf + zit met vest aan wel 10x beter. Die lage zit in de vectra is met in en uitstappen niet echt ideaal.
Verder kan je in de + wel beter bij je spullen.
Als HM de 140 PK versie van de Golf+ had genomen netzoals Limburg Zuid had denk ik niemand geklaagd.


@ DiNozzo; Enig idee wanneer die Pilot van het nieuwe sysmteem bij jullie voorbij is? Hoe werkt het verder? Al beter dan eerst of nog steeds kinderziektes?
Nu lees ik dat je daar ook je collega`s op kan zien rijden, is dat real-time of met een vertraging van een aantal seconden?