Klopt. Ik heb het al een paar keer op dit forum verteld, al krijg ik daar veel tegenspraak op.
In een gesprek wat ik heb gehad met een medewerker van de garage van politie Haaglanden vertelde hij mij dat wij wel de nieuwe tourans krijgen, maar de opbouw en onderhoud hiervan in handen blijft van de eigen garage (voor zolang het nog kan).
Redenen:
- Snellere service (nieuw contract zit teveel haken en ogen aan qua service tijd), als er nu een defect is kunnen we gelijk naar de garage rijden en wordt het direct verholpen. Zo niet krijgen we direct een leenauto mee.
- Veel voorraad aan opbouw materiaal, er zouden nog tientallen nieuwe daksets liggen.
- De huidige dakset van Haaglanden zou beter zijn, vooral in omstandigheden waarbij de zon schijnt zou het blauw op de voertuigen veel beter zichtbaar zijn dan die van de aanbesteding.
- Goedkoper.
De inbouw weet ik ook niet precies, wij rijden al jaren met automaten maar de verdere inbouw wijkt ook af van de LAPV norm (misschien ook veel voorraad nog?).
Hoe e.e.a. is aangekleed weet ik ook niet, het lijkt me dat Haaglanden zich ook aan de LAPV moet houden, maar vooralsnog gebeurt dit niet en worden alle voertuigen nog steeds op zn 'Haaglands' opgebouwd.