Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 758222 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • AVP
Reactie #1830 Gepost op: 7 oktober 2012, 23:54:18
Deze variant op de 'oude' Touran vind ik er wel mooi uitzien.


Bron: Regio15.nl


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #1831 Gepost op: 8 oktober 2012, 10:09:43
Allen,

Waarom heeft men niet gekozen om het logo van de zijkanten ook op de achterkant en voorkant te plaatsen. Dit is wel zo duidelijk en iedereen kent toch inmiddels dat logo of niet??

En als je het toch zonder logo maar tekst gaat neerzetten, gebruik dan de achterruit. Gelijk als de brandweer dienstauto's veel duidelijker toch en niet zo klein.

Of moet alles nog een groei spurt krijgen :P

Cop/fireman
"Waakzaam & Dienstbaar"


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1832 Gepost op: 8 oktober 2012, 10:37:13
Net als vroegâh  ;)

Aanrijding + aanhouding gestoorde - Politie Amsterdam 1997
Geüpload door PL1300AM op 23 okt 2009

Vanaf 2:12 onder het kenteken

Off-topic, maar even over het filmpje: Krijg altijd tranen in mijn ogen als ik collega's zie die de portofoon in hun hand vast hebben. Altijd zo makkelijk als je een aanhouding moet verrichten!

On-topic, wat maakt het nou uit of de tekst POLITIE voorzien is van het bekende vlammetje, veranderd niks aan de tekst! Laten we ons liever druk maken over belangrijkere zaken.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1833 Gepost op: 8 oktober 2012, 13:54:29
Allen,

Waarom heeft men niet gekozen om het logo van de zijkanten ook op de achterkant en voorkant te plaatsen. Dit is wel zo duidelijk en iedereen kent toch inmiddels dat logo of niet??

Zoals eerder aangegeven, is dat in lijn met wat de andere HV diensten op de motorkap hebben staan.
Kijk bijv. naar de brandweer: logo met tekst op de deur; alleen de tekst 'BRANDWEER' op de motorkap.

Dat hebben eigenlijk alle diensten met BZK-striping, behalve (tot voor kort) de politie.
Overigens ook wel grappig: ME voertuigen hebben sinds jaar en dag geen regionaam op de motorkap, maar juist wel het logo (met vlammetje dus). Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de ME vaak in interregionaal verband optreedt, en er dan geen verschil moet zijn tussen de ME uit de ene of de andere regio. Voor wat het waard is overigens, want er staan altijd nog wel herkenningstekens op de voertuigen.

Voorbeeld:

Maar ach, veel maakt het niet uit. Het is vooral een kwestie van 'window dressing'; het profileren van de nationale politie. Praktisch is het niet als je het mij vraagt. Tenzij er nog een ingenieus systeem verzonnen gaat worden, waarmee je de voertuigen van collega's kunt onderscheiden. Roepnummerbordjes ofzo ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1834 Gepost op: 8 oktober 2012, 15:59:19
Tenzij er nog een ingenieus systeem verzonnen gaat worden, waarmee je de voertuigen van collega's kunt onderscheiden. Roepnummerbordjes ofzo ::)

Je bedoelt zoiets, waarbij de roepnummerbordjes kunnen worden vervangen?


Dienst :KMar
Soort voertuig: Flex-ME
Merk : Mercedes Benz
Type : 313 CDI Sprinter 4x4
Roepnummer : 9.00
Bijzonderheden : -



Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1835 Gepost op: 8 oktober 2012, 21:27:31
Je bedoelt zoiets, waarbij de roepnummerbordjes kunnen worden vervangen?

Exact, de Londense brandweer gebruikt dat ook al jaren. Ideaal voor voertuigen die regelmatig van locatie/functie (en dus ook roepnummer) wisselen.

Bij de ME in Rotterdam (en inmiddels ook andere korpsen) en bijv. ook bij de Londense brandweer wordt gebruik gemaakt van bordjes met roepnummer / roepnaam erop, welke in een houder worden geplaatst. Gewoon een kwestie van het bordje wisselen als je een ander voertuig hebt dus.

Misschien zou dat voor de voertuigen van de reguliere dienst ook wel een optie zijn. Alleen het daknummer wordt dan een beetje lastig, maar daar zou dan het wagenparknummer geplaatst kunnen worden (moet je als bemanning dus wel weten in welke bak je rijdt...)

Voorbeeld: de zwarte bordjes op deze Londense tankautospuit (in- en boven de gele streep). Bij andere voertuigen zie je dat deze bordjes achter het raam worden geplaatst.

bron: http://www.bigredfireengine.co.uk
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #1836 Gepost op: 9 oktober 2012, 17:28:41
Vandaag voor het eerst voertuig* in Amsterdam gezien met "POLITIE", zag er redelijk goed uit vanuit balkon.

*= VW Touran (90-TZP-9), 3e district wkt Flierbosdreef.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1837 Gepost op: 9 oktober 2012, 18:56:49
In centrum heb ik ook geen voertuig meer gezien die nog 'Amsterdam-Amstelland' op de motorkap had staan. Is er dus z.g.a. bij elke van af.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #1838 Gepost op: 11 oktober 2012, 22:03:55
Op de site van Regio 15 staat ook een foto van een Volvo V70 van Haaglanden met de tekst "Politie" achterop.
Zie het item op http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/32-ongevallen/13813-jonge-fietser-aangereden-door-tram


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #1839 Gepost op: 12 oktober 2012, 00:48:40
Ik vind het bij de Volvo wel mooi, aangezien het strak in het midden staat. Zouden ze ook bij de Touran moeten doen, dat zou er veel beter uit zien.