"
Wie heeft de mooiste?Nu is het nog zo dat collega's uit Den Haag surveillances rijden in Mercedesssen terwijl de Amsterdamse collega's in een volkswagen rijden. Vanaf volgend jaar worden alle auto's centraal ingekocht en is dit verleden tijd. In vier jaar tijd worden er centraal 6500 auto's ingekocht. Er zijn vier categorieen auto's, de winnaar per categorie wordt bepaald aan de hand van een aantal criteria, namelijk: prijs, verwachte inruilwaarde en de werkbaarheid (ergonomie). Zo bekijkt TNO bijvoorbeeld of het voor collega's gemakkelijk is om een verdachte in de auto te zetten. Naast het voldoen aan criteria, worden de modellen van de elf meedingende fabrikanten ook in de praktijk getest door collega's. Rechercheauto's en de onopvallende auto's van het KLPD vallen niet onder deze regeling."
Bron: "Politiebericht, vakblad voor de politiesector"
ACPBij mij roept dit een aantal vragen op:
Wat zijn de 4 categorieën? Een mogelijkheid:
- Normale surveillanceauto (sedan)
- Grote surveillanceauto (busje)
- Onopvallende surveillanceauto
- Snelwegsurveillanceauto
Wat zijn de elf merken? Ik denk aan:
- Mercedes
- Opel
- Volkswagen
- Ford
- Volvo
- Toyota
- Mitsubishi
- Nissan
Ik zou als fabrikant eens goed op de werkvloer gaan kijken en voor een aantal auto's een politieuitvoering maken. Het kan je zomaar 6500 orders opleveren.
Ik neem aan dat de specials, zoals terreinvoertuigen, ME-voertuigen e.d. niet onder deze regeling vallen.