Weet je... ik ga het wel weer zien met die aanbesteding... ik hoop alleen uit de grond van mijn hart dat het geen touran is. Die auto is een familie auto en geen personenauto die gebruikt kan worden bij de politie. Te hoog, te log, te ondergemotoriseerd, te onderstuurd... en zo kan ik nog wel even doorgaan...
Waar ik op hoop is dat men gewoon eens het gezonde verstand eens gaat gebruiken en een merk kiest dat niet alleen goedkoop is maar waar politie nederland ook eens zijn kerntaken mee kan vervulen. Een van deze kerntaken, is volgens mij, en dan populair gezegd.... de core business is nog steeds ouderwets boeven vangen... Elke auto rijdt tegenwoordig al ruim 190 a 200 km/u. Dan is het volgens mij niet meer van deze tijd dat je politie-auto's kiest die niet harder gaan dan 160-170...en een slecht weggedrag hebben...
Dus.... ik ga het afwachten... maar als ik het mocht zeggen... skoda superb... of mercedes C... Goede auto's genoeg ruimte... genoeg motorvermogen en koppel... maar nogmaals...
we gaan het wel weer zien... als diender op straat heb je er maar mee te werken...