Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 784720 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #400 Gepost op: 23 augustus 2010, 18:40:42
getest met dat ding van VW maar dat reed als een dweil. geef mij die met een ster in de gril maar.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #401 Gepost op: 23 augustus 2010, 19:27:22
Ik weet niet wat de afspraken zijn, maar ik kan me zomaar voorstellen dat men niet erg blij is dat één van de deelnemende autofabrikanten van de aanbesteding hier genoemd wordt. Maar dat is slechts mijn mening.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #402 Gepost op: 23 augustus 2010, 20:37:55
Ik weet niet wat de afspraken zijn, maar ik kan me zomaar voorstellen dat men niet erg blij is dat één van de deelnemende autofabrikanten van de aanbesteding hier genoemd wordt. Maar dat is slechts mijn mening.

Zolang de merken nog in het blad van VTSPN genoemd worden maakt het volgens mij niets uit, daarnaast heeft speculeren over merken nog een enkele zin, omdat er nog niets vaststaat
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #403 Gepost op: 23 augustus 2010, 23:36:20
Wat ik mij overigens afvraag ...
Bij de volgende aanbesteding, gaan dan alle voertuigen (van een merk en van eenzelfde type) in dezelfde uitvoering geleverd worden?

Er zijn nu redelijk grote/dure verschillen aanwezig tussen de regio's:
1.9tdi / 2.0tdi
automaat/handgeschakeld
Climate-control / Airco
Xenon / Halogeen
Trekhaak / spatlappen
Dakdragers
''auto-inparkeren''
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #404 Gepost op: 24 augustus 2010, 00:00:08
Vergeet het mistlicht/bochtverlichting niet ;).

Ik denk niet dat de exacte uitvoering hetzelfde is. In de ene regio is er nu eenmaal een ander eisenpakket dan bij de ander. Zo heeft mijn regio als eis om mistlichten, climat controll, parkeersensoren en minimaal 140PK. Dat zie je in heel veel andere regio's wel minder!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #405 Gepost op: 24 augustus 2010, 00:01:57
Loop de aanbesteding er nog eens op na ;)

Als je kijkt naar bijv. airco. dan zie je dat bij categorie B opvallende auto's een X staat bij airco. en dat bij climatcontrol een x staat bij alle overige categorieën opvallende voertuigen. de X houdt in dat het verplicht is. Je moet dus concluderen dat climatcontrol bij de 'opvolger' van de noodhulpauto's dus verplicht is. (arbo technisch)

Kijk je bijvoorbeeld naar parkeerhulpen dan zie je dat bij categorie B een "O" staat, (zowel bij voor- als achtersensoren) bij de overige categorieën een X. Conclusie: het moet optioneel geleverd kunnen worden op categorie B auto's maar is verplicht op alle andere opvallende voertuigen. (terugdringen van schades)

Opvallende zaken:

- automatische versnellingsbak altijd optioneel, (oeps niet goed gelezen: verplicht een automaat voor categorie D en J wagens als Noodhulp uitgerust!)
- koplampen staat niks over gemeld,
- radio/cd altijd optioneel,
- LMV velgen altijd optioneel,
- MDT optioneel,
- PD licht optioneel,
- knipperende koplampen optioneel,
- lader alcholtester, verplicht in noodhulp auto's
- motordoorloop systeem, verplicht in noodhulp auto's

Er zullen dus altijd kleine verschillen blijven tussen de uitvoeringen de afzonderlijk besteld worden.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #406 Gepost op: 24 augustus 2010, 09:23:30
Hmm, intresante zaken om te lezen. Ben benieuwd wat het gaat worden.

De automaat voor categorie D & J, welke voertuigen vallen daar onder? Kon het zo snel niet vinden.

Nog een stukje op intranet gevonden:

Autotesten van start
 Zoals bekend is de Politie Nederland op zoek naar nieuwe politievoertuigen. Binnenkort zullen collega’s uit diverse korpsen de bedrijfs- en personenauto gaan testen.


Collega’s die voor de proeven door hun korps worden aangewezen testen welk voertuig het beste voldoet aan de eisen die het politiewerk stelt. De ergonomische wensen zoals zitcomfort, uitzicht rondom en gebruiksgemak komen eind september aan bod en de rijtesten begin oktober, beiden op het Veiligheidscentrum in Lelystad. De testen maken deel uit van de operationele beoordeling die uit vier onderdelen bestaat : rijtest (15%), ergonomie (5%), milieu (5%) en veiligheid (5%).

 
Iedereen betrokken
Het Project Landelijke Aanbesteding Politievoertuigen 2010 (LAPV) heeft in totaal achttien korpsen benaderd om één tot drie mannen of vrouwen in volledig uniform af te vaardigen. Projectsecretaris Jos Donders: “Bij de selectie is vooral gekeken naar de regio’s die tot nu toe een kleinere rol in het project hebben gehad. Op deze manier worden alle korpsen zoveel mogelijk betrokken bij de keuze van de voertuigen. We vragen ook om personen met een verschillende lengte en gewicht. Ze volgen een intensief programma waarbij een professionele houding van belang is. We werken niet met ‘coureurs’ maar wel met mensen die minstens vijf jaar ervaring hebben in het rijden met opvallende voertuigen.”
 

Planning
De voertuigen worden op meer criteria beoordeeld dan de testen alleen. Zo spelen de kosten en de aanpak van de leverancier ook een rol. Het LAPV hoopt begin november bekend te maken welk merk de vele duizenden auto’s aan politie, brandweer en ambulancedienst mag leveren. In december worden dan de contracten getekend zodat in het eerste kwartaal van 2011 de eerste nieuwe politieauto’s op de weg te zien zijn.



MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #407 Gepost op: 24 augustus 2010, 12:49:17
Categorie D en J zijn segmenten als aangegeven in door de RDC ingedeelde segmenten.

Segment D auto's zijn Middenklasses (VW Passat, Opel Insignia, Ford Mondeo, ed.) en segment J auto's zijn medium MPVs (VW Touran, Opel Zafira, Ford C max, ed.)

B segment is kleine auto (VW Polo, Corsa, Fiesta)
C segment is compacte auto (Golf, Astra, Focus)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #408 Gepost op: 24 augustus 2010, 20:35:24
Ik vindt zowiezo dat je beter automaat kunt rijden in de noodhulp.... alleen met 2 handen aan je stuur heb je controle over je voertuig.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #409 Gepost op: 24 augustus 2010, 20:49:25
@JVO, ben ik niet met je eens. De meeste versnellingsbakken kunnen de combinatie van hard rijden en veel schakelen en een kleine motor niet aan. Kijk maar naar de VW Touran in onder meer Utrecht. Automaat zou ideaal zijn bij een auto vanaf een 2 liter 3-serie (combi kwaliteit en kracht), maar minder dan dat ben je toch echt beter af met een handgeschakelde bak. Daarnaast is handgeschakeld ook nog eens sneller. En natuurlijk neem je de bochten met twee handen aan het stuur...

getest met dat ding van VW maar dat reed als een dweil. geef mij die met een ster in de gril maar.
Knap, dat je de auto al hebt getest voor het testmodel af is.
Wout