Ben geen grote fan van de V50. Heb zelf met mijn 1.85 al moeite met zitten, vooral op de bijrijdersplaats. Ik kan mijn benen niet strekken. Daarnaast zijn ze niet bestand tegen politiewerk lijkt wel. Eerst dat gedoe met die remmen, wat nu opgelost is. Maar nog steeds staan ze zeer regelmatig stuk.
De S60 en de V70 vind ik nog steeds mooie bakken en fijn om in te rijden. Sprak gisteren iemand die de nieuwe S60 D5 had gereden en daar erg over te spreken was. Alleen redt die de eisen van het KLPD niet.
De nieuwe BMW's vallen wel mee in onderhoudskosten, weet ik dan weer uit ervaring. MB kan ook aardig oplopen in kosten. Audi is PON en die heeft al een aanbesteding geschreven gewonnen, maar ik weet echt niet of de HC's er in mee gaan dat hun personeel in dezelfde auto rijdt. Verder zijn onderhoudskosten erg afhankelijk van welke contracten je afsluit. Als niet ieder korps zijn eigen afspraken maakt met een garage in de buurt, maar alle met de importeur, kan je leuke voordelen halen. Amsterdam gaat nu voor zijn onderhoud van de Volvo's naar de ene garage, terwijl KLPD Ouder Amstel de ander heeft, die ook nog eens dichter bij is...
We zullen het wel zien!