Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 776526 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #580 Gepost op: 10 november 2010, 22:58:39
Het zou wel erg sneu zijn als dat een rol van betekenis speelt in de keuze :|

Ik ben wel voorstander voor de XC70. Veel ruimte, handig voor de wintermaanden en goede looks 8)
Of het ook nog een beetje rijdt, daar heb ik geen verstand van ;)
Je weet hoe HC's soms kunnen reageren.
De XC70 rijdt opzich prima en je zit ook net even wat hofer als een gewone V70. Het grootste voordeel vind ik de 4x4.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #581 Gepost op: 10 november 2010, 23:39:50
Het grote nadeel van de XC70 is de soepele vering: op hogere snelheid kan die gevaarlijk zijn. Je verliest gewoon grip na een heuvel in de snelweg.

Heb ik van horen zeggen uiteraard....
Wout


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #582 Gepost op: 11 november 2010, 00:57:19
Het verschil met de KLPD eisen is dat de "snelle" T5 S60 of V70 bij iedere KLPD bureau is verdwenen en er alleen standaard surveillancevoertuigen rijden met de D5 motor. Je hoeft niet vreemd op te kijken als er weer verschillen komen in motoren. Bijvoorbeeld:
Het standaard voertuig een 525d touring en dan 2 "snelle" voor de nachtdienst en controles de 535d touring/sedan. Zouden natuurlijk ook 3series kunnen zijn maar qua ruimte is de 5 serie meer. Vergeet niet dat er bij het KLPD ook al 2 VROS auto rijden van BMW (330d's sedan). Dus de contacten zijn daar aanwezig.

En bij de Duitsers blijft het hogere BPM/BTW en die worden al niet betaald.....


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #583 Gepost op: 11 november 2010, 00:58:12
Het grote nadeel van de XC70 is de soepele vering: op hogere snelheid kan die gevaarlijk zijn. Je verliest gewoon grip na een heuvel in de snelweg.

Heb ik van horen zeggen uiteraard....

En de snelheid en vermogen zijn niet aanwezig.... uitgaande van de diesel motoren.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #584 Gepost op: 11 november 2010, 01:01:07
Dat ben ik dan weer niet met je eens. De D5 is best wel rapido.
Wout


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #585 Gepost op: 11 november 2010, 01:19:46
Dat ben ik dan weer niet met je eens. De D5 is best wel rapido.

Dat mag je niet met mij eens zijn..... alleen een top van 210km/u is niet veel. En ook een koppel van 420Nm is niet echt om over naar huis te schrijven! Dus waarvoor de auto bedoeld is; ongeschikt.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #586 Gepost op: 11 november 2010, 07:30:52
Het verschil met de KLPD eisen is dat de "snelle" T5 S60 of V70 bij iedere KLPD bureau is verdwenen en er alleen standaard surveillancevoertuigen rijden met de D5 motor. Je hoeft niet vreemd op te kijken als er weer verschillen komen in motoren. Bijvoorbeeld:
Het standaard voertuig een 525d touring en dan 2 "snelle" voor de nachtdienst en controles de 535d touring/sedan. Zouden natuurlijk ook 3series kunnen zijn maar qua ruimte is de 5 serie meer. Vergeet niet dat er bij het KLPD ook al 2 VROS auto rijden van BMW (330d's sedan). Dus de contacten zijn daar aanwezig.

En bij de Duitsers blijft het hogere BPM/BTW en die worden al niet betaald.....
520d 380NM, 222 km/u, 184 pk, 0-100 in 8.3 sec
530d 540NM, 250 km/u, 245 pk, 0-100 in 6.3 sec

Het zijn allebei automaten.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #587 Gepost op: 11 november 2010, 07:39:20
Dat mag je niet met mij eens zijn..... alleen een top van 210km/u is niet veel. En ook een koppel van 420Nm is niet echt om over naar huis te schrijven! Dus waarvoor de auto bedoeld is; ongeschikt.

En dan geef je in je volgende citaat aan dat een 520d wel tot de opties behoord in je voorbeeld. Die is nog veel lager wat betreft de NM als de XC70.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #588 Gepost op: 11 november 2010, 23:22:37
En dan geef je in je volgende citaat aan dat een 520d wel tot de opties behoord in je voorbeeld. Die is nog veel lager wat betreft de NM als de XC70.

Ik heb alleen gesproken over de 525d (handbak of automaat) en de 535d (is alleen in automaat).

De 525d heeft 450Nm en een top van 232km/u
De 535d heeft 600Nm en een top van 250km/u met begrenser......

Als je kijkt naar de aanschafkosten zonder BPM:
525d voor €45.000
535d voor €58.000
Die zijn fors hoger dan de huidige Volvo's..... maar dat is in deze tijden van bezuiniging geen probleem!!!


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #589 Gepost op: 11 november 2010, 23:27:18
Ik heb alleen gesproken over de 525d (handbak of automaat) en de 535d (is alleen in automaat).

De 525d heeft 450Nm en een top van 232km/u
De 535d heeft 600Nm en een top van 250km/u met begrenser......

Als je kijkt naar de aanschafkosten zonder BPM:
525d voor €45.000
535d voor €58.000
Die zijn fors hoger dan de huidige Volvo's..... maar dat is in deze tijden van bezuiniging geen probleem!!!
Sorry, je heb gelijk. Zeg maar niet helemaal goed gelezen. Het was vroeg.

Die begrenzer is dat een electronische, want dan kan men hem zo verwijderen. en dan gaat ie echt hard.