Gaat de balk niet (sneller) kapot dan als er condens/vocht in zit?
Laatst met een auto bij de monteur van TM-CS gestaan, die gaf aan dat het vaak ligt aan het A. door de wasstraat halen van de auto's (rubbers drogen uit door de middelen die worden gebruikt) en B. onvakkundig onderhoud door derden waarbij de kap te strak wordt dichtgeschroefd en de rubbers kapot gaan. Dit heeft als gevolg dat er dan extra vocht in de kappen komt.
Een van onze (oude) wijkauto's heeft er dermate veel last van, dat na een flinke plensbui je het water uit de Vista-bak moet scheppen omdat je anders het idee hebt dat je een waterbed op het dak van je auto aan het vervoeren bent
En ja, met condens/vocht in je bak, treedt sneller corrosie op van oa de contactpunten met allerlei gekke effecten tot gevolg omdat alles digitaal wordt aangestuurd (ooit een keer gehad dat ik alleen blauw wilde voeren en dat werkelijk ALLE lampen (blauw/groen/amber/front/alleys) in de bak begonnen te branden