Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 778118 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #750 Gepost op: 16 maart 2011, 09:15:41
Flares hebben wij ook aan boord in de voertuigen, uitstekend te gebruiken bij verminderde lichtcondities en eventueel in combinatie met de pylonnen. Feit is echter dat voor het werken op en aan de weg de pylonnen verplicht zijn (CROW in ieder geval en de ARBO zal het vast ook moeten), dus die moet je aan boord hebben

Mini-pylonnen kieper ik meteen de auto uit; die gebruiken ze maar op speelveldjes bij een potje voetbal; min. 50 cm en bij voorkeur 70 cm en rood-wit reflecterend uitgevoerd is in het kader van IM verplicht en zo hebben wij (Almere) ze in ieder geval aan boord. (en ga nou niet zeggen dat het allemaal ruimte kost, bij ons staan ze achterin een Volvo V50 met krappe bagageruimte maar houden nog genoeg ruimte over voor alle andere dingen+tassen van de dienders  ;)).

PS het valt mij op dat de foto van de inrichting in een rijtje staat afgebeeld met de nieuwe voertuigen; de inrichting bevindt zich echter in het oude type Touran waardoor misschien wel de verkeerde indruk wordt gewekt(!).


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #751 Gepost op: 16 maart 2011, 10:29:48
Nu hoorde ik bij onze radiowerkplaats dat de vtgn uniform worden, maar dit wisten wij natuurlijk allemaal al. Echter vwb de binnenzijde is het aan het korps zelf hoe men de vtgn inbouwt. Dit vind ik persoonlijk dan wel weer typisch.

We gaan het beleven.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #752 Gepost op: 17 maart 2011, 20:09:37
Het is dan nog wel geen mei, maar het is inmiddels bekend wat voor voertuigen het worden:
Het wordt de Touran (2.0 automaat) voor noodhulp en de Golf Variant (1.6 handgeschakeld) voor handhaving.

Wat hebben ze eigenlijk in gedachten voor handhaving? In mijn regio werken ze helemaal niet met een onderscheid noodhulp/handhaving. Dat wordt allemaal door de BPZ gedaan. We hebben dan ook maar één type voertuig: de (noodhulp-ingerichte) VW Touran.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #753 Gepost op: 17 maart 2011, 20:13:54
Het is dan nog wel geen mei, maar het is inmiddels bekend wat voor voertuigen het worden:
Het wordt de Touran (2.0 automaat) voor noodhulp en de Golf Variant (1.6 handgeschakeld) voor handhaving.

Wat hebben ze eigenlijk in gedachten voor handhaving? In mijn regio werken ze helemaal niet met een onderscheid noodhulp/handhaving. Dat wordt allemaal door de BPZ gedaan. We hebben dan ook maar één type voertuig: de (noodhulp-ingerichte) VW Touran.

Er is ook niet gekeken naar de regio, er is gekeken hoe de landelijke politie gaat werken ...
En dus voor de prio 1 & 2 meldingen een noodhulp voertuig en voor de prio 3 meldingen en project gericht werken een handhavingsvoertuig  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #754 Gepost op: 17 maart 2011, 20:19:09
Wat hebben ze eigenlijk in gedachten voor handhaving? In mijn regio werken ze helemaal niet met een onderscheid noodhulp/handhaving. Dat wordt allemaal door de BPZ gedaan. We hebben dan ook maar één type voertuig: de (noodhulp-ingerichte) VW Touran.

Bij ons is dat wel heel divers. In principe zijn er per bureau enkele Tourans (NH-geschikt), een bus (NH-geschikt) en daarbij een stel ondersteunende voertuigen (allemaal VW Golf) met een paar boxen achterin met het hoogst noodzakelijke. In theorie zouden de melding volgens het systeem van Jerommeke uitgegeven moeten worden maar dat heeft bij een eerdere pilot niet gewerkt en daar is men vanaf. Prio 1 t/m 3 kunnen aan een ieder uitgegeven worden waarbij de noodhulp de voorkeur krijgt omdat de secundaire auto's meestal projectmatig bezig zijn. Prio 4 is vaak wel voor hun maar ze mogen ook aansluiten bij elke andere melding.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #755 Gepost op: 17 maart 2011, 20:24:33
Hm, naja dat wist iedereen eigenlijk al lang dat het geen passat zou worden natuurlijk. Jammer, maargoed, we zullen het er de komende 8!! doh! jaar mee moeten doen. Jammer ook dat de Golf Variant geen 2.0 wordt maar een 1.6 met 105 pk.
Maargoed, als dat mooie schermpje met alle opties erin komt zit er in ieder geval toch nog een lichtpuntje in deze aanbesteding.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #756 Gepost op: 17 maart 2011, 20:42:12
Maargoed, als dat mooie schermpje met alle opties erin komt zit er in ieder geval toch nog een lichtpuntje in deze aanbesteding.

Die komt er niet in, al is er wel de ruimte voor overgehouden bij elk voertuig dat volgens de aanbesteding wordt aangeschaft. Maar het zit er dus nog niet in, de pilot in GLM moet eerst afgerond worden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #757 Gepost op: 17 maart 2011, 20:51:35
Ik ben bang dat er weer veel schade gaat worden gereden in de beginselen. Mensen moeten worden omgeschoold naar een automaat. Heb je in de automaat gereden stap je nog even snel over op de schakelbak. We gaan het beleven.

Ben toch erg benieuwd wat men qua inrichting gaat doen. Onze radiowerkplaats is er van overtuigd dat zij zelf de inrichting bepalen. Als dat zo zou zijn krijgen wij niks anders in het vtg als wat we nu hebben. Alleen wordt mobipol vervangen door Orion.
Ben ook benieuwd of de beloofde ANPR er al door PON/HONAC al standaard wordt ingebouwd.

Bij ons is de Touran in principe voor de NH, echter is de Golf ook compleet NH uitgerust. Er rijden heel wat collega's nog steeds NH in de Golf terwijl er een Touran staat.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #758 Gepost op: 17 maart 2011, 21:08:36
Is die golf variant een 1.6 TDI bluemotion? Dan valt het me nog alles mee: top 190 km/uur, 0-100 in 11.9 sec.

Bij de Touran is er een redelijk verschil tussen de 2.0 TDI 103 kw en 2.0 TDI 125 kw. De eerste heeft een top van 199 km/h en doet 9.9 sec over 0-100. De tweede versie haalt 213 km/h en doet 8.9 sec over 0-100.

Als we van beide wagens de optimale versie krijgen, ben ik best tevreden.
Wout


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #759 Gepost op: 17 maart 2011, 21:12:45
Is die golf variant een 1.6 TDI bluemotion? Dan valt het me nog alles mee: top 190 km/uur, 0-100 in 11.9 sec.

Bij de Touran is er een redelijk verschil tussen de 2.0 TDI 103 kw en 2.0 TDI 125 kw. De eerste heeft een top van 199 km/h en doet 9.9 sec over 0-100. De tweede versie haalt 213 km/h en doet 8.9 sec over 0-100.

Als we van beide wagens de optimale versie krijgen, ben ik best tevreden.
De Touran is een 2.0 TDI Station, Comfortline met 140 pk en de Golf Variant heeft een 1.6 TDI met 105 pk. De Transporter krijgt een 140pk motor en is ook een automaat.