Volgens mij hoeft dat geen miljoenen te kosten, als de politie nou zelf een aantal instructeurs in dienst neemt die zich hier fulltime mee bezig gaan houden. En ja, als bij een collega in 15 jaar maar 1 auto niet kan worden bijgehouden, dan wil dat niet zeggen dat dat voor anderen ook geldt. Ik alleen al ben er in een klein jaar al meer dan 5 kwijt geraakt. Vooral in de nacht, niet dat dat met het autorijden zelf te maken heeft want in de bebouwde kom valt het nog mee, maar puur op de top op de snelweg. Als je niet harder kan dan 180 en de rest gewoon makkelijk al 210 220 haalt??! Ja dan is het logisch.
Bovendien hebben we hier in het Noorden enorme aanrijtijden. Wij rijden s'nachts met 3 auto's in een gebied dat nog groter is dan de provincie Utrecht. dus ja...
Als we (wederom) naar het Engelse voorbeeld gaan kijken ... Die gasten krijgen wél een rij-opleiding. Als ik naar Nederland kijk, je leert wat trucjes, maar dat de gewone diender een rij-opleiding krijgt, dat durf ik wel tegen te spreken ....
Verder ben ik het met je eens, ik ben ook al regelmatig voertuigen kwijt geraakt. Men zet op een bureau, omringt door snelwegen, een Opel Corsa 1.2dti neer als onopvallende auto. Andere bureau's hebben meer mazzel, die krijgen een onopvallende Astra, Golf of Focus (1.6tdi
). Zelfde met de Touran, iedere normale Golf, Focus, Astra of Transporter rijd bij je weg