Nog even over de daksets. De aanbestedingscommissie wilde destijds de traffic advisor niet in het plan van eisen opnemen omdat er maar weinig korpsen van zon voorziening gebruik zouden maken. Door er een standaard voorziening van te maken zou dat ook de prijs weer verhogen. Volgens de brancherichtlijnen en de voorschriften van incident Management moeten de auto's rondom schijnend amber licht hebben, omdat stilstaand geen gebruik gemaakt mag worden van blauw licht. De lampjes voor de traffic master cq advisor zitten er dus al in. kwestie van een kleine schakeling. Maar zoals gezegd de commissie wil de er niet aan.
Wat betreft het zoeklicht. Ook daar is over gesproken en is geadviseerd in ieder geval te kiezen voor het zoeklicht dat een haas- en een slakstand heeft, om het richten van de lamp wat makkelijker te maken.. Het advies over het plan van eisen is in november 2009 opgesteld en zo zie je dus hoe lang het duurt eer de eerste auto's volgens deze aanbesteding zijn geleverd.
In de tussentijd zijn er weer allerlei ontwikkelingen. Zie bijv. het artikel in Blauw over de warmte beeldcamera in de unit van het zoeklicht dat door ZaWA getest wordt. Zulke ontwikkelingen kunnen natuurlijk nooit in de aanbesteding meegenomen worden, want dan is het stuk nooit af.