Op één van de foto's is nog een Golf Variant in uniform te zien en dus geen Passat. Carv meldt terecht dat dat wel een optie was. De Golf Variant kan volgens mij wel aangeschaft worden, maar mag van de Raad van Korpschefs niet gebruikt worden voor de noodhulp of DHV. Dat geldt ook voor de busjes.
In de discussie over het opnemen van mistlichten in het plan van eisen is geadviseerd xenon verlichting te kiezen, omdat dat meer zicht op levert bij mist. Vanwege de hoge vervangingskosten bij schade (en daarin blinken we toch uit bij de politie) is daar van afgezien.
Als het goed is, zijn alle auto's voorzien van een schakeling waarmee het grote licht, in aanvulling op blauw-blauw, kan knipperen. Heb zelf 22 jaar geleden al wisselend knipperende koplampen ingebouwd in de Volvo's 440 van de RP groep waar ik toen werkte. Vooral bij zonnig weer is dat een heel goede aanvulling op het blauwe licht.Heb hierover jaren gecorrespondeerd met de raad van KC's , BiZa, Min van Verkeer en Waterstaat e.d. om dit gelegaliseerd te krijgen. Is uiteindelijk in het voertuigreglement opgenomen. De linker- en rechterlamp knipperen dan gelijktijdig en in een vaste frequentie. TNO heeft wisselend knipperen afgeraden.
Blauw licht is, zo blijkt uit onderzoek, overdag slecht zichtbaar. Daarom hebben de amerikanen ook rood licht in de balk. Heeft met het spectrum te maken.