Voertuigen Politie uniform

Auteur Topic: Voertuigen Politie uniform  (gelezen 780044 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1190 Gepost op: 7 november 2011, 14:37:18
Nee maatje.

Dat zie je verkeerd. Alles wat wordt en werd besteld komt uit een politielijn. Dus niet uit de normale lijn  

He vriend,

Weet jij dat heel zeker. Kijk maar eens in een MB van de Autobahnpolizei. Daar is alles vele malen beter en netter weggewerkt als hier in NL.


Vwb de inbouw van de BPZ vtgn. Bij ons wordt gewoon het dashboardkastje weggezaagd om er een toetsenbord voor mobipol in kwijt te kunnen. :o :o
Terwijl men dit keurig netjes kan doen door middel van een klein toetsenbord met een krulsnoer eraan.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1191 Gepost op: 7 november 2011, 19:27:58
Kleine vriend,

Je weet toch als ik het over een dienstvoertuig heb dan heb ik het over de VP auto. De gene die er zouden komen zouden zijn voorzien van een aantal dingen die speciaal voor de politie waren.

Tevens is onze werkplaats mans genoeg om de dingen goed weg te werken. Zodat de voertuigen er strak uitzien. Het is nu nog maar afwachten hoe het eruit komt te zien, als alles door Volvo of weet ik wie wordt ingebouwd.


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #1192 Gepost op: 7 november 2011, 20:21:43
Volgens mij worden jullie steeds closer he? ;D


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1193 Gepost op: 7 november 2011, 22:05:37
tja... hiervoor had men bij ons besloten, in al hen wijsheid, om allseison banden te gebruiken... van alles net niks dus... dus dan zijn echter winterbanden al een vooruitgang... kun je nagaan... alleen slijten ze met dit weer wel rap...

Dit is precies een voorbeeld waaruit blijkt dat het met de politievoertuigen in Nederland ook nooit goed is. Met een temp van boven de 7 graden heb je van winterbanden GEEN voordeel. Als je echt op het scherpst van de snede, en daarom wil iedereen een snelle auto, rijdt en je neemt een lekker bochtje met +15 dan voel je de banden omklappen als je accelereert uit de bocht.

50.000 dienders en 50.000 meningen.  Als je naar het begin van dit Topic kijkt zijn we weer terug bij af..... In Duitsland rijden overigens ook genoeg korpsen in de Touran. Ben wel benieuwd wie er met een alternatieve auto kan komen voor de surveillance die voldoet aan de Arbo, afmetingen, prijs, koppel, verbruik, ect.

Dat de opbouw/inbouw een discussiepunt is voor de prijs die betaald gaat worden oke (daar verdiend PON het meest op met zn onderdeel HONAC).

Verder was het ook wel een erg eenzijdig verhaal bij 1vandaag zaterdag waar 1 man van een bedrijf zn verhaal deed en alleen met praatjes kwam en geen onderbouwde documentatie. Laat het dan ook duidelijk zien. Ze wilde een deal met alles in 1, die is er nu. Iemand die naast de pot piest protesteert en het is direct weer een media zaak. Het is echter al voor de rechter geweest en er is een uitspraak..... van ruim 1 jaar terug over deze aanbesteding.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1194 Gepost op: 7 november 2011, 22:11:57
He vriend,

Weet jij dat heel zeker. Kijk maar eens in een MB van de Autobahnpolizei. Daar is alles vele malen beter en netter weggewerkt als hier in NL.


Vwb de inbouw van de BPZ vtgn. Bij ons wordt gewoon het dashboardkastje weggezaagd om er een toetsenbord voor mobipol in kwijt te kunnen. :o :o
Terwijl men dit keurig netjes kan doen door middel van een klein toetsenbord met een krulsnoer eraan.

Dat ligt aan de eigen op/inbouw van een hobby club (zal wel mensen tegen het zere been stoten maar is niet anders). Als je nu een vertuig besteld volgens nieuwe opbouw krijg je het standaard ingebouwd. Als de regio dan weer zelf gaat pielen met eigen inbouw.... wordt het een zooitje. Bestel dan wat je wil hebben in 1 keer volgens de optie's.

En Volvo doet bijvoorbeeld zelf de inbouw in Beesd bij een eigen werkplaats waar de auto's vanuit de fabriek binnen komen en ingebouwd worden. Volvo levert een compleet pakket. Verschil is dan weer dat bijvoorbeeld Zeeland een V50 besteld maar deze anders ingebouwd wil dan 50 Volvo's voor KLPD en Amsterdam (gril flitser op ander wijze in de grill bijvoorbeeld).


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1195 Gepost op: 7 november 2011, 22:19:17
In Duitsland rijden overigens ook genoeg korpsen in de Touran. Ben wel benieuwd wie er met een alternatieve auto kan komen voor de surveillance die voldoet aan de Arbo, afmetingen, prijs, koppel, verbruik, ect.

Afgelopen tijdens de wintersport een gesprek gehad met twee Oostenrijkse collega's. Die reed ook in een Touran rond. Zij waren er zeer over te spreken. Zij reden in de Touran 2.0TDI 170PK met DSG-bak.
Geen slecht wegdek-pakket dus geen verandering in het weggedrag zoals hier in NL waar wel een slechtwegdek-pakket onder zit.

In de kofferbak zat een lichtgewicht ladekast met de meest benodigde spullen die je nodig heb voor onderweg of bij een ongeval.
De gordelvanger zat dusdanig gemonteerd dat ze er geen last van hadden icm hun holster.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1196 Gepost op: 7 november 2011, 22:30:19
Dit is precies een voorbeeld waaruit blijkt dat het met de politievoertuigen in Nederland ook nooit goed is. Met een temp van boven de 7 graden heb je van winterbanden GEEN voordeel. Als je echt op het scherpst van de snede, en daarom wil iedereen een snelle auto, rijdt en je neemt een lekker bochtje met +15 dan voel je de banden omklappen als je accelereert uit de bocht.


Verder was het ook wel een erg eenzijdig verhaal bij 1vandaag zaterdag waar 1 man van een bedrijf zn verhaal deed en alleen met praatjes kwam en geen onderbouwde documentatie. Laat het dan ook duidelijk zien. Ze wilde een deal met alles in 1, die is er nu. Iemand die naast de pot piest protesteert en het is direct weer een media zaak. Het is echter al voor de rechter geweest en er is een uitspraak..... van ruim 1 jaar terug over deze aanbesteding.

Tsja, voor je het weet ligt er weer eens sneeuw in Nederland en zijn we te laat. Wat wil je dan? All-season banden waarop je zomers letterlijk de rotonde's over glijd en 's winters alsnog van de weg af ligt ? Wij hadden altijd winterbanden op de voertuigen, tot vorig jaar, nu rijden we met all-season banden. Zomers letterlijk rullen op de banden (lijkt wel op een formule1 band), 's winters glijd je alle kanten op. Ik heb liever zomerbanden en (misschien twee weken te vroeg) winterbanden .... Het was goed en dat is het nu niet meer ....

Daarnaast, als je de hele aanbesteding bekijkt kun je jezelf niet aan de indruk ontrekken dat het hele zooitje geschreven is voor PON. Een opbouwer, een leverancier, een onderhoudsplan en niet te vergeten de specieke voertuigeisen waar alleen een Volkswagen aan kon voldoen  ::) Tel daar de ''test'' die ''collega's'' gedaan hebben nog eens bij op en je ziet dat er gewoon iets niet klopt. Heeft niets te maken met het feit of de auto wel of niet geschikt is overigens.

Dat ligt aan de eigen op/inbouw van een hobby club (zal wel mensen tegen het zere been stoten maar is niet anders). Als je nu een vertuig besteld volgens nieuwe opbouw krijg je het standaard ingebouwd. Als de regio dan weer zelf gaat pielen met eigen inbouw.... wordt het een zooitje. Bestel dan wat je wil hebben in 1 keer volgens de optie's.

En Volvo doet bijvoorbeeld zelf de inbouw in Beesd bij een eigen werkplaats waar de auto's vanuit de fabriek binnen komen en ingebouwd worden. Volvo levert een compleet pakket. Verschil is dan weer dat bijvoorbeeld Zeeland een V50 besteld maar deze anders ingebouwd wil dan 50 Volvo's voor KLPD en Amsterdam (gril flitser op ander wijze in de grill bijvoorbeeld).

Bepaalde eisen zul je wel regio-speciek moeten houden. Zolang er in de landelijke aanbesteding geen schijnwerper zit en sommige korpsen hier zelfs procedure's op hebben afgestemd moet die er dus gewoon op komen. Zelfde geldt voor regio-specifieke toegangsmiddelen. Daarnaast was de Volvo van Zeeland zijn tijd al (ver) vooruit, hun voertuig voldeed al aan de eisen voordat het KLPD er ook maar aan dacht om amber te gaan monteren (enne, daar schijnt het arbo-technisch wel goed te zitten).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1197 Gepost op: 7 november 2011, 22:38:21
Duits voorbeeld voor de noodhulp:

http://www.polizeiautos.de/show_one.php?id=6142
Bron: polizeiautos.de

Verkeersdienst Duitsland (niet eens een 170pk diesel):

http://www.polizeiautos.de/show_zusatzbild.php?id=6142
Bron: polizeiautos.de

Natuurlijk zijn er de voorbeelden van sommige gebieden waar er wel stevig word uitgepakt, alleen kun je Duitsland daarin niet vergelijken met  Nederland. De Duitse merken doen voor die enkele snelle voertuigen wel water bij de wijn (imago). Ook is er aardig wat prijsverschil in de basis al.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1198 Gepost op: 7 november 2011, 22:52:48
Tsja, voor je het weet ligt er weer eens sneeuw in Nederland en zijn we te laat. Wat wil je dan? All-season banden waarop je zomers letterlijk de rotonde's over glijd en 's winters alsnog van de weg af ligt ? Wij hadden altijd winterbanden op de voertuigen, tot vorig jaar, nu rijden we met all-season banden. Zomers letterlijk rullen op de banden (lijkt wel op een formule1 band), 's winters glijd je alle kanten op. Ik heb liever zomerbanden en (misschien twee weken te vroeg) winterbanden .... Het was goed en dat is het nu niet meer ....

Daarnaast, als je de hele aanbesteding bekijkt kun je jezelf niet aan de indruk ontrekken dat het hele zooitje geschreven is voor PON. Een opbouwer, een leverancier, een onderhoudsplan en niet te vergeten de specieke voertuigeisen waar alleen een Volkswagen aan kon voldoen  ::) Tel daar de ''test'' die ''collega's'' gedaan hebben nog eens bij op en je ziet dat er gewoon iets niet klopt. Heeft niets te maken met het feit of de auto wel of niet geschikt is overigens.

Bepaalde eisen zul je wel regio-speciek moeten houden. Zolang er in de landelijke aanbesteding geen schijnwerper zit en sommige korpsen hier zelfs procedure's op hebben afgestemd moet die er dus gewoon op komen. Zelfde geldt voor regio-specifieke toegangsmiddelen. Daarnaast was de Volvo van Zeeland zijn tijd al (ver) vooruit, hun voertuig voldeed al aan de eisen voordat het KLPD er ook maar aan dacht om amber te gaan monteren (enne, daar schijnt het arbo-technisch wel goed te zitten).

Mbt de winterbanden heb ik het over deze reactie van Grizz:
Die zitten er hier al onder.... en dat rijdt subliem... ook al zijn de temperaturen eigenlijk nog te hoog...

Het is willekeur. Met 15 graden kunnen winterbanden nooit subliem rijden. Pas bij lage temp voordelen, maar niet subliem.
En ik bedoelde dus dat er ook zo naar de auto's word gekeken.

En een aanbesteding zitten altijd 2 kanten aan. Dat zal nooit veranderen. Ook in Amerika niet. Daar hebben ze een super politieauto, alleen er zijn genoeg andere merken die zeggen een nog betere, goedkopere auto te kunnen maken. Het is nooit goed.
Je kunt het ook zo zien dat PON er meer aan gelegen was om de aanbesteding binnen te halen. Als andere merken er ook veel zin in hadden gehad was er echt wel aan de bel getrokken. En niet door enkele opbouwers in de oude situatie allemaal bijna een eigen korps hadden waar ze opbouw voor deden.

En mbt die Volvo van Zeeland. Het gaat erom dat er door Volvo een opbouw word aangeboden en er veel extra kosten nodig zijn om 1 auto voor 1 korps anders te maken.... Terwijl Volvo een auto in 10-tallen turn key aflevert uit de fabriek. Dat er later een grote lichtbalk op komt (in zeer kleine oplage) heeft weer met dat contract te maken. Bij de nieuwe voertuigen schijnt hier weer een zeer kleine oplossing voor te komen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1199 Gepost op: 7 november 2011, 22:59:31
Even een vraagje tussendoor van een geheel andere orde.

Hoe is het met de veiligheid van alle voertuigen na alle inbouwapparatuur enz.?
(Extra gewicht, Airbag passagierszijde)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.