Je kunt het ook zo zien dat PON er meer aan gelegen was om de aanbesteding binnen te halen. Als andere merken er ook veel zin in hadden gehad was er echt wel aan de bel getrokken. En niet door enkele opbouwers in de oude situatie allemaal bijna een eigen korps hadden waar ze opbouw voor deden.
Tsja, natuurlijk is er een autofabrikant bij gebaat als hij de aanbesteding krijgt. Heel Nederland in jouw merk voertuigen.
Er zijn een aantal factoren hoogst merkwaardig te noemen, zoals de overstap van een persoon van PON naar VTSPN enkele maanden voor de aanbesteding begon en nog een aantal zaken. De andere leverancier's (Marelko, TM/CS en volgens mij nog wat andere gegadigden) hebben toen al aan de bel getrokken, er waren namelijk bepaalde eisen die alleen de PON-groep zou kunnen gaan leveren.
Volgens mij is het bij een aanbesteding nog altijd zo dat een leverancier moet leveren wat men vraagt en men niet moet vragen wat een (1) leverancier kan leveren ....
Het schijnt dat bij de verkeersauto's er zelfs minimum-maten van de kofferbak zijn opgegeven
Daar zal ook maar een merk aan hebben kunnen voldoen gok ik zo