0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.
De nieuwe auto van de Spoorwegpolitie in Den Haag stond gisterenavond op de A12 een ongeluk te beveiligen. De eerder genoemde grote pit bleek echter voor 1 weggebruikers niet opvallend genoeg. Hij ramde de auto vol in de zijkant. De politieauto kan worden afgeschreven. De politiemensen raakten gelukkig niet gewond.
Crimson had problemen met plaatsen vd foto dus hier is hij alsnog:Het is zijn foto(geplaatst met toestemming van Crimson)
He gut, hoe kan dat nou ? Zomaar over het hoofd gezien ? Wat gek, met zulke goede verlichting op het voertuig.......... Laten we het eens over die geweldige lamp hebben..........................Is deze lamp wel voorzien van een certificering ? of heeft men gewoon twee afzonderlijk gecertificeerde lampen gefuseerd en voila, daar hebben we een combinatielamp die is gecertificeerd ?Enne, alle voertuigen van het KLPD, althans de opvallende voertuigen, worden opgebouwd met TMCS (Federal Signal) componenten en (helaas) niet met HONAC componenten. Dit, omdat het KLPD wil dat alle opvallende voertuigen hetzelfde "smoelen" als de Volvo's.
Ik ben ook een simpele gebruiker en volgens mij voldoet hij wel.Ik blijf het erg vreemd vinden dat het KLPD tóch weer af gaat wijken van de landelijke aanbesteding. Een van de eisen van deze aanbesteding was namelijk het kant en klare pakket van de aanbieder. TM/CS op een PON-voertuig is dat niet.TM/CS is al lang blij dat ze uberhaupt iets mogen doen, maar ik kan me voorstellen dat PON hier niet al te happy mee is Om nog maar niet te spreken over de andere regio's die (erg) veel functie's in gaan leveren omdat HONAC verplicht is geworden.
Met alle respect Jerommeke, pas wanneer je de lamp "live" in werking hebt gezien, kan je objectief oordelen. Voel je getroost in het feit dat je niet de enige bent die het vreemd vindt dat het KLPD zich niet aan de LAPV hoeft te houden. Heel politie Nederland kan in Volkswagen met HONAC op- en inbouw politiewerk doen, behalve het KLPD. Maar dat is nu eenmaal de grote boze mensenwereld waarin we leven.Een daarin is het KLPD de uitzondering die de regel bevestigd. Los van het feit dat daar een aantal niet executieven in de rondte loopt die kennelijk alle wijsheid in pacht hebben en tegen het onderbouwde advies van goed onderlegde en terzake kundige mensen in kunnen gaan en anders beslissen. Het is te hopen dat de colelga's van de Divisie Spoor de tekortkoming van de signalering van hun voertuig onderkennen en daarmee aan de slag gaan.De op- en inbouw door PON is een keuze, geen verplichting.
Laten we het eens over die geweldige lamp hebben..........................Is deze lamp wel voorzien van een certificering ? of heeft men gewoon twee afzonderlijk gecertificeerde lampen gefuseerd en voila, daar hebben we een combinatielamp die is gecertificeerd ?
........... De LP 400 bestaat uit twee ledbeacons die beiden de benodigde ECE 65 certificaten hebben en is in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar. ........http://www.tm-cs.nl/nieuws/ledbeacon-blauwamber.html
Dat zeg ik, los hebben de lampen een certificering. Maar deze combinatielamp als zodanig (denk ik) niet. En de losse certificering is afgegeven als de lamp "vast" of met magneet op het dak komt te staan, en niet ondersteboven aan de onderkant van een andere lamp bevestigd.