Nee hoor, Ik hou het bij mijn C2000 portofoon en een Leatherman. Punt. Meer heb je toch niet nodig? (afgezien van de p2000 dan, want die hebben wij niet). Ik weet niet wie jullie leverancier is Joffry, maar wij hebben werkhemden met diepe jaszakken waar een stethoscoop ook makkelijk in opgeborgen kan worden. Ik vind het idee van de breitels niet gek van Hetty, maar dat heeft meer met mijn buik te maken dan wat anders......
En Tintin, voor alle duidelijkheid - ik doelde op het feit dat als je nieuw bent, dat je van alles aanschaft waar je, achteraf, maar heel weinig gebruik van maakt. Vergeet ook niet dat je ook moet tillen. Dan kunnen alle kleine beetjes aan gewichtsbesparing wel schelen, hoor.
Je moet de volgende lijst hebben ( en ik laat het in het midden waar je het opbergt):
Pen
Notitieblokje
Traumaschaar ( en niet zo'n dure, eentje van een tientje is ook goed)
Klemmetje
stethoscoop
Pupillenlampje (wegwerp) - de meeste diensten verstrekken deze.
Ik heb ook heel veel profijt gehad van mijn Leatherman, ik heb laatst een wasbak helemaal gedemonteerd met dat ding om iemand te bevrijden. Scheelt weer een brandweer inzet! Maar het blijft een optioneel extra. Is niet strikt noodzakelijk.
WM.