Holster voor stethoscoop

Auteur Topic: Holster voor stethoscoop  (gelezen 14229 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 12 oktober 2006, 13:14:21
www.gearshop.nl

Als je dan in de webshop onder 'riemen' kijkt zie je een hele partij aan koppels.

Succes ermee!

sanitater

• HBO-Verpleegkundige
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #21 Gepost op: 13 juli 2010, 22:52:20
haha Welsh,,  minder aan de riem hangen?? aan mijn riem hangen inmiddels: ambulancedienst GSM, ambu c2000 portofoon, p2000 pager, riemclip voor maglite, pax-holster, mmm wordt al aardig veel, nu alleen nog maar de pepperspray en de boeien.... ;D

Misschien nitrospray en stuwband aan de riem in plaats van boeien?
HBO-Verpleegkundige Ex-Huisartsenchauffeur Minor: Acute Zorg

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #22 Gepost op: 14 juli 2010, 07:46:27
Hallo Sanitater,

Wat jammer zeg dat je met een relatie onzinantwoord een topic uit 2006 omhoog schopt.....

Mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #23 Gepost op: 14 juli 2010, 08:36:36
Hallo Sanitater,

Wat jammer zeg dat je met een relatie onzinantwoord een topic uit 2006 omhoog schopt.....

Mzzl, d'n Druif

Onzinantwoord? Valt best mee, ik krijg idd wel eens de vraag van buitenstaanders of wij pepperspray meedragen aan de riem...
Een flesje NTG zou best kunnen in/aan een holster. we gebruiken het in ieder geval vaker dan de politie de pepperspray gebruikt  ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Dave1989

• Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #24 Gepost op: 16 juli 2010, 22:23:00
Maar de stethoscoop betreft....draag em anders gewoon a la TV-serie ER om je nek, want dat is STOERRR >:D :D
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #25 Gepost op: 16 juli 2010, 22:47:07
Maar de stethoscoop betreft....draag em anders gewoon a la TV-serie ER om je nek, want dat is STOERRR >:D :D

Ik weet niet of jouw antwoord grappig is bedoeld, maar een hoop van mijn collega's dragen hem hier gewoon om de nek. Geen idee waarom jij dat af doet als stoer doenerij   ::)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

Luer-lock

• AVP
  • Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 17 juli 2010, 19:01:53
Veel plegen -ziekenhuis en ambu- lopen met een stehoscoop om hun nek. Persoonlijk vindt ik dat er niet uit zien en is het mijns insziens ook gevaarlijk: even er aan trekken en je carotiden worden lekker afgekneld...
In het ziekenhuis gebruik je hem m.i. alleen om een maagsonde te controleren (tegenwoordig wordt de RR bijna overal automatisch gemeten).
In mijn huidige werk ligt hij vrijwel altijd in de auto, en doe ik hem pas in mijn broekzak als we een (serieuze) rit hebben.
Er gaan dagen-weken voorbij dat ik hem niet eens gebruik (ik werk nu 1 1/2 jaar op de ambu).
Volgens mij liepen de plegen die nu op de ambu met een stethoscoop om hun nek lopen, vroeger met twintig pennen, ECG-linealltjes en pupillampjes in hun borstzak in het ziekenhuis.
Dit is allemaal mijn mening, van mij mag je met een stethoscoop om je nek gaan lopen.
Maar als je afweegt hoe vaak je hem gebruikt en hoeveel last je er van hebt...
Never underestimate the power of stupid people

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #27 Gepost op: 18 juli 2010, 12:03:32
In mijn huidige werk ligt hij vrijwel altijd in de auto, en doe ik hem pas in mijn broekzak als we een (serieuze) rit hebben.
Er gaan dagen-weken voorbij dat ik hem niet eens gebruik (ik werk nu 1 1/2 jaar op de ambu).

Dat begrijp ik niet helemaal..... het luisteren van de longen zit niet in jouw pakket?  ::)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

Luer-lock

• AVP
  • Forum gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 18 juli 2010, 13:57:46
Als iemand zijn heup gebroken heeft, ga ik mijn stethoscoop niet gebruiken.
En intuberen komt niet dagelijks voor.
Bij een echte asthma cardiale hoef je echt niet te ausculteren, dat zie en hoor je zo ook wel.
Maar we dwalen een beetje af: ik heb geen holster, maar zo min mogelijk op zak.
Never underestimate the power of stupid people

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #29 Gepost op: 18 juli 2010, 22:01:25
Enkele IC collega's van mij hebben ook altijd de stethoscoop om de nek. Als ze hem af doen blijft hij helemaal in de vorm van hun nek staan en is hij helemaal vies vettig (van de nek).
Ik heb ook het idee dat ze hem alleen maar om hebben met het "kijk mij eens" idee. Ik zie ze hem verder nooit gebruiken, ook al hebben ze een beademingspatient.
Bij ons heeft iedere patient die aan de beademing ligt trouwens een eigen stethoscoop op zijn kamer die alleen voor hem/haar bedoeld is met het oog op kruisinfecties. Eigenlijk is een eigen stethoscoop dus overbodig.

Ik hem desondanks altijd in mijn uniformjasje zitten. Toch wel makkelijk als ik weggeroepen wordt voor een SIT melding.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance