Ambulancepersoneel en politie belaagd - Vlaardingen 01-10-'06

Auteur Topic: Ambulancepersoneel en politie belaagd - Vlaardingen 01-10-'06  (gelezen 8813 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Florian van Hunnik

  • Gast
Ambulancepersoneel en politie belaagd in Vlaardingen

VLAARDINGEN - In een uitgaansgebied in Vlaardingen zijn in de nacht van zaterdag op zondag twee agenten lichtgewond geraakt nadat ambulancebroeders hulp van de politie hadden ingeroepen omdat ze zich bedreigd voelden. Dat meldde een woordvoerder van de politie.

Het ambulancepersoneel was toegesneld om een mogelijk bewusteloos persoon te helpen aan de Westhavenkade. Om nog onbekende reden werden de broeders in nauw gedreven door boze omstanders en werden ruiten van hun ambulance ingeschopt. Toen politiemannen te hulp kwamen keerde een menigte van ongeveer 250 man zich tegen hen.

Een agent werd geraakt door glaswerk dat vanuit de menigte werd gegooid. Een andere politieman kreeg een vuistslag in het gezicht van een omstander en is naar een ziekenhuis overgebracht. De politie heeft een aanhouding verricht.

Het opstootje begon even na middernacht. Na ruim een uur waren de gemoederen weer redelijk bedaard.

Bron: Nu.nl




BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2006, 08:21:37
Ambulancepersoneel en politie belaagd in Vlaardingen

VLAARDINGEN - In een uitgaansgebied in Vlaardingen zijn in de nacht van zaterdag op zondag twee agenten lichtgewond geraakt nadat ambulancebroeders hulp van de politie hadden ingeroepen omdat ze zich bedreigd voelden. Dat meldde een woordvoerder van de politie.

Het ambulancepersoneel was toegesneld om een mogelijk bewusteloos persoon te helpen aan de Westhavenkade. Om nog onbekende reden werden de broeders in nauw gedreven door boze omstanders en werden ruiten van hun ambulance ingeschopt. Toen politiemannen te hulp kwamen keerde een menigte van ongeveer 250 man zich tegen hen.

Een agent werd geraakt door glaswerk dat vanuit de menigte werd gegooid. Een andere politieman kreeg een vuistslag in het gezicht van een omstander en is naar een ziekenhuis overgebracht. De politie heeft een aanhouding verricht.

Het opstootje begon even na middernacht. Na ruim een uur waren de gemoederen weer redelijk bedaard.

Bron: Nu.nl

livep2000
00:40:16 01-10-06G AMBU A1 MISHANDELING Westhavenkade/liesveldviaduct VLAARDINGEN vdg
1420006CPA Rotterdam-Rijnmond ( Ambulance 17-106 )
livep2000
01:18:14 01-10-06G AMBU A1 MISHANDELING Westhavenkade/Westhavenplaats VLAARDINGEN vdg
1420065CPA Rotterdam-Rijnmond ( Ambulance 17-165 )
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


miv

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2006, 09:49:01
Ambulancepersoneel en politie belaagd in Vlaardingen

Uitgegeven: 1 oktober 2006 06:39
Laatst gewijzigd: 1 oktober 2006 07:09

VLAARDINGEN - In een uitgaansgebied in Vlaardingen zijn in de nacht van zaterdag op zondag twee agenten lichtgewond geraakt nadat ambulancebroeders hulp van de politie hadden ingeroepen omdat ze zich bedreigd voelden. Dat meldde een woordvoerder van de politie.

Het ambulancepersoneel was toegesneld om een mogelijk bewusteloos persoon te helpen aan de Westhavenkade. Om nog onbekende reden werden de broeders in nauw gedreven door boze omstanders en werden ruiten van hun ambulance ingeschopt. Toen politiemannen te hulp kwamen keerde een menigte van ongeveer 250 man zich tegen hen.


Een agent werd geraakt door glaswerk dat vanuit de menigte werd gegooid. Een andere politieman kreeg een vuistslag in het gezicht van een omstander en is naar een ziekenhuis overgebracht. De politie heeft een aanhouding verricht.

Het opstootje begon even na middernacht. Na ruim een uur waren de gemoederen weer redelijk bedaard.

http://www.nu.nl/news/837699/12/Ambulancepersoneel_en_politie_belaagd_in_Vlaardingen.html


. helaas staat er niets vermeld hoe het met het mogelijke slachtoffer gaat.
Helaas erg en erg diep triest.


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2006, 11:33:58
dit was te volgen op de scanner van rotterdam rijmond. ging er echt flink op geschreeuw en iedereen storte zich op de agenten met als gevolg een algeheel "assisentie collega"geloof dat er toen 12 of 13 voertuigen extra heen zijn gegaan. klonk allemaal heel paniekerig en hetisch.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2006, 11:54:28
dit was te volgen op de scanner van rotterdam rijmond. ging er echt flink op geschreeuw en iedereen storte zich op de agenten met als gevolg een algeheel "assisentie collega"geloof dat er toen 12 of 13 voertuigen extra heen zijn gegaan. klonk allemaal heel paniekerig en hetisch.

Is er heel misschien iemand die dit toevallig opgenomen heeft? Ik ben op 't moment met een opdrachtje bezig voor school over agressie/geweld tegen hulpverleners en zou zo'n stukje van de scanner graag terughoren om die reden. Weinig kans denk ik dat iemand dat toevallig opgenomen heeft, maar niet geschoten is altijd mis  :)

en ontopic: ik ben benieuwd hoe vaak dit soort dingen nog mogen gebeuren voordat er echt maatregelen getroffen worden van hoger hand  :-\


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #5 Gepost op: 1 oktober 2006, 12:11:07
Maar 1 arrestatie. Dat doet het rechtsgevoel niet echt goed.  :(

Dan maar hopen dat de tanden van de politiehondjes en het rubber van de gummistokken flink doel hebben getroffen zo hier en daar.

Stelletje achterlijke &%$#&  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


gasboer

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 1 oktober 2006, 12:28:52
Ja het hoort het steeds meer mensen hebben geen respect meer voor hulpverleners.


harold

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 1 oktober 2006, 14:04:52
Is er heel misschien iemand die dit toevallig opgenomen heeft? Ik ben op 't moment met een opdrachtje bezig voor school over agressie/geweld tegen hulpverleners en zou zo'n stukje van de scanner graag terughoren om die reden. Weinig kans denk ik dat iemand dat toevallig opgenomen heeft, maar niet geschoten is altijd mis  :)

en ontopic: ik ben benieuwd hoe vaak dit soort dingen nog mogen gebeuren voordat er echt maatregelen getroffen worden van hoger hand  :-\

Ook ik ben bezig met een schoolopdracht rond dit onderwerp. Zijn er misschien video-beelden van dit voorval?


SEH_arts

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 1 oktober 2006, 14:19:44
Agressie op hulpverleners komt zo ontiegelijk vaak voor  >:( Snap ik niet want we zijn er toch om mensen te helpen???

 >:( >:( >:( >:(


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #9 Gepost op: 1 oktober 2006, 14:47:42
Is er heel misschien iemand die dit toevallig opgenomen heeft? Ik ben op 't moment met een opdrachtje bezig voor school over agressie/geweld tegen hulpverleners en zou zo'n stukje van de scanner graag terughoren om die reden. Weinig kans denk ik dat iemand dat toevallig opgenomen heeft, maar niet geschoten is altijd mis  :)

en ontopic: ik ben benieuwd hoe vaak dit soort dingen nog mogen gebeuren voordat er echt maatregelen getroffen worden van hoger hand  :-\

De mensen achter District8 tonen wel eens opgenomen scannerfragmenten. Of zij dat altijd opnemen weet ik niet, maar je zou ze eens een e-mail kunnen sturen.

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk