Ambulancepersoneel en politie belaagd - Vlaardingen 01-10-'06

Auteur Topic: Ambulancepersoneel en politie belaagd - Vlaardingen 01-10-'06  (gelezen 8815 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Estevan

  • Gast


vuurtje

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 1 oktober 2006, 16:31:53
Agressie op hulpverleners komt zo ontiegelijk vaak voor  >:( Snap ik niet want we zijn er toch om mensen te helpen???

 >:( >:( >:( >:(

Drie zaken:
1. Geef de politie en hulpverleners op straat betere technologie in handen. Als collega's in nood zijn, telt ook elke seconde... Er ZIJN speciale navigatie systemen waarmee je ook je collega's kan zien (als dat nodig is) en je meteen naar de collega in nood genavigeerd kan worden. Kan vele minuten schelen! Waarom gebeurt dat niet.

2. Er IS technologie waarmee meldkamers ambulance en politie 'live' GPS posities met elkaar kunnen uitwisselen. Wordt al gebruikt bij ambulance sector, maar zou multi-disciplinair moeten. Dan weet de politie meteen waar de ambulane broeder in nood zich bevind. Waarom gebeurt dat niet.

3. Respect voor ambtsdragers. Ga naar elk willekeurig buitenland en constateer dat in geen ander land minder respect is voor ambtsdragers. Het is een erfenis denk ik uit de tijd dat alles in Nederland gelijk moest zijn, en als je anders dacht, was je fascist en/of kapitalist. Maar ongelijkheid en gezag kan ook sociaal zijn.


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #12 Gepost op: 1 oktober 2006, 17:35:18
totaal respectloos. maarja beetje drank op dan kunnen die kleuters nergens meer tegen. ongeloofelijk.  keihard optreden hiertegen maarja dat gebeurt toch te weinig in nederland.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


martijn89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Reactie #13 Gepost op: 1 oktober 2006, 19:53:09
Is er heel misschien iemand die dit toevallig opgenomen heeft? Ik ben op 't moment met een opdrachtje bezig voor school over agressie/geweld tegen hulpverleners en zou zo'n stukje van de scanner graag terughoren om die reden. Weinig kans denk ik dat iemand dat toevallig opgenomen heeft, maar niet geschoten is altijd mis  :)

en ontopic: ik ben benieuwd hoe vaak dit soort dingen nog mogen gebeuren voordat er echt maatregelen getroffen worden van hoger hand  :-\

Idd als jij hem hebt of binnen krijgt zou ik dat ook graag willen horen.
zou je hem dan hierbij kunnen posten.

Groeten martijn


harold

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 1 oktober 2006, 20:51:43
Waarom zie ik alleen maar kruisjes en geen beelden op geenstijl?


Estevan

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 1 oktober 2006, 21:44:16
ik heb iniedergeval geen problemen met kijken, je ziet niet veel maar wel dat er een hondenwagen en versterking ter plaatse komt.


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #16 Gepost op: 2 oktober 2006, 12:50:34
Als je dan de berichtgeving volgt op bijv. SBS -6 dan vraag ik me toch af waar we met zijn allen mee bezig zijn.

Waar hebben ze beelden van.... :-[ :'(
Mensen die klagen over het politie optreden, dat zou te hard zijn geweest.

Blijf @#$%&@#$&^$&*   met je poten (sorry) handen van de hulpverleners af
dan hoeft de politie niet op te treden, en anders... Pak die lui aan die je de ambu ziet molestreren.

Dan heb je pas lef.
Niet achteraf voor de camera gaan lopen zeiken over het politieoptreden.


WAAR ZIJN WE MET ZIJN ALLEN TOCH MEE BEZIG  :-[ :'( :-X
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #17 Gepost op: 2 oktober 2006, 13:06:06
Honden loslaten, ME erop afsturen, hopelijk leren ze daar wel van >:(

debielen :-\


Bart S

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 2 oktober 2006, 15:52:43
Remkes werkt aan bescherming hulpverleners

Uitgegeven: 2 oktober 2006 08:38
Laatst gewijzigd: 2 oktober 2006 14:40

DEN HAAG - Minister Johan Remkes van Binnenlandse Zaken wil nog vóór de verkiezingen op 22 november een actieprogramma presenteren voor de aanpak van geweld tegen hulpverleners en andere mensen die werkzaam zijn in de 'publieke ruimte'. Dat zijn bijvoorbeeld ook treinconducteurs, trambestuurders en medewerkers van de sociale dienst.

Het actieprogramma maakt duidelijk "wat we niet meer pikken en wat de reactie zal zijn. Bijvoorbeeld dat in bepaalde gevallen altijd aangifte wordt gedaan en altijd vervolging wordt ingesteld", lichtte een woordvoerder van Binnenlandse Zaken maandag toe.


Remkes overlegt over de aanpak met gemeenten, andere werkgevers en brancheorganisaties. Gestreefd wordt naar uniforme reacties. De sociale dienst in Groningen moet op iemand die over de schreef gaat hetzelfde reageren als de sociale dienst in Maastricht, legt de woordvoerder uit.

Straffen

Het Openbaar Ministerie is inmiddels bezig met een richtlijn die voorziet in hogere straffen voor mensen die zich agressief gedragen tegenover hulpverleners en andere werknemers in de publieke ruimte. Toenmalig minister Piet Hein Donner van Justitie liet de Tweede Kamer dat begin vorige maand weten.

Ambulancepersoneel moet in risicogevallen kunnen rekenen op begeleiding door de politie. Daarvoor pleit de CNV maandag, meldt de NOS. Het CNV wenst dat een ambulance die 's nachts naar een risicogebied moet standaard wordt vergezeld door de politie.

De aanleiding voor de oproep van de bond is het incident van dit weekend in Vlaardingen waarbij ziekenbroeders door cafébezoekers werden belaagd. Ook twee agenten raakten licht gewond.

www.nu.nl


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #19 Gepost op: 2 oktober 2006, 17:08:56
De mensen achter District8 tonen wel eens opgenomen scannerfragmenten. Of zij dat altijd opnemen weet ik niet, maar je zou ze eens een e-mail kunnen sturen.

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk

Bedankt voor de tip Wilco, ik waag een poging.