GRIP 2 Grote brand loods - Lelystad 01-10-2006

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand loods - Lelystad 01-10-2006  (gelezen 15811 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #60 Gepost op: 2 oktober 2006, 16:28:06
nog even een vraagje, misschien heb ik eroverheen gelezen, maar hoe groot is die tank?

hebben ze in dat eerste anderhalf uur dan niet geweten van die tank of wat is er ineens zo veranderd dat er dan nog opgeschaald moet worden?

dat je het eerste half uur nog wat voertuigen erbij roept ok maar in een vrijstaande loods na zoveel tijd nog meer voertuigen nee snap ik niet!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #61 Gepost op: 2 oktober 2006, 16:42:36
nou de druk viel weg dus werden alle stralen op de tank gezet.
Daardoor werd er ook grip 2 gemaakt ivm. explosiegevaar zegt genoeg denk ik

Toen er hier explosiegevaar dreigde haalde ze een crashtender van schiphol, had dat daar niet gekund van lelystad airport ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

fikkie

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 2 oktober 2006, 16:52:14
ok had ik even overheen gelezen.......

maar na zoveel tijd is er toch ook wel gwt op gebouwd of waren er hier problemen mee? maar dan nog........
je moet het water wat je hebt ook al voor die tijd inzetten waar het nodig is en dat is uitbreiding voorkomen dus alleen maar op die tank die er ligt.... en dan hoef je niet ineens alles te veranderen als er ergens storing komt. maar weet het niet hoor maar is het niet sneller om een andere pomp neer te zetten als 1 voertuig (die ook zo leeg is ;)) te laten komen? slangen liggen er al dus is het zo gebeurt?

ajax

• Gast
Reactie #63 Gepost op: 2 oktober 2006, 18:11:51
ok had ik even overheen gelezen.......

maar na zoveel tijd is er toch ook wel gwt op gebouwd of waren er hier problemen mee? maar dan nog........
je moet het water wat je hebt ook al voor die tijd inzetten waar het nodig is en dat is uitbreiding voorkomen dus alleen maar op die tank die er ligt.... en dan hoef je niet ineens alles te veranderen als er ergens storing komt. maar weet het niet hoor maar is het niet sneller om een andere pomp neer te zetten als 1 voertuig (die ook zo leeg is ;)) te laten komen? slangen liggen er al dus is het zo gebeurt?

de DPU van almere is alleen uit voorzorg gealarmeerd maar is niet ingezet

fikkie

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 2 oktober 2006, 18:25:45
dan snap ik het helemaal niet meer..... zeer grote brand in poldergebied met bijna of helemaal geen belemeringen en dan geen gwt? waarom dan wel 5 ts-en?

Wilco Hogenbirk

• Forum gebruiker
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #65 Gepost op: 2 oktober 2006, 18:33:06
dan snap ik het helemaal niet meer..... zeer grote brand in poldergebied met bijna of helemaal geen belemeringen en dan geen gwt? waarom dan wel 5 ts-en?

Zijn de TAS'en allemaal echt ingezet op het blussen?

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk

Bart S

• Gast
Reactie #66 Gepost op: 2 oktober 2006, 18:51:01
Toen er hier explosiegevaar dreigde haalde ze een crashtender van schiphol, had dat daar niet gekund van lelystad airport ?

Ik weet bijna zeker dat daar niemand meer was. Vliegveld Lelystad heeft geen 24 uurs bezetting, er is alleen brandweer voorhanden tijdens de openingstijden. Toen de brand uitbrak was het veld al dicht (uit mijn hoofd sluiten ze om 21.00 uur).

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #67 Gepost op: 2 oktober 2006, 19:00:19
Ik weet bijna zeker dat daar niemand meer was. Vliegveld Lelystad heeft geen 24 uurs bezetting, er is alleen brandweer voorhanden tijdens de openingstijden. Toen de brand uitbrak was het veld al dicht (uit mijn hoofd sluiten ze om 21.00 uur).
Hm daar had ik niet aan gedacht .
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #68 Gepost op: 2 oktober 2006, 19:03:19
Zeer grote brand ivm evacuatie van het hotel bij het vliegveld,vanwege het explosiegevaar ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 2 oktober 2006, 20:39:21
Zeer grote brand ivm evacuatie van het hotel bij het vliegveld,vanwege het explosiegevaar ;)

op hoeveel afstand ligt dat hotel dan en om wat voor tank ging het hier (inhoud)?