Verbindingsdienst onder de vlag van Logistiek !

Auteur Topic: Verbindingsdienst onder de vlag van Logistiek !  (gelezen 49557 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Gepost op: 3 oktober 2006, 16:39:07
Er gaan geruchten dat de landelijke verbindingsdienst onder de vlag gaat vallen van Logistiek.

Wie heeft hier meer van gehoord??


Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #1 Gepost op: 3 oktober 2006, 18:39:34
Organisatorisch zou dat logisch zijn..


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2006, 19:09:43
Organisatorisch zou dat logisch zijn..
Omdat.....?


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2006, 19:40:07
Omdat verbindingen puur en alleen een ondersteunende dienst is, net zoals logistiek.
Dat sommige verbindelaren daar anders over denken is bekend. Met alle jammerlijke negatieve gevolgen van dien (neem bijv Vierdaagse Nijmegen).


frankj

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 3 oktober 2006, 20:14:55
Uit wat voor bron heb je deze info verkregen ?? Tot nu toe is er mij tot op heden niets van bekent.
Er gaan geruchten dat de landelijke verbindingsdienst onder de vlag gaat vallen van Logistiek.

Wie heeft hier meer van gehoord??  





klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2006, 17:06:09
Uit wat voor bron heb je deze info verkregen ?? Tot nu toe is er mij tot op heden niets van bekent.

In de wandelgangen.. En gezien de vele reakties moet het haast wel kloppen.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


frankj

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2006, 19:59:22
In de wandelgangen wordt wel meer gesuggereerd. Er wordt ook gesproken dat het NRK zou overgaan op C2000, alleen dat er een discussie op gang is gekomen wie dat allemaal gaat betalen. Maar goed ik wijk nu af van het eigenlijke item. Ik vraag mij af wat eigenlijk het nut zou zijn om verbindingen en logistiek samen te voegen. Ik kan geen punten vinden waar ik van zeg dat dit positief zou uitpakken. Dit wil niet zeggen dat ik een tegenstander zou zijn, maar zoals het nu is georganiseerd lijk het allemaal wel goed te lopen. Chopsticks gaf een punt aan over de 4-daagse. Wat is daar dan eigelijk mis gegaan, en hoe zou het volgens hem beter kunnen. Ik ben niet in Nijmwegen geweest dus kan er niet over meepraten.

In de wandelgangen.. En gezien de vele reakties moet het haast wel kloppen.



Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #7 Gepost op: 5 oktober 2006, 09:59:11
Kostenbesparing, efficienter, centraler gestuurd, integratie met andere logistieke processen lijkt slim.

Wat zouden de bezwaren zijn ?


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #8 Gepost op: 5 oktober 2006, 11:24:34
De bezwaren zijn medewerkers verbindingen voornamelijk in Brabant en Gelderland die denken dat zij de baas zijn en de dienst kunnen uitmaken binnen een afdeling/district. Zo stellen ze zich ook op. Ze zijn vergeten dat ze puur een ondersteunende dienst zijn naar de afdelingen en districten toe en dat ze binnen redelijke grenzen moeten leveren wat er van ze gevraagd wordt.

Het voorstel van de werkgroep is idd ongeveer zoals boven beschreven (met nog enkele andere zaken en beweegredenen), echter is het voorstel al zo goed als geaccepteerd. Daarnaast geldt een slikken of stikken beleid. Wie niet mee wil in de nieuwe structuur kan opzouten, desnoods gedwongen. Zo beu is men (bepaalde onderdelen en figuren binnen) de verbindingsdienst. (Stiekem hoopt men ook dat er bepaalde figuren zijn die niet mee willen in de nieuwe structuur. Dan kan men eindelijk werk maken met het (gedwongen) verwijderen van deze rotte plekken in de organisatie)

Bij de Vierdaagse van Nijmegen maakt de VBD Gelderland samen met Brabant al sinds jaar en dag de dienst uit. Men is inflexibel, denkt het Projectteam Vierdaagse voor te kunnen schrijven hoe men (Het PT4D) moet werken, is niet transaparant, wenst niet te integreren en zo kan ik nog wel even doorgaan. Al jaren is men (het PT4D) bezig om zo goed en zo kwaad als het gaat de VBD het naar de zin te maken en ze meer te bewegen naar integreren en samenwerken. Helaas, zonder resultaat. De bom is dan ook eindelijk gebarsten in de aanloop naar de Vierdaagse van dit jaar. Dit heeft tot gevolg gehad dat het LB het zo beu was dat er een extern bedrijf is ingehuurd om het grootste gedeelte van de verbindingen te regelen. De VBD van Gelderland en Brabant mocht enkel nog de start/finish en de DIAZ van verbindingen voorzien (waar ze voorheen alles deden). De rest was uitbesteed. Daarnaast zijn de kosten voor legering van de VBD dit jaar niet betaald door het PT4D omdat men blijft weigeren te integreren en meer samen te werken. (De VBD slaapt/woont/eet al jaren gescheiden van de rest van het Vierdaagse detachement, wat een doorn in het oog is van velen. Men komt met kul argumenten die kant nog wal slaan om maar niet te hoeven integreren).

Zelf ben ik ook verbindelaar bij het Rode Kruis en is mij de opstelling van (leden van de) verbindingsdienst ook al jaren een doorn in het oog. Ik ben dan ook blij dat er nu eindelijk actie op ondernomen gaat worden.

Chopsticks


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #9 Gepost op: 5 oktober 2006, 14:19:56
Ik ben het met Chopsticks eens. Zelf ben ik coordinator VBD van een afdeling en ook ik erger mij aan de houding van de provincie-medewerkers en een aantal van mijn coordinator collega's.

De VBD is een ondersteunende dienst, die handelt in opdracht van.......
Nu zijn vooral de provincie's te los gelaten waardoor er allemaal eilandjes zijn gaan ontstaan...

Ik zie de ontwikkelingen graag tegemoet...