De bezwaren zijn medewerkers verbindingen voornamelijk in Brabant en Gelderland die denken dat zij de baas zijn en de dienst kunnen uitmaken binnen een afdeling/district. Zo stellen ze zich ook op. Ze zijn vergeten dat ze puur een ondersteunende dienst zijn naar de afdelingen en districten toe en dat ze binnen redelijke grenzen moeten leveren wat er van ze gevraagd wordt.
Het voorstel van de werkgroep is idd ongeveer zoals boven beschreven (met nog enkele andere zaken en beweegredenen), echter is het voorstel al zo goed als geaccepteerd. Daarnaast geldt een slikken of stikken beleid. Wie niet mee wil in de nieuwe structuur kan opzouten, desnoods gedwongen. Zo beu is men (bepaalde onderdelen en figuren binnen) de verbindingsdienst. (Stiekem hoopt men ook dat er bepaalde figuren zijn die niet mee willen in de nieuwe structuur. Dan kan men eindelijk werk maken met het (gedwongen) verwijderen van deze rotte plekken in de organisatie)
Bij de Vierdaagse van Nijmegen maakt de VBD Gelderland samen met Brabant al sinds jaar en dag de dienst uit. Men is inflexibel, denkt het Projectteam Vierdaagse voor te kunnen schrijven hoe men (Het PT4D) moet werken, is niet transaparant, wenst niet te integreren en zo kan ik nog wel even doorgaan. Al jaren is men (het PT4D) bezig om zo goed en zo kwaad als het gaat de VBD het naar de zin te maken en ze meer te bewegen naar integreren en samenwerken. Helaas, zonder resultaat. De bom is dan ook eindelijk gebarsten in de aanloop naar de Vierdaagse van dit jaar. Dit heeft tot gevolg gehad dat het LB het zo beu was dat er een extern bedrijf is ingehuurd om het grootste gedeelte van de verbindingen te regelen. De VBD van Gelderland en Brabant mocht enkel nog de start/finish en de DIAZ van verbindingen voorzien (waar ze voorheen alles deden). De rest was uitbesteed. Daarnaast zijn de kosten voor legering van de VBD dit jaar niet betaald door het PT4D omdat men blijft weigeren te integreren en meer samen te werken. (De VBD slaapt/woont/eet al jaren gescheiden van de rest van het Vierdaagse detachement, wat een doorn in het oog is van velen. Men komt met kul argumenten die kant nog wal slaan om maar niet te hoeven integreren).
Zelf ben ik ook verbindelaar bij het Rode Kruis en is mij de opstelling van (leden van de) verbindingsdienst ook al jaren een doorn in het oog. Ik ben dan ook blij dat er nu eindelijk actie op ondernomen gaat worden.
Chopsticks