Verbindingsdienst onder de vlag van Logistiek !

Auteur Topic: Verbindingsdienst onder de vlag van Logistiek !  (gelezen 49555 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

frankj

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 5 oktober 2006, 19:17:42
Wist dus niet dat het zogezegd zo'n puinhoop was in Nijmwegen. Maar ja, dit krijg je inderdaad als personen nog meer macht willen dan ze al hebben. Een beetje onzinnig dat men appart wilt eten, slapen etc. Als Rode Kruis ben je toch een grote familie ?? En inderdaad, je moet je realiseren dat je in princiepe niet meer dan een doorgeefluik bent. ( en dat is ook belangrijk ) Ik kan me dan ook goed voorstellen dat Den Haag dit een halt probeert toe te roepen. Als coordinator verbindingen van de afdeling Utrecht-midden ben ik blij dat goed wordt samengewerkt met logistiek en de coordinator noodhulp al is dit op rokaal niveau.
Ik ben het met Chopsticks eens. Zelf ben ik coordinator VBD van een afdeling en ook ik erger mij aan de houding van de provincie-medewerkers en een aantal van mijn coordinator collega's.

De VBD is een ondersteunende dienst, die handelt in opdracht van.......
Nu zijn vooral de provincie's te los gelaten waardoor er allemaal eilandjes zijn gaan ontstaan...

Ik zie de ontwikkelingen graag tegemoet...

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #11 Gepost op: 5 oktober 2006, 21:07:11
De VBD zou helemaal geen macht moeten hebben, niks te zeggen hebben in de opzet van een hulpverlening, maar uitsluitend moeten assisteren en adviseren over zaken die uitsluitend over verbindingen gaan. Op dit moment hebben ze als machtsmiddel 'of zo, of geen verbindingen'. Ik zou die macht erg graag erg snel zien verdwijnen...
Arts  www.alphalog.nl

klinknagel

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #12 Gepost op: 5 oktober 2006, 22:45:42
De bezwaren zijn medewerkers verbindingen voornamelijk in Brabant en Gelderland die denken dat zij de baas zijn en de dienst kunnen uitmaken binnen een afdeling/district. Zo stellen ze zich ook op. Ze zijn vergeten dat ze puur een ondersteunende dienst zijn naar de afdelingen en districten toe en dat ze binnen redelijke grenzen moeten leveren wat er van ze gevraagd wordt.

Ook in het noorden heeft men kapsones.  En denkt men alles te mogen.
BV de Prive auto ( beplakt met stickers etc) parkeren midden op een evelementen terrein
terwijl men niet eens van de verbindingdienst aanwezig is.  En dan leuk met het gezinnentje rond kijken.

Van mij mag het onder de vlag van logistiek komen en dat er eens flink de bezem doorheen gaat.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Anne

• Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #13 Gepost op: 6 oktober 2006, 11:49:58

Ook in het noorden heeft men kapsones.  En denkt men alles te mogen.

Waar in het noorden mag dat dan zijn. Ik heb zelf veel contact met de verbindingsdienst van Friesland en mijn ervaring is toch heel anders!
Groet Anne

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 6 oktober 2006, 14:01:51
Oei het is dus niet alleen organisatorisch c.q.structuur maatregel, maar gelijktijdig ook een cultuur maatregel..

koninkrijkjes binnen je organisatie is nooit slim..  Logistiek en Communicatie zijn van nature ondersteunde (support) afdelingen aan het primaire proces en niet andersom..

Ik merk wel dat hier veel frustratie word gegeven... word de soep zo heet gegeten ?

klinknagel

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #15 Gepost op: 6 oktober 2006, 16:26:10
Waar in het noorden mag dat dan zijn. Ik heb zelf veel contact met de verbindingsdienst van Friesland en mijn ervaring is toch heel anders!

Niet in Friesland.  Maar daar kunnen ze een ander geen hand geven als ze ergens anders worden gevraagd voor assitentie.
Voelen zich blijkbaar  meer als hun collega's elders in in het noorden.
En ik weet dit zeker. Tís mij namelijk zelf overkomen.  Volgens mij is het nog heel normaal als je ergens binnenkomt en
er zijn al mensen aanwezig die je niet kent, dat je dan je zelf even voorsteld en de ander een hand geeft.

En het was geen zaal vol maar slechts 5 personen waarvan men 3 de personen al kon.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #16 Gepost op: 6 oktober 2006, 22:31:16
Tja, de mand met rotte appels verpest het wel voor die paar goeie...  ;D
Arts  www.alphalog.nl

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 7 oktober 2006, 11:17:45
Alle dingen waar jullie het over hebben heb ik gelukkig nog nooit bij ons (vlissingen) geconstateerd.

Wij werken zeer veel samen met de zeeuwse verbindingsdienst en met alle andere plaatselijke rode kruis verbindingsmedewerkers. Ook werken we veel samen met GHOR en RAVZ  met verbindingen. Nergenst horen wij hier slechte verhalen. Ook de opleindings coordinatoren uit brabant zijn heel tevreden over de zeeuwse verbindingsdienst.

Misschien jaloezie van mensen die ook bij de verbindingsdienst willen  maar niet capabel zijn ?

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #18 Gepost op: 7 oktober 2006, 12:33:23
(...)
Misschien jaloezie van mensen die ook bij de verbindingsdienst willen  maar niet capabel zijn ?

Nope, het is echt zo erg. Wees blij dat jullie er geen last van hebben.
Arts  www.alphalog.nl

Bart_RK

• Junior gebruiker
  • **
  • Hulpdienstvrijwilliger, Afdeling Willebroek
Reactie #19 Gepost op: 11 oktober 2006, 21:50:06
is er soms een site met info over de Logistiek en de VB?
Bij ons in België (Vlaanderen al zeker) hebben we de Logistieke Eenheid --> www.redcross-le.be die bij grootschalige acties/rampen wordt ingeschakeld.
De mannen van het Rode Kruis zijn geweldig. Waar de ontploffingen het ergst zijn, daar zijn zij - RW Thompson, WOII veteraan -