Hallo iedereen, de beste wensen voor ieders, ik zit/zat ba vbd in onze afdeling maar ik moest vernemen dat co vbd is gestop, verv co vbd is er niet meer, medewerkers vbd zijn er wel maar hebben net als alle anderen geen hh les vbd gehad dus hebben we officieel geen functie meer, de apperatuur, ik weet mijn god niet waar dat rondslingert, dus het resultaat is dat mij zomaar tussen neus en lippen door werdt medegedeeld dat de vbd in onze afdeling er niet meer is.........dus ben ik geen (ver) bindelaar meer , we wachten maar af wat er gaat komen. Want men zou inDen Haag druk doende zijn (met wat???)al met al heb ik de laatste 2 a3 jaar geen enkele (middel/grote) vbd inzet gedraaid.
Op sportvelden als we met 2 of 3 mensen zijn, dan neemt iemand 2 lpd porto,s mee van de aldi.
Of dit de eerste hulp te goede komt vraag ik mij wel eens af.
okee de vbd in Brabant is niet overal even goed, maar er zijn plaatsen in Brabant waar alles op rolletjes loopt, ik ben 5 jr in Nijmegen geweest, en kwam voor een lege accu bij de vbd en ik werd gelijk door een vbd province br. afgezeken, wat ik gewoon belachelijk vondt, maar ik heb er niks van gezegd, wel gedacht want buiten lag werk op straat op mij te wachten en dat ging compleet voor, je draagt een symbool, dat moet je ten alle tijde en situatie voor zijn en naar handelen. Dus zo,n vbd er die loopt te mauwen, moet je niet te veel aantrekken en met zijn oude tijd laten omgaan. Ik heb het altijd trouwens raar gevonden dat de vbd alleen op een eilandje zat/zit in nijmegen. Daarnaast de vbd die enkele jaren terug puur communicatie ism lokale ehbo verenigingen en voor organisatie,s leverden, kregen van de rechter te horen dat dat pure concurentie was met de commerciele verhuurbedrijven. Ten tweede ;een vbd er uit Den Bosch e.o. had een bedrijfje opgericht en raad eens....., dus ligt de vbd dienst in een deel van brabant op zijn kont.
mvr gr chaufje.