Ik verbaas me over een aantal opmerkingen die gemaakt worden over de VBD van Brabant en Gelderland bij de vierdaagse. Tip alsje niet weet waar je over praat, hou dan je mond, of vraag het aan de mensen zelf die wel weten waar het over gaat.
Er worden opmerkingen gemaakt van elkaar voorstellen bij een inzet . Als de een niet komt wees een grote vent en stel jezelf voor of vraag aan die persoon wie hij is (kijk uit misschien bijten ze wel).
Ook de opmerking over de site
http://www.rampenhulpverlening.nl/vbd/ Dat deze niet werkt, komt omdat voor degene die dit moet bijhouden (10-01) een vacature is. gek he dat het dan niet werkt. Ligt dus niet aan de vbd, maar aan het LB.
Voor de collega uit het Noorden van het land. Als er problemen zijn met het relais, moet je dit niet melden op deze site, maar melden bij de Coordinator van jouw provincie/werkgebied. Indien dit niet werkt, dan even melden aan het LB.
Klinknagel, als je problemen hebt met jouw verbindingsdienst, ga dan met hun praten of durf je niet?
Net als de "normale" hulpverleners, laten deze ook wel eens een steekje vallen, zijn ook mensen. Jij ook?
Wat betreft C2000. Wees niet bang voorlopig zal dit niet gebeuren. Kosten/baten analyse.
Zelfs de reguliere hulpdiensten (politie, brandweer, GGD) weten nog niet eens wat de kosten nu werkelijk zijn en zullen gaan bedragen. Maar het zal heelveel zijn.
Als Rode Kruis moeten we als eenheid naar buiten treden, zowel met de organieke hulpverlening, als logistiek en verbindingsdienst. Dat er hier en daar wel eens iets anders loopt dan we zelf wensen, hetzij zo. Wij zijn (bijna) allemaal vrijwilligers en dan kost iets regelen, soms meer tijd. Toon wat meer respect voor elkaar, misschien heb jij vanje mede vrijwillige collega ook eens hulp nodig. Of dit nu een logistieke, verbindings, ehbo medewerker of kantoor medewerker je weet het nooit