Verbindingsdienst onder de vlag van Logistiek !

Auteur Topic: Verbindingsdienst onder de vlag van Logistiek !  (gelezen 49556 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

klinknagel

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #20 Gepost op: 11 oktober 2006, 22:05:21
is er soms een site met info over de Logistiek en de VB?
Bij ons in België (Vlaanderen al zeker) hebben we de Logistieke Eenheid --> www.redcross-le.be die bij grootschalige acties/rampen wordt ingeschakeld.

Hallo Bart,

Zeker is die er. namelijk   http://www.rampenhulpverlening.nl/vbd/   Deze site heeft een afgeschermde gedeelte. Hierin staat maar weinig extra's.  Maar zo lijkt het net of die lui van de land. verbindingsdienst belangrijk zijn en geheimpjes hebben.

Deze site ligt al tijden op zijn kont.   Onbegrijpelijk dat men hier wel geld voor over heeft. En op de rest moet worden bezuinigt.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Bleij

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 12 oktober 2006, 18:33:22
Deze info bleek niet correct te zijn, sorry  ::)

Wanneer is er wel overleg ?

klinknagel

• Forum gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 12 oktober 2006, 19:55:43
Wanneer is er wel overleg ?

Eind deze maand. Verder is mij nog niet bekent.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Brilsmurf

• Forum gebruiker
  • NRK
Reactie #23 Gepost op: 15 oktober 2006, 20:50:51
Erg om te horen dat het in grote delen van Nederland niet lekker loopt.
Het is inderdaad zo dat er teveel mensen rondlopen die het hoog in hun bol hebben.

Door deze mensen loopt de VBD een slechte naam op terwijl het ook goed kan.

Ik ben sinds kort plv-coordinator VBD in Utrecht midden en ik denk dat we het aardig op de rit hebben.

Ook ik ben van mening dat een inzet alleen maar kan slagen als we allemaal als gelijken met elkaar samenwerken.

Bij grote inzetten hebben we een groepsleider lopen die de verantwoording draagt.

De VBD is in zulke gevallen een ondersteunend en zeker geen gezaghebbend onderdeel.

Het wordt tijd dat er in de probleemgebieden eens een grote veegmachine aan de gang gaat en al die baasjes de keus geeft.
Of pas op de plaats of een andere hobby.
Rode Kruis Utrecht Midden

klinknagel

• Forum gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 16 oktober 2006, 19:02:55
Erg om te horen dat het in grote delen van Nederland niet lekker loopt.
Het is inderdaad zo dat er teveel mensen rondlopen die het hoog in hun bol hebben.

Door deze mensen loopt de VBD een slechte naam op terwijl het ook goed kan.

Ik ben sinds kort plv-coordinator VBD in Utrecht midden en ik denk dat we het aardig op de rit hebben.

Ook ik ben van mening dat een inzet alleen maar kan slagen als we allemaal als gelijken met elkaar samenwerken.

Bij grote inzetten hebben we een groepsleider lopen die de verantwoording draagt.

De VBD is in zulke gevallen een ondersteunend en zeker geen gezaghebbend onderdeel.

Het wordt tijd dat er in de probleemgebieden eens een grote veegmachine aan de gang gaat en al die baasjes de keus geeft.
Of pas op de plaats of een andere hobby.

We dienen toch met mekaar een doel !!  Of zie ik dit verkeerd?

Spraak laast eentje van de Land. VBD. Die had er over dat men de LVBD maar moesten opdoeken.
En dat men dan maar op C2000 moets gaan zitten.
Vond en vind dit nog steeds een vreemde uitspraak.  Wat moet het NRK op C2000 ??
Om de kosten hoeft men het niet te doen lijkt mij.

Mischien om een betere dekking??  Want die DC netwerk is hier in het Noorden maar belabberd.
Drie relais. Allemaal werkend met de zelfde TQ.
Dus als je in het midden staat gaan alle drie gelijktijdig open met als het gevolg dat het onverstaanbaar wordt.
Namelijk lopen ze niet allemaal netjes in de pas.  Diversitie heet dat met een duur woordt???

Wie het weet mag mij het uitleggen??

groeten Klink,

ps. C2000 en P2000 worden gesynchroniseerd  via GPS freq. Standaards 1ppm per jaar !!
     Zie ik die TOYO oscilators nog niet doen.

klinknagel

• Forum gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 27 oktober 2006, 18:18:41
Hallo,

Is de vergadering al geweest??  Zoja.......  zijn er al duidelijkheden.

Of is dit geheim, zoals bijna alles binnen muren van  de verbindingsdienst.

Jasper

• Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 29 oktober 2006, 21:59:27
Beste mensen,
ik denk dat er nog heel wat water door de river moet en overleg moet plaatsvinden. Er is gewoon een kosten-batenanalyse gemaakt. Op basis daarvan worden beslissingen genomen en wordt er in ieder geval gestreefd naar schaalvergroting en centralisatie van bv opslag en onderhoud van apparatuur. Mijns inziens geen vreemde zaak als je een grote organisatie draaiende wil houden.
Inderdaad is het zo dat verandering en het NRK niet altijd even goed samengaan...
Grt Jasper
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen

Vider

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 30 oktober 2006, 14:28:48
Ik verbaas me over een aantal opmerkingen die gemaakt worden over de VBD van Brabant en Gelderland bij de vierdaagse. Tip alsje niet weet waar je over praat, hou dan je mond, of vraag het aan de mensen zelf die wel weten waar het over gaat.

Er worden  opmerkingen gemaakt van elkaar voorstellen bij een inzet . Als de een niet komt wees een grote vent en stel jezelf voor of vraag aan die persoon wie hij is (kijk uit misschien bijten ze wel).

Ook de opmerking over de site http://www.rampenhulpverlening.nl/vbd/ Dat deze niet werkt, komt omdat voor degene die dit moet bijhouden (10-01) een vacature is. gek he dat het dan niet werkt. Ligt dus niet aan de vbd, maar aan het LB.

Voor de collega uit het Noorden van het land. Als er problemen zijn met het relais, moet je dit niet melden op deze site, maar melden bij de Coordinator van jouw provincie/werkgebied. Indien dit niet werkt, dan even melden aan het LB.

Klinknagel, als je problemen hebt met jouw verbindingsdienst, ga dan met hun praten of durf je niet?
Net als de  "normale" hulpverleners, laten deze ook wel eens een steekje vallen, zijn ook mensen. Jij ook?

Wat betreft C2000. Wees niet bang voorlopig zal dit niet gebeuren. Kosten/baten analyse.
Zelfs de reguliere hulpdiensten (politie, brandweer, GGD) weten nog niet eens wat de kosten nu werkelijk zijn en zullen gaan bedragen. Maar het zal heelveel zijn.

Als Rode Kruis moeten we als eenheid naar buiten treden, zowel met de organieke hulpverlening, als logistiek en verbindingsdienst. Dat er hier en daar wel eens iets anders loopt dan we zelf wensen, hetzij zo. Wij zijn (bijna) allemaal vrijwilligers en dan kost iets regelen, soms meer tijd. Toon wat meer respect voor elkaar, misschien heb jij vanje mede vrijwillige collega ook eens hulp nodig. Of dit nu een logistieke, verbindings, ehbo medewerker of kantoor medewerker je weet het nooit

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 30 oktober 2006, 18:56:08
Los van de individuele frustraties en enkelen die in de verdediging schieten..

Denk ik dat de verbindingsdienst gewoon een ondersteunende en dienstverlenende taak is, die handig met andere logistieke taken te combineren is..
Dus alle organisatieprocessen kan je combineren en de diensten die je aanbied aan de primaire taken uitbreiden..

Kortom dat kan de organisatie nederlandse rode kruis alleen maar beter en efficienter maken..

klinknagel

• Forum gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 30 oktober 2006, 21:57:02

Ook de opmerking over de site http://www.rampenhulpverlening.nl/vbd/ Dat deze niet werkt, komt omdat voor degene die dit moet bijhouden (10-01) een vacature is. gek he dat het dan niet werkt. Ligt dus niet aan de vbd, maar aan het LB.

De site werkt wel. Alleen ligt al tijden op zijn kont.  Wie zegt dat hij niet werkt ???

En klagen bij de LB ???  Bij wie ?? als de 10-01 een vacature is ???  Want klagen bij de coordinator heeft geen zin.

Die weet niet eens wat Interferentie is.  

En een grote vent ben ik.  Maar aan wijsneuzen heb ik dikke schurft.