Verbindingsdienst onder de vlag van Logistiek !

Auteur Topic: Verbindingsdienst onder de vlag van Logistiek !  (gelezen 49565 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #30 Gepost op: 30 oktober 2006, 23:43:01
en dan was er nog Dares en een heleboel verhuurbedrijven met radioverbindingsmiddelen en genoeg particulieren met een satcom set. oh jee oh jee LOL

;D

lichtpuntje

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 1 november 2006, 00:07:32
Het grote deel van de  voorgaande reacties lijken inderdaad geschreven door diverse leden van het NRK welke nogal op een "erg vriendelijke " manier de verbindingsdienst in het algemeen benaderen.
Mogelijk moet men eens zelf gaan kijken binnen hun eigen organisatie en gelederen waar de problemen liggen.

Al vele jaren een prima contact in de provincie Brabant met de leden van de voormalige zgn provinciale verbindingsdienst. Zij  leveren aanvullende diensten aan onze afdeling en indien zij zelf komen, ondersteunen zij ons en nemen zeker geen werk van ons af.
Dit is al vele jaren geleden (minstens 20 jaar ) gewijzigd.  wijzelf doen de inzet met ondersteuning van hun en hun spullen.

Het is zeker in Brabant zo dat de samenwerking prima is en hopelijk kan dit in de toekomst ook zo blijven onder welke vlag dan ook. Met name de ondersteuning en hulp bij reparaties bevallen ons prima op dit moment.
Ben er van overtuigd dat ik namens vele brabantse afdelingen spreek gezien de reeds jarenlange samenwerking en onderlinge verstandhouding met diverse andere afdelingen.

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 1 november 2006, 09:38:28
Mogelijk dat het functioneren van de verbindingsdienst voor de overige hulpverleners binnen het RK te ondoorzichtig is.
Radioverbindingen zijn niets bijzonders, probeer dat middels een cursusavondje mogelijk met dia's of film wat te verhelderen.
Als radioverbindingen volledig zijn geintegreerd zoals bijvoorbeeld bij de reddingbrigades waar zelfs jonge jeugd precies weet waar het om gaat en hoe het werkt dan denk ik dat er binnen het RK nog een hoop is te doen.

Kees  8)

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 1 november 2006, 10:06:05
Toch wel opvallend dat de laatste twee lofbetuigingen zijn van mensen die zich zeer recentelijk geregistreerd hebben en waarvan dit hun eerste bericht is...
Feit blijft dat er bij de verbindingsdienst iets structureels fout zit. Nogmaals kijk alleen maar naar de Vierdaagse van Nijmegen (en nee, dit is niet van hear say)

Chopsticks
(Die zelf ook verbindelaar is regionaal en bij een grote afdeling)

frankj

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 1 november 2006, 10:37:21
Met deze stelling moet ik je groot gelijk geven. Zo wordt de laatste 2 jaar in Utrecht ook gewerkt en moet zeggen dat het perfect werkt. Bij een inzet heeft iedereen zijn eigen taak en voor de verbindingsdienst geld;
1. het opzetten en draaiend houden van het verbindingsnet.
2. het doorgeven van berichten van de dienstdoende T.L. naar de mensen in het veld.
3. het onderhouden van andere hulpdiensten. ( voornamelijk het M.K.A. )

Dus niet meer en niet minder.
Los van de individuele frustraties en enkelen die in de verdediging schieten..

Denk ik dat de verbindingsdienst gewoon een ondersteunende en dienstverlenende taak is, die handig met andere logistieke taken te combineren is..
Dus alle organisatieprocessen kan je combineren en de diensten die je aanbied aan de primaire taken uitbreiden..

Kortom dat kan de organisatie nederlandse rode kruis alleen maar beter en efficienter maken..

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 1 november 2006, 11:33:04
Ik heb bij een paar afdelingen de verbindingsdiensten aan het werk gezien en wat me met name opgevallen is, is dat sommige (en niet allemaal!) verbindelaars moeite hebben met communiceren.

Moeite hebben met communiceren? Is dat niet raar voor een verbindelaar? Ja en nee.
Het werken met de apparatuur en zorgen dat het draait is meestal niet zo het probleem, daar is de verbindingsdienst kundig genoeg voor. Wat ik wel vindt is dat een aantal verbindelaars niet op de juiste manier (lees juiste toon) met de hulpverleners in het veld omgaan. Ik kan best begrijpen dat de vrijwilligers soms tenenkrommende dingen doen over het portokanaal, slecht luisteren en het protocol niet goed gebruiken. Toch kan je die mensen beter op een beleefde en volwassen manier benaderen, dan er tegen gaan staan te blaten en te schreeuwen. Van een donderpreek gaan mensen echt niet beter luisteren/meewerken.

De indruk die dan ontstaat (bij mij) is dat de VBD zich beter voelt dan de mensen die zij juist moeten ondersteunen.

Kort samengevat; de houding van sommige verbindelaars houdt te wensen over. Over hun technische kennis en kwaliteiten kan ik weinig zeggen, omdat ik daar geen verstand van heb. Het kanaal waarover ze communiceren is in orde, de manier waarop ze communiceren laat nog al eens te wensen over.

Er zullen hier vast heel wat reacties op komen, en ik wil alvast even aangeven dat dit echt niet geld voor alle verbindelaars!

klinknagel

• Forum gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 1 november 2006, 12:05:14
Toch wel opvallend dat de laatste twee lofbetuigingen zijn van mensen die zich zeer recentelijk geregistreerd hebben en waarvan dit hun eerste bericht is...

Je haalt mij de woorden uit de mond.  Was mij ook al opgevallen.  
En als je hun profiel bekijkt hebben ze geen eens een fatsoenlijk Email adres.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Vider

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 2 november 2006, 08:37:53
Je haalt mij de woorden uit de mond.  Was mij ook al opgevallen.  
En als je hun profiel bekijkt hebben ze geen eens een fatsoenlijk Email adres.

Goedemorgen Klinknagel, wat vind jij een fatsoenlijk Emailadres?

Vider

• Gast
Reactie #38 Gepost op: 2 november 2006, 09:16:21
Ik heb bij een paar afdelingen de verbindingsdiensten aan het werk gezien en wat me met name opgevallen is, is dat sommige (en niet allemaal!) verbindelaars moeite hebben met communiceren.

Moeite hebben met communiceren? Is dat niet raar voor een verbindelaar? Ja en nee.
Het werken met de apparatuur en zorgen dat het draait is meestal niet zo het probleem, daar is de verbindingsdienst kundig genoeg voor. Wat ik wel vindt is dat een aantal verbindelaars niet op de juiste manier (lees juiste toon) met de hulpverleners in het veld omgaan. Ik kan best begrijpen dat de vrijwilligers soms tenenkrommende dingen doen over het portokanaal, slecht luisteren en het protocol niet goed gebruiken. Toch kan je die mensen beter op een beleefde en volwassen manier benaderen, dan er tegen gaan staan te blaten en te schreeuwen. Van een donderpreek gaan mensen echt niet beter luisteren/meewerken.

De indruk die dan ontstaat (bij mij) is dat de VBD zich beter voelt dan de mensen die zij juist moeten ondersteunen.

Kort samengevat; de houding van sommige verbindelaars houdt te wensen over. Over hun technische kennis en kwaliteiten kan ik weinig zeggen, omdat ik daar geen verstand van heb. Het kanaal waarover ze communiceren is in orde, de manier waarop ze communiceren laat nog al eens te wensen over.

Er zullen hier vast heel wat reacties op komen, en ik wil alvast even aangeven dat dit echt niet geld voor alle verbindelaars!

Als verbindelaar voel ik mij niet beter dan de rest en ik ben het volledig met je eens dat sommige verbindelaren inderdaad met de verkeerde attitude achter de knoppen zitten en dat van sommige hun communicatieve vaardigheden niet helemaal is, zoals het zou moeten zijn. Dat niet altijd de procedure's worden gebruikt  het zij zo, doe ik ook wel eens niet en daar ga ik de mensen ook niet over aanspreken.  Dat sommige verbindelaren zich belangrijk voelen, gewoon zo laten. Als hulpverlener ben jij vele malen belangrijker, want hij is in feite dan "het gezicht" van de hulpverlening. Niet de verbindelaar. Als het tijdens een inzet echt spannend wordt, dan kan het zeker lastig zijn, als het berichtenverkeer niet goed loopt, maar dat is dan een mooie taak van de verbindelaar om hierin op een nette wijze lijn in te brengen. Mochten er verbindelaren zijn die hier anders over denken, tja...

Onlangs heb ik een "terechte" klacht gekregen van een hulpverlener tijdens een inzet . Echter deze bleek helemaal niet te weten wat een NCS of verbindelaar deed en dacht dat het NCS een makkie was dat iedereen dit zo kon doen. Tijdens een oefening heeft deze persoon het NCS beheerd en kwam er toch achter dat het niet zo eenvoudig was als hij dacht. Hetgeen waar hij over klaagde, deed hij zelf onbewust ook. Na hem hiermee op een ludieke manier mee te hebben geconfronteerd, kwam hij er toch achter dat het niet zo eenvoudig was en heeft hiermee toch meer respect gekregen voor de verbindingsdienst. En met respect voor elkaar moeten wij samenwerken en elkaar kunnen wijzen op de "fouten" die wij allemaal wel eens maken.

vrw

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 2 november 2006, 16:58:39
Ik vraag mij af waar zijn wij mee bezig,
Als de verbindinsdienst nu onder de vlag van logistiek werkt of onder die van de keukendienst er zullen altijd mensen zijn die zich niet aan de
gemaakte afspraken houden.
Dus ik vraag mij dan ook af wat is de taak van een Taakveldcoordinator 3  tijdens een grote inzet.
Ik denk dat deze de dienst uit maak en geen mederwerker van de verbindindienst of wie dan ook.Persoonlijk vind ik dat het de taak is van de leiding om dergelijke personen er op te wijzen van colega zo werkt dat niet houd je aan de afspraken zo niet  dan kun je vertrekken.

Er zijn helaas Rode Kruis mensen die weglopen met C2000.
Helaas heb ik de ervaring op Pinkpop 2006 dat C2000 nog helemaal werkt zoals het moet werken.
De verbindienst had het netwerk altijd dicht en waar je ook stond er was altijd contact mer de hoofd post.