Verbindingsdienst onder de vlag van Logistiek !

Auteur Topic: Verbindingsdienst onder de vlag van Logistiek !  (gelezen 49838 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Franc

• Forum gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 9 november 2006, 20:22:49
:-[ mijn fout, co-channel dus

Synchronisatie is bij co-channel niet alleen wenselijk, maar absoluut noodzakelijk.   ;)
Maar ik begreep niet uit het verhaal dat het om co-channel ging, omdat er zo nadrukkelijk over diversity werd gesproken (maar dan heb je het alleen over de ontvangstweg). Maar ik begrijp dus goed dat ze per provincie een co-channel net gaan bouwen? Toe maar...  ;D

Gegroet,
Franc

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #61 Gepost op: 9 november 2006, 21:31:38
Ja, ik weet het ook niet maar als je toch ergens aan gaat beginnen doe het dan gelijk goed.
Maar als je ziet dat er ook mensen zijn die die hele verbindingshandel niet zo zien zitten is dit wel het andere uiterste. We wachten maar gewoon af  ;)

Kees  8)

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #62 Gepost op: 11 november 2006, 19:30:24
En weer een nieuw lid met 1 post... komen een hoop leden bij door dit topic zeg  ;D

Ennuh, misschien eens proberen de discussie aan te gaan ipv. 'jij irriteert me' (met een 't' aub)?
Arts  www.alphalog.nl

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #63 Gepost op: 11 november 2006, 19:33:18
En de aula waar we zo'n 18 jaar hebben gebivakeerd was altijd gratis tot dat de project team vierdagse zich ermee ging bemoeien.

Welk projectteam wordt hier bedoeld? Het projectteam van het Landelijk (dus de wandelmarsen) of het projectteam Vierdaagsefeesten (binnenstad)?

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 11 november 2006, 20:35:39
ehm, raakt geirriteerd door wie?
Hoop overigens niet dat de 4-daagse o.i.d. de basis moet zijn voor een verbindingsdienst want dan kun je er mijns inziens echt beter mee ophouden.

Kees  8)

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 11 november 2006, 21:51:47
De vierdaagse zoals je schrijft heeft jaren lang de communicatie middelen gesponsord gekregen door de firma hts .
Helaas; Het Projectteam Vierdaagse (van Janneke G.) krijgt al sinds jaar en dag een (gepeperde) rekening van HTS voor het gebruik van het materiaal tijdens de Vierdaagse... Ze wordt gewoon als zakelijke klant aangeslagen.
En de aula waar we zo'n 18 jaar hebben gebivakeerd was altijd gratis tot dat de project team vierdaagse zich ermee ging bemoeien.
Helaas; Dick Hamann betaalde al jaren uit eigen zak de slaaplocatie en het eten. Slechts een enkele vertrouweling binnen de verbindingsdienst wist hiervan.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #66 Gepost op: 12 november 2006, 12:20:23
Mickel, als jij een probleem hebt met het projectteam vierdaagse, praat er dan met die mensen over. Praat niet over hen op een forum. Daar wordt het echt niet gezelliger van.

We zijn zeker samen 1 Rode Kruis. Een goede samenwerking moet van twee kanten komen. Jij vindt dat de VBD de gebeten hond is. Ik vind dat de VBD eens wat minder moet blaffen en bijten. Tijd om eens wat beter aan te lijnen? Een hond die veel blaft krijgt niet zo snel een aai over zijn kop, ondanks dat ie zijn werk misschien prima doet.

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 12 november 2006, 12:31:21
Iets wat ik eigenlijk nooit heb begrepen en me op navraag ook nooit werd uitgelegd komt nu mogelijk weer aan de orde.
Omdat we als afdeling zelf onze verbindingsapparatuur bekostigen en als nu de districten de machtigingen gaan betalen (of wordt dat straks ook de afdeling die bepaalde apparatuur in bezit heeft?) dan denk ik dat het tijd wordt voor een nieuwe discussie.

Waarom moet verbindingsapparatuur altijd via de verbindingsdienst worden aangeschaft? En werd dat altijd gedaan via één vaste leverancier?
Ik ga er maar vanuit dat het allemaal keurig verlopen is maar als donateur van het RK denk ik dat hier toch wat strijkstokgevoelens naar boven kunnen komen. Waarom mag men blijkbaar niet gewoon een aanschaf doen van de apparatuur die men zelf wil zolang men maar aan de voorwaarden van de machtiging voldoet net zoals dat ook geldt voor de reddingbrigades.

Kees  8)

DanielB

• Gast
Reactie #68 Gepost op: 12 november 2006, 14:02:53
Ze moeten bezuinigen oke dat is goed , maar waarom alleen de verbindingsdienst en niet logistiek ook.........

Wat zou je willen bezuinigen op Logistiek dan?

Jasper

• Forum gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 12 november 2006, 15:26:58
Denk goed dat in het algemeen via een bulk apparatuur inkopen goedkoper is. Dat is natuurlijk ook een reden van de schaalvergroting. Helaas zijn er dan mensen die wat minder keuzes hebben in apparatuur en dergelijke, maar dat moet je dan misschien voor lief nemen. Niet iedereen kan daar mee leven blijkt wel. Ook worden de persoonlijke voordelen die een regionale VBD inkoper heeft dan wat minder.....maar m.i. gaat het landelijk belang voor persoonlijk belang.
Verder kan ik melden dat Logistiek Nationaal ook behoorlijk heeft bezuinigd en eigenlijk al jaren een zeer beperkt budget heeft. Ook een reden om te kijken of het materiaal wat logistiek heeft wel voldoet aan hetgeen nodig is conform de met de gemeenten afgesloten convenanten.
Er zijn dus overal bezuinigingen die niet alleen negatief zijn maar ook veel efficientie teweeg kunnen brengen. vergeet niet dat het NRK nog steeds een enorm log en traag, bijna vooroorlogs, apparaat is en niet draait zoals je tegenwoordig van een organisatie mag verwachten.
grt Jasper
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen