Verbindingsdienst onder de vlag van Logistiek !

Auteur Topic: Verbindingsdienst onder de vlag van Logistiek !  (gelezen 49848 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

klinknagel

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #80 Gepost op: 12 november 2006, 21:50:39
Denk goed dat in het algemeen via een bulk apparatuur inkopen goedkoper is.

Simpele accu voor de Icom F3 porto koste via Den Haag algauw rond de 60 Euro..

Ik heb ze gekocht voor onze afdeling voor 25 euro per stuk en voor dat geld ook nog toegestuurd  gekregen.

Verder schreef er iemand verbinding via Ethernet  tussen de verschillende DC's relais.

Hoe????  Huurlijn?  Straalzender? rookseinen.............................................

Ben benieuwd.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #81 Gepost op: 12 november 2006, 22:53:39
Het gaat hier niet over wat nuttig of handig of wenselijk of technisch mogelijk is, want dan heb ik ook nog wel wat mooie ideetjes...

Binnenlandse Zaken heeft duidelijk aangegeven voor wie C2000 is bedoeld en het NRK hoort daar NIET bij, dat is een feit waar we niet omheen kunnen!

Vandaar dat ik zeg: "indien mogelijk".

Het antwoord daarop is dus NEE begrijp ik ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #82 Gepost op: 12 november 2006, 23:49:30
Ik wil als rode kruiser (gewoon ehbo-er) helemaal niet op C2000. Die krengen zijn zo godsgruwelijk duur en lastig in het gebruik (9 toetsen!) dat een hoop mensen die NU al geen idee hebben hoe ze met hun apparatuur om moeten gaan (ja, na de cursus), er na invoering hiervan helemaal niet meer in staat zullen zijn te communiceren...
Die C2000 porto's hebben 1,5 seconde tijd nodig na indrukken van de spreeksleutel voor je kan praten. Ik zie zat mensen die al beginnen te praten voor ze de spreeksleutel indrukken: daar komen ze nu nog min of meer mee weg. Verder wordt er nog wel eens lomp met het spul omgegaan, en ik voorzie een vrij flinke kostenpost voor afdelingen voor hun verbindingsmaterialen (sowieso met het aanschaffen van alle materiaal).
Het materiaal dat we nu hebben voldoet prima aan de eisen en wensen. Waarom zouden we dan voor spul kiezen dat heel erg veel duurder is? Omdat er een paar mensen bij verbindingen het wel stoer vinden om op C2000 te zitten?
Ik ben erg blij dat we het niet eens mogen...
Arts  www.alphalog.nl

7194

• Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 12 november 2006, 23:50:57
Heb wel meegemaakt dat het rode kruis bij een groot evenement tijdelijk beschikking kreeg over een C2000 porto van de politie. Het ging hier dan om één porto welke in de verbindingswagen stond van het rode kruis. Zodanig was er toch een zeker contact tussen de politie en de vele rode kruis hulpverleners in het veld. Die porto ging na het evenement uiteraard weerd terug naar de politie.

Ik denk verder dat de VC's van het rode kruis uitrusten met een C2000 porto weinig nut heeft. Vaak heeft men toch de directe telefoonlijn met de CPA. De tijd dat het scheelt voor een melding dan binnenkort is bijna te verwaarlozen.
Ook zie ik de meerwaarde van het rode kruis op C2000 ook niet in. Het kost gigantisch veel geld, iets waar sommige afdelingen toch al minder van hebben. Plus dat het rode kruis vaak in een klein gebied werkt. Landelijke dekking lijkt me dan wat overbodig.  ;) Daarnaast is het nog een klus om deze porto's correct te bedienen zoals Delta al zei. Met verkeerde code's kun je hem blokkeren. Dan heb je dus een probleem.

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 13 november 2006, 01:37:53
Waarom heeft een afdeling eigenlijk eigen radioverbindingsmiddelen nodig met de huidige GSM dekking en de mogelijkheid tot het huren van verbindingsmiddelen voor die enkele keer dat het wel heel erg handig is?
Bij inzet onder rampenomstandigheden (wat met de huidige terugtrekkende overheid mogelijk dichterbij is als dat we allemaal vermoeden) maakt men toch gebruik van de daarvoor toegewezen kanalen geprogrammeerd in de verbindingsmiddelen die bij de regionale verbindingsdiensten zijn?
Is het dan ook niet beter de discussie te differentieren naar deze 2 categoriën?

Kees  8)

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #85 Gepost op: 13 november 2006, 08:11:20
GSM's worden erg duur, en bij iedere (middel)grote inzet is het handig, en daar hebben we er behoorlijk wat van.
Arts  www.alphalog.nl

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 13 november 2006, 11:44:02
Zal het nog iets scherper stellen dan, wanneer zijn onder normale omstandigheden radioverbindingsmiddelen bij de Rode Kruis afdelingen noodzakelijk? Verreweg het grootste gedeelte van de communicatie over de radio is totaal overbodig.
Voor de kosten van radioverbindingsmiddelen, onderhoud en machtigingen kan er heel wat aan noodzakelijk gsm gebruik worden gedeclareerd.

Kees  8)

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 13 november 2006, 22:30:08
Zal het nog iets scherper stellen dan, wanneer zijn onder normale omstandigheden radioverbindingsmiddelen bij de Rode Kruis afdelingen noodzakelijk? Verreweg het grootste gedeelte van de communicatie over de radio is totaal overbodig.
Voor de kosten van radioverbindingsmiddelen, onderhoud en machtigingen kan er heel wat aan noodzakelijk gsm gebruik worden gedeclareerd.

Kees  8)

Hier wordt ik zeer  :'( van

Een voorbeeld.

Je hebt een muziek festival met een vaste post 3 vrijwilligers en 5 vrijwilligers in het veld. Dit is dus een kleine inzet.
Er valt iemand  neer in het publiek wat ga je doen eerst 112 bellen die verwijst je door naar de regio  daar moet je je praatje doen etc. Dit kost allemaal tijd en het zal zeker niet lukken door de muziek die je uit de speakers hoort.
Oplossing een portofoon simpel melden  bv een bewusteloos slachtoffer ter hoogte van cafe ... De coordinator van dienst kan dan bellen in alle rust en jij kan eerste hulp verlenen.

En je wilt ook niet dat iedereen tijdens een dienst 112 belt dan wordt het een zooitje.

Zelfs bij kleinere inzetten zoals voetbalvelden gebruiken wij portofoons. Als een toernooi over meerdere velden  gaat en we elkaar uit het zicht kunnen verliezen is het bij ons porto mee.

Dus portofoons zijn handig je wint er tijd mee en je hebt directe communicatie.

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 14 november 2006, 01:35:01
Iedereen bedankt voor de reacties. Eduard je hoeft er niet verdrietig van te worden hoor  ;) , ik speelde even advocaat van de duivel.
Ik ben zelf verantwoordelijk voor de verbindingen bij onze afdeling, doe verder ook wat met verbindingen bij een reddingsbrigade, ben zendamateur en ook beroepshalve bezig met zenders, en zou graag zien dat radioverbindingen meer geintegreerd zouden zijn in de afdelingen zoals gebruikelijk bij de reddingsbrigades.
Overigens schets je met het slachtoffer in het publiek wel een aardige situatie. Zooitje wordt het toch wel, zijn wij niet voor nodig. Vanuit het publiek zal toch onmiddelijk meerdere malen per GSM naar de GMK worden gebeld. Het is uiteraard handig als je in evt. afwachting van een ambu snel wat versterking t.p. kunt krijgen en de GMK de juiste informatie in alle rust krijgt doorgespeeld.

Kees  8)

klinknagel

• Forum gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 15 november 2006, 17:13:04
gsm netwerk

Tijdens normale omstandigheden werkt het wel maar in andere omstandigheden zal dit netwerk uitgeschakkeld zijn .
En als we via het gsm netwerk verbindingen willen leggen met de hulpposten hoort 1 post het en niet alle posten.

Tijdens een calamiteit of grote evenement(bijv Vierdaagse) zal het op een topdrukte niet voor iedereen toegankelijk zijn , omdat iedereen tegelijk wil telefoneren.
Kijk naar de intocht van de vierdaagse ligt het gsm netwerk plat.

mickel

En wat dacht je tijdens spannings uitval van het openbare net.  Hoelang zouden de accu's GSM netwerk  het uithouden.

Minder dan één uur!!

En het NRK- DC netwerk (met accu 12volt 7 Ah.)   Nog minder.

Laptop's voor Iris in een opvang situatie. Als de accu vol is. misschien 2 á 3 uur  en dan ??

En C2000 ???  Geen idee. Maar wie het weet mag het zeggen.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.