Verbindingsdienst onder de vlag van Logistiek !

Auteur Topic: Verbindingsdienst onder de vlag van Logistiek !  (gelezen 49858 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

frankj

• Gast
Reactie #70 Gepost op: 12 november 2006, 16:41:22
Dat is een keuze van het Landelijk Bureau in Den Haag. Zover ik weet zijn er gesprekken gevoerd over de aanschaf van C2000 apparatuur. ( Of dit er iets mee te maken heeft ? ) Bij ons slaan de bezuinigingen ook toe in de vorm van;

1 oude apparatuur de deur uit. ( iemand interesse ? )
2 een beperkt aantal portofoons / Mobilofoons in eigen beheer.
3. zoveel mogelijk een beroep doen op de provincie voor eventueel extra materiaal.
4. geen nieuwe materialen aanschaffen.

hallo

Ze moeten bezuinigen oke dat is goed , maar waarom alleen de verbindingsdienst en niet logistiek ook.........

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #71 Gepost op: 12 november 2006, 20:03:41
Apparatuur de deur uit? Interessant, weet dat in het verleden soms apparatuur vernietigd is terwijl het soms ook een idee is om de aparaten zonder frequentiebestukking aan de handel te verkopen, heb je er tenminste nog iets voor terug en is ook volkomen legaal.

Kees  8)

Lowieke

• Gast
Reactie #72 Gepost op: 12 november 2006, 20:23:35
Zover ik weet zijn er gesprekken gevoerd over de aanschaf van C2000 apparatuur.

Met de brief van de C2000-organisatie in huis met de mededeling dat het Rode Kruis niet op C2000 toegelaten zal worden, zal ook dat praten over C2000 wel ophouden.
Mogelijk dat in een VC of actiecentrum tijdelijk een C2000-apparaat neergezet wordt tijdens een calamiteit, maar reken er maar niet op dat ooit het hele NRK op C2000 werkt (even afgezien van de veel duurdere apparatuur en onvoldoende ruimte voor zoveel extra gebruikers in het C2000-netwerk).

Ik hoop dat er nu ook vanuit Den Haag aandacht komt voor een eenvoudig, betaalbaar, uniform en vooral effectief analoog radionetwerk, waar het NRK echt wat aan heeft.
Wat mij betreft mag daar best een anders georganiseerde VBD voor in de plaats komen, het kan nl. veel beter als nu het geval is.

Eerst inventariseren wat de communicatiebehoefte van het NRK onder normale en buitengewone omstandigheden is en daarna pas veranderen (niet veranderen om een paar euro's de besparen en vervolgens niet meer te kunnen communiceren...). Dan wat tijd en moeite investeren in goede trainingen en veel meer samen oefenen in het gebruik van radionetwerken.

Ik ben d'r klaar voor...  :)

Louis.

DanielB

• Gast
Reactie #73 Gepost op: 12 november 2006, 20:47:38
Op Pinkpop schijnen ze (las ik via een rss-feed via google) wel C2000 te willen gaan gebruiken met het NRK, onder het GHOR...

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #74 Gepost op: 12 november 2006, 20:55:31
Ik hoop dat er nu ook vanuit Den Haag aandacht komt voor een eenvoudig, betaalbaar, uniform en vooral effectief analoog radionetwerk, waar het NRK echt wat aan heeft.

Waarom analoog? Ik ben scannerluisteraar, dus ik heb ook meer met analoog, maar digitaal heeft natuurlijk wel zo z'n voordelen. Ik ben benieuwd waarom jij het analoog wil houden.

Digitaal is denk ik ook beter te koppelen met C2000, mocht dat nodig zijn. Daarnaast is digitaal de toekomst, dus zal er ook betere productondersteuning zijn voor digitaal dan voor analoog.

Los hiervan:
Het lijkt mij organisatorisch logischer om bijvoorbeeld logistiek en de verbindingsdienst neest elkaar te laten bestaan onder het label "facilitair". Verbindingen zijn in mijn optiek niet echt een logistiek gebeuren.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

DanielB

• Gast
Reactie #75 Gepost op: 12 november 2006, 20:59:09
Waarom analoog? Ik ben scannerluisteraar, dus ik heb ook meer met analoog, maar digitaal heeft natuurlijk wel zo z'n voordelen. Ik ben benieuwd waarom jij het analoog wil houden.

Digitaal is denk ik ook beter te koppelen met C2000, mocht dat nodig zijn. Daarnaast is digitaal de toekomst, dus zal er ook betere productondersteuning zijn voor digitaal dan voor analoog.

Wat wil je koppelen? De netwerken of de diensten?

Lowieke

• Gast
Reactie #76 Gepost op: 12 november 2006, 20:59:45
Op Pinkpop schijnen ze (las ik via een rss-feed via google) wel C2000 te willen gaan gebruiken met het NRK, onder het GHOR...

Sterker nog: Dat hebben ze dit jaar al gedaan (was niet altijd een doorslaand succes, volgens de vrijwilligers werkte het analoge NRK-netwerk beter...).
Maar dat waren apparaten die op dat moment door de GHOR verstrekt werden.
Tijdens calamiteiten worden deze apparaten door de GHOR zelf gebruikt en zijn ze er niet voor het NRK.

Overigens is volgens een aantal mensen het helemaal niet toegestaan om de apparaten door anderen (bijv. NRK) te laten gebruiken.

Lowieke

• Gast
Reactie #77 Gepost op: 12 november 2006, 21:05:41
Waarom analoog? Ik ben scannerluisteraar, dus ik heb ook meer met analoog, maar digitaal heeft natuurlijk wel zo z'n voordelen. Ik ben benieuwd waarom jij het analoog wil houden. Digitaal is denk ik ook beter te koppelen met C2000, mocht dat nodig zijn. Daarnaast is digitaal de toekomst, dus zal er ook betere productondersteuning zijn voor digitaal dan voor analoog.

Digitaal begint met de 'D' van Duur, het NRK moet kiezen voor een eenvoudig en betaalbaar systeem.

Analoog zal nog lang genoeg bestaan, wees maar niet bang.

Koppelen met C2000 is niet aan de orde, C2000 is-en-blijft gereserveerd voor de hulpverleningsdiensten, er ligt een duidelijke brief in Den Haag over dit onderwerp.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #78 Gepost op: 12 november 2006, 21:27:40
Koppelen met C2000 is niet aan de orde, C2000 is-en-blijft gereserveerd voor de hulpverleningsdiensten, er ligt een duidelijke brief in Den Haag over dit onderwerp.

Een bij zo'n evenement als Pinkpop dan? (enkele berichten hiervoor) Daar wil men dus gebruik maken van C2000. Wanneer je via een VC een C2000 kanaal (voor GHOR e.d.) met een NRK kanaal kan koppelen, kan je met elkaar communiceren, terwijl je toch alleen je eigen middelen gebruikt.
Het lijkt mij dus zowieso nuttig om de VC's van het NRK uit te rusten met C2000, indien mogelijk, voor contacten met de CPA.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Lowieke

• Gast
Reactie #79 Gepost op: 12 november 2006, 21:43:02
Het lijkt mij dus zowieso nuttig om de VC's van het NRK uit te rusten met C2000, indien mogelijk, voor contacten met de CPA.

Het gaat hier niet over wat nuttig of handig of wenselijk of technisch mogelijk is, want dan heb ik ook nog wel wat mooie ideetjes...

Binnenlandse Zaken heeft duidelijk aangegeven voor wie C2000 is bedoeld en het NRK hoort daar NIET bij, dat is een feit waar we niet omheen kunnen!