Zover ik weet zijn er gesprekken gevoerd over de aanschaf van C2000 apparatuur.
Met de brief van de C2000-organisatie in huis met de mededeling dat het Rode Kruis
niet op C2000 toegelaten zal worden, zal ook dat praten over C2000 wel ophouden.
Mogelijk dat in een VC of actiecentrum
tijdelijk een C2000-apparaat neergezet wordt tijdens een calamiteit, maar reken er maar niet op dat ooit het hele NRK op C2000 werkt (even afgezien van de veel duurdere apparatuur en onvoldoende ruimte voor zoveel extra gebruikers in het C2000-netwerk).
Ik hoop dat er nu ook vanuit Den Haag aandacht komt voor een eenvoudig, betaalbaar, uniform en vooral effectief
analoog radionetwerk, waar het NRK echt wat aan heeft.
Wat mij betreft mag daar best een anders georganiseerde VBD voor in de plaats komen, het kan nl. veel beter als nu het geval is.
Eerst inventariseren wat de communicatiebehoefte van het NRK onder normale en buitengewone omstandigheden is en daarna pas veranderen (niet veranderen om een paar euro's de besparen en vervolgens niet meer te kunnen communiceren...). Dan wat tijd en moeite investeren in goede trainingen en veel meer samen oefenen in het gebruik van radionetwerken.
Ik ben d'r klaar voor...
Louis.