11e wijziging bouwverordening

Auteur Topic: 11e wijziging bouwverordening  (gelezen 2556 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Gepost op: 4 oktober 2006, 08:33:22
Nu pas op mijn buro gekregen; de 11e wijziging van de bouwverordening.

Grote wijziging; Artikel 6.1.1. eerste lid onderdeel b vervalt.

Dus hoeft er geen gebruiksvergunning af gegeven te worden voor bouwwerken waar bedrijfsmatig  de stoffen worden opgeslagen die brandbaar , brandbevorderend en bij brand gevaar opleveren.

ZOOOO  daar gaat een groot deel van mijn totaal af te geven vergunningen af.




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2006, 08:47:49
Moet je ook eens uitzoeken welke richting de milieu eisen gaan voor brand zaken..... :-X :-X :'( :'( :-X


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2006, 09:04:16
Kan nu al niet meer wachten... dus geef alsjeblieft het antwoordt.
ben zeeer benieuwd.

make my day!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2006, 09:17:59
De 'geruchten' die ik gehoord heb is dat voor brandveiligheidseisen in de milieuwetgeving verwezen gaat worden naar het gebruiksbesluit en BB.... :-\ Dus brandslanghaspels volgens BB, brandscheidingen volgens BB, draagbare blustoestellen via het gebruiksbesluit, enz. Misschien weet Pyro meer?  ;)


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2006, 09:23:20
Of Pyro meer weet ... hahaha  laat me niet lachen   ;D ;D ;D ;D

tuurlijk weet die meer...


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2006, 14:49:35


cu,
Loe
 8)
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2006, 15:08:28
Nou niet je mond dicht houwen, PYRO


vinma

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 5 oktober 2006, 09:58:33
Moet je ook eens uitzoeken welke richting de milieu eisen gaan voor brand zaken..... :-X :-X :'( :'( :-X

Ik heb me überhaubt altijd al verbaast over de hoeveelheid brandveiligheidszaken die in sommige milieuvergunningen terugkomen.
De vergunning WM lijkt me niet de plek voor dergelijke eisen, toch? Een verwijzing naar bijvoorbeeld het BB, dáár kan ik me wel iets bij voorstellen, maar natuurlijk alleen als de milieuambtenaar kennis van zaken heeft..... ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 5 oktober 2006, 11:17:17
Ik heb me überhaubt altijd al verbaast over de hoeveelheid brandveiligheidszaken die in sommige milieuvergunningen terugkomen.
De vergunning WM lijkt me niet de plek voor dergelijke eisen, toch? Een verwijzing naar bijvoorbeeld het BB, dáár kan ik me wel iets bij voorstellen, maar natuurlijk alleen als de milieuambtenaar kennis van zaken heeft..... ;)

Het bouwbesluit zegt niets over verschillende stoffen alleen over de m2 + brandgevaarlijkheid. Het lijkt me niet wenselijk dat je alle stoffen tezamen in één BC zet. Dus het lijkt me niet meer dan logisch dat er ook brandveiligheidseisen in het WM staan. (of het BB moet uitgebreid worden ;))

Ik heb het gevoel dat straks alle brandveiligheid uit de WM gegooit wordt maar dat de andere wetgeving daarop niet is/wordt aangepast. Krijgt bijvoorbeeld iemand een WM vergunning maar moet hij voor zijn handbrandblussers weer langs de brandweer (en die komen er nooit dus.... ;) :-X)


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #9 Gepost op: 5 oktober 2006, 14:03:33
d'ruit zal het niet gaan
komen wat meer verwijzingen naar bestaande regelgeving, die je al eerder genoemd hebt.
gescheiden opslag is ook via PGS15 geregeld (hierin ook weer verwijzing naar bouwbesluit trouwens)

alleen die zaken die met ontvluchting te maken hebben vallen m.i. nu tussen wal en schip.
tenzij je als brandweer gezamenlijk gaat controleren
(of je gaat gewoon ook brandveiligheidsinspecties gaan uitvoeren bij locaties in het algemeen)

neem aan dat de milieuafdeling/dienst nog wel de voorgenomen vergunning bij de brandweer voorlegt (hoop ik) anders gaat het nog wel eens verkeerd aflopen
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation