Vrachtwagen met varkens in de sloot - Groot-Ammers 03-10-'06

Auteur Topic: Vrachtwagen met varkens in de sloot - Groot-Ammers 03-10-'06  (gelezen 2782 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gerbuntjah90

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
  • Medewerker preventie + Brandweervrijwilliger VRU
TS517 HV174 (Groot-Ammers) WO168 (Gorinchem) WO166 (Dordrecht) OVD (Hardinxveld)

GROOT-AMMERS. Dinsdagmorgen is om 03:30 een veewagen geladen met 90 varkens te water geraakt. 16 varkens overleefden het ongeval niet. De wagen reed het Achterland in, een erg smalle weg richting de molen. Hierbij raakte hij de kant en zakte weg. Er is eerst nog geprobeerd om de wagen met tractoren op de weg te houden. Dit is echter niet gelukt. Om 07:40 (!) werd de brandweer gealarmeerd. Deze lieten later 2 duikkorpsen alarmeren. Gezamenlijk zijn de varkens die nog leefden gered. Om 16:30 was de berging afgerond.


meer foto's op www.regiogorinchem.nl






Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2006, 14:48:23
Begrijp ik het goed als ik zeg dat de chauffeur dus geen letsel heeft opgelopen en nadat hij is uitgestapt eerst zelf met collega's heeft geprobeerd om de wagen weer op de kant te krijgen?

Toen dat dus blijkbaar niet lukt is alsnog de brandweer gebeld voor het redden van de dieren?


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2006, 15:14:38
07:40:10 03-10-06 25 G BRAN Prio 1 ONGEVAL GRO517 GRO174 ACHTERLAND/MOLENKADE GROOT-AMMERS ( ligt va met varkens in de sloot)


03:33:27 03-10-06 25 G BRAN Prio 1 BUITENBRAND WEGVERVOER FUUTLAAN 31 GROOT-AMMERS herhaalde oproep


03:18:46 03-10-06 25 G BRAN Prio 1 BUITENBRAND WEGVERVOER GRO517 FUUTLAAN 31 GROOT-AMMERS  


Helemaal correct dat ze pas om 07.40 gealarmeerd werden (met prio 1 zelfs. Alsof die paar minuten nog uit zouden maken)
Maar ik denk dat gezien de melding(en) die er aan vooraf zijn gegaan ze de mensen de kans wilden geven om nog even van de nachtrust te genieten ;D

Lekker broodje ham op trouwens zojuist ::)


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2006, 15:16:22
Begrijp ik het goed als ik zeg dat de chauffeur dus geen letsel heeft opgelopen en nadat hij is uitgestapt eerst zelf met collega's heeft geprobeerd om de wagen weer op de kant te krijgen?

Toen dat dus blijkbaar niet lukt is alsnog de brandweer gebeld voor het redden van de dieren?

Hoe ik het zelf opvatte, is dat de vrachtwagen in eerste instantie nog niet geheel gekanteld was, maar dat hij dat dreigde te doen. Bij de poging het gevaarte weer de weg op rijden/ slepen, al dan niet met hulp van tractoren, is de situatie verslechterd en is de vrachtwagen daadwerkelijk gekanteld.

Nogmaals, zo heb ik het geïnterpreteerd.


M.v.g.,
Wilco Hogenbirk


Baz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 110
Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2006, 16:44:59
Hoe ik het zelf opvatte, is dat de vrachtwagen in eerste instantie nog niet geheel gekanteld was, maar dat hij dat dreigde te doen. Bij de poging het gevaarte weer de weg op rijden/ slepen, al dan niet met hulp van tractoren, is de situatie verslechterd en is de vrachtwagen daadwerkelijk gekanteld.

Nogmaals, zo heb ik het geïnterpreteerd.


M.v.g.,
Wilco Hogenbirk

klopt helemaal!! ben er zelf bijgeweest als bemanning van de TS.  ;) ;)

Apart, leerzaam en niet allerdaags klusje! :)
alles op zijn tijd...


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2006, 18:26:11
Treur niet te veel om de gesneuvelde varkens want ze zijn alleen maar een dagje eerder overleden :-X
(denk ik ::))


Baz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 110
Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2006, 19:07:55
Treur niet te veel om de gesneuvelde varkens want ze zijn alleen maar een dagje eerder overleden :-X
(denk ik ::))

maar niet meer te gebruiken voor de slacht!!!  :( :( :(
alles op zijn tijd...


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #7 Gepost op: 4 oktober 2006, 19:13:57
maar niet meer te gebruiken voor de slacht!!!  :( :( :(

en kheb net zo'n honger!
Politie Aspirant niveau 4


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #8 Gepost op: 6 oktober 2006, 12:12:40
klopt helemaal!! ben er zelf bijgeweest als bemanning van de TS.  ;) ;)

Apart, leerzaam en niet allerdaags klusje! :)

Toen ik de melding zag dacht ik ook aan een niet-alledaags klusje, maar dat is wel aan jullie besteed dacht ik  ;)
Leuk om op al die foto's die gemaakt zijn jullie gezichten weer eens terug te zien  :)

Groetjes uit Dordt  :D