Hoi Mensen,
Ben nieuw hier. Leuk om m'n eigen auto te zien verschijnen in een thread:)
De frontera werd gebruikt als demovoertuig en ook voor verkeersbegeleiding op afgesloten terreinen voor de VW keverclub Nederland. Inmiddels is deze wagen vervangen door een Frontera A sport met de nodige zwaailichtsystemen.
De Vista was een LED/Strobe/Halogeen combinatie:
5 strobes naar de voorzijde, 5 strobes naar de achterzijde, led knippers naar voor en achter en een en ander aan werklichten in de balk.
Z'n opvolger heeft tot nu toe alleen inbouwlampen en nog geen balk, omdat ik nog gele lenzen voor de balk zoek.
Om terug te komen op de discussie "verkeersregelaar"
Er zijn verschillende mogelijkheden:
Je hebt de zogenaamde transportbegeleiders, welke een opleiding hebben genoten om uitzonderlijk vervoer te mogen begeleiden
Voor zover ik weet zijn hiervoor rijbewijs B, C(= vrachtwagen?) en E noodzakelijk, plus een vrij dure cursus...
Regelgeving omtrend voertuigen gaat hier nog komen, maar voor zover ik weet moeten ze over het algemeen geel zijn, voorzien van rode Chevrons aan de zijkant een bord "convoi exceptionnel"en geel zwaailicht.
Velen breiden dit uit met arrowsticks etc voor een betere herkenbaarheid en om het verkeer al op vroege afstand te waarschuwen voor een overbreed over overlang transport (daarom ook die sticks aan de voorzijde)
Daarnaast heb je nog de verkeersregelaar, welke zelfstandig mag optreden met betrekking tot het geven van stop en oprijtekens. Exact dat is waar die gele Vitara voor gebruikt wordt en ook de reden waarom die op rescue Vlissingen was. Het begeleiden van de stoet amerikaanse politiewagens, parkeerbeleid en plek vrijmaken voor de heli landplaats.
Aangezien ik voor traffic safety limburg een paar aanpassingen aan het voertuig heb gedaan, hadden we een gezamelijke stand op de rescue vlissingen.
groeten, Ruud