Koffers/Tassen NRK

Auteur Topic: Koffers/Tassen NRK  (gelezen 7527 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Gepost op: 8 oktober 2006, 17:00:12
Ik ben even nieuwsgierig, aangezien ik vorige keer een aantal verschillende tassen heb gezien, wat voor tas of koffer jullie van het RK hebben..... :)

Zelf heb ik de alom bekende grijze vierkante tas......dat lelijke en te kleine ding ja  :)

deze dus:

frankj

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 8 oktober 2006, 18:41:02
In Utrecht-midden wordt met rugzakken gewerkt. Erg handig.

rzandstra

• Medisch Assisterend Technicus Interventiecardiologie
  • Forum gebruiker
  • I'll try to be nicer, if you try to be smarter.
Reactie #2 Gepost op: 8 oktober 2006, 18:55:56
We zijn bij Nieuwe Waterweg Noord overgestapt op Boscarol tassen:

Zijn leuke, lichte tassen met veel vakken,maar ze blijken toch wel aardig snel vuil te worden en ook hier en daar al slijtageplekken te gaan vertonen..

Rob
Eerste Hulpverlener LOTUS

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 8 oktober 2006, 19:07:16
In Utrecht-midden wordt met rugzakken gewerkt. Erg handig.

Misschien een foto/plaatje?

frankj

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 9 oktober 2006, 13:10:11
uh..wordt aan gewerkt.
Misschien een foto/plaatje?

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 9 oktober 2006, 17:13:59
NRK-afdeling Rhenen werkt met de blauwe Traveler hulpverlenerstassen van Medicalllifesupport (die ik zelf privé/voor de BHV ook heb  :)). Zie:

http://www.medicalllifesupport.nl/folder%20grote%20tas.pdf#search=%22Traveler%20hulpverlenerstas%22

groet, Michel

Anne

• Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #6 Gepost op: 9 oktober 2006, 17:48:03
NRK-afdeling Rhenen werkt met de blauwe Traveler hulpverlenerstassen van Medicalllifesupport (die ik zelf privé/voor de BHV ook heb  :)). Zie:

http://www.medicalllifesupport.nl/folder%20grote%20tas.pdf#search=%22Traveler%20hulpverlenerstas%22

groet, Michel

Ik heb inderdaad ook Rode Kruis afdelingen gezien met deze tas en het is een handige, nette tas met veel ruimte voor materialen. Zelf maken we gebruik van de welbekende grijze tassen net als bij Jeroen. Maar je mag ook je eigen tas laten vullen met materiaal. Hierdoor lopen we wel met diverse soorten koffers, tassen e.d. rond wat weer wat minder is vind ik zelf!
Groet Anne

Bart_RK

• Junior gebruiker
  • **
  • Hulpdienstvrijwilliger, Afdeling Willebroek
Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2006, 21:19:12
In België werken we meestal met standaard Aluminium koffers (soms ook van die plastic van Mediq of zo), maar we hebben ook Hulptassen, waar een deel van de Koffer Prev in zit (kleine wondverzorging). Verder gebruiken we ook nog de uitruktas, een rugzak met ongeveer 30kg aan materiaal, waarvan het gros van het Infuus en zuurstofmateriaal komt, verder ook nog wat medicatie, instrumenten, en wondverzorgings en reanimatiemateriaal. Ik ga es zien of ik er nergens foto's van vind, om eens te posten.
De mannen van het Rode Kruis zijn geweldig. Waar de ontploffingen het ergst zijn, daar zijn zij - RW Thompson, WOII veteraan -

Luke

• Forum gebruiker
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2006, 12:41:46
In België werken we meestal met standaard Aluminium koffers (soms ook van die plastic van Mediq of zo), maar we hebben ook Hulptassen, waar een deel van de Koffer Prev in zit (kleine wondverzorging). Verder gebruiken we ook nog de uitruktas, een rugzak met ongeveer 30kg aan materiaal, waarvan het gros van het Infuus en zuurstofmateriaal komt, verder ook nog wat medicatie, instrumenten, en wondverzorgings en reanimatiemateriaal. Ik ga es zien of ik er nergens foto's van vind, om eens te posten.

Dat is waarschijnlijk ook het verschil tussen het nederlandse rode kruis en het belgische. In Nederland heeft het alleen zin om er een wondzorgpakket en BLS-materialen in te doen. De rest mag toch niet gebruikt worden.
De SIGMA teams hebben echter wel weer meer materiaal, maar dan worden die ook gebruikt door AVP-en.

Luke
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge

Bart_RK

• Junior gebruiker
  • **
  • Hulpdienstvrijwilliger, Afdeling Willebroek
Reactie #9 Gepost op: 25 november 2006, 12:35:15
Hier heb je enkele voorbeeldjes van materiaal van het BRK

voor een caravan (niet standaard), klik op de link

Hier heb je een voorbeeld van de uitruktas Ziekenwagen

Hierin zit materiaal voor infusen te laten prikken, zuurstof, basis wondzorg, wat instrumenten, ...

De standaard Hulptas

Onze koffers, hier een voorbeeld van de Prev*

De koffer Prev staat voor Preventieve hulp. Deze koffer kan uitgebreid worden tot de PrevX, verder is er nog de koffer Deken, Hyg, Amb, Rea en Tent standaard in de afdeling. Verder vinden we nog koffers Mort, Lijkz, Infus, Sec, en nog enkele op Provinciaal niveau.

Onze ziekenwagen (21 jaar oud)

de kwaliteit van de fotos is niet zo goed, maar de llichtinval was niet optimaal.
vragen, opmerkingen, shoot.
De mannen van het Rode Kruis zijn geweldig. Waar de ontploffingen het ergst zijn, daar zijn zij - RW Thompson, WOII veteraan -