Duitse en Belgische invasie

Auteur Topic: Duitse en Belgische invasie  (gelezen 1869 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 24 september 2009, 01:28:04
::) ???

http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_links4_firstElementId/1_4146256/_rp_links4_hasclickpage/1_1013

Korpschef wil meer bevoegdheden buitenlandse politie
Duitse politie

Duitse en Belgische politieagenten moeten in Limburg dezelfde bevoegdheden krijgen als hun Nederlandse collega's. Dat heeft korpschef Gery Veldhuis van Limburg Zuid woensdag laten weten. Als het aan hem ligt dan kunnen de buitenlandse dienders voortaan in het Nederlandse computersysteem.

Ook moeten ze in Nederland verhoren kunnen afnemen. Bij beide activiteiten hoeven dan geen Nederlandse rechercheurs of agenten aanwezig te zijn.




Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1 Gepost op: 24 september 2009, 06:48:02
Eerst maar eens mensen op taalcursussen sturen, lijkt mij....dan eens verder gaan kijken... ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 24 september 2009, 08:13:15
Eerst maar eens mensen op taalcursussen sturen, lijkt mij....dan eens verder gaan kijken... ::)

Volgens mij is het in het grensgebied niet zo'n probleem ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 24 september 2009, 08:25:08
Ook moeten ze in Nederland verhoren kunnen afnemen. Bij beide activiteiten hoeven dan geen Nederlandse rechercheurs of agenten aanwezig te zijn.

Volgens mij is het in het grensgebied niet zo'n probleem ;)

Ik neem ook wel aan dat ze daar aardig uit de voeten kunnen met de verschillende talen. Maar verhoren afnemen? Dan moet je de talen toch wel erg goed beheersen. Als dat het geval (straks) is, juich ik het initiatief alleen maar toe.

Zeker bij achtervolgingen / volgacties / schaduwen zie ik veel voordeel met de grensoverschrijdende werkzaamheden.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #4 Gepost op: 24 september 2009, 12:16:20
ik ben een voorstander ervan, maar dan moet het ook omgekeerd zijn....
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P