Steekpartij - Rotterdam 7-10-2006

Auteur Topic: Steekpartij - Rotterdam 7-10-2006  (gelezen 11501 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #20 Gepost op: 9 oktober 2006, 18:30:35
duss...

ten eerste ben je er niet bij geweest en de gebruikte hoeveelheid geweld is niet in te schatten van een telefoonfoto'tje.

Ten tweede: die man zit verdorie een vrouw die op de grond ligt met een mes in haar nek en hoofd te steken. Jij mag dan een coole kikker zijn en z'n arm vast willen pakken, ik probeer hem zo hard mogelijk op z'n hoofd te raken. en dat geweld is wat mij betreft zeer goed gerechtvaardigd. Voor hetzelfde geld ben je zelf het volgende slachtoffer van z'n furie.

ik zeg niet DAT men fout is geweest, maar op het moment dat jij iemand met teveel geweld aanpakt ben je zelf hartstikke strafbaar en kun jij in het ergste geval OOK zware mishandeling ten laste gelegd krijgen. natuurlijk zou men rekening houden met de situatie maar hé er is in nederland iets dat we redelijkheid en billijkheid noemen waardoor je een verdachte van een misdrijf ook niet mag beetpakken en de nek breken als ie al is aangehouden. ja die man ging buiten alle perken. maar dat rechtvaardigd geen blinde woedeuitbarstingen van de omstanders. DAT vind ik.

aanval afwenden om die vrouw te beschermen: JA
man aanhouden met GEPAST geweld: JA
man aanvallen: NEE!
Politie Aspirant niveau 4


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #21 Gepost op: 9 oktober 2006, 18:37:20
ik zeg niet DAT men fout is geweest, maar op het moment dat jij iemand met teveel geweld aanpakt ben je zelf hartstikke strafbaar en kun jij in het ergste geval OOK zware mishandeling ten laste gelegd krijgen. natuurlijk zou men rekening houden met de situatie maar hé er is in nederland iets dat we redelijkheid en billijkheid noemen waardoor je een verdachte van een misdrijf ook niet mag beetpakken en de nek breken als ie al is aangehouden. ja die man ging buiten alle perken. maar dat rechtvaardigd geen blinde woedeuitbarstingen van de omstanders. DAT vind ik.

aanval afwenden om die vrouw te beschermen: JA
man aanhouden met GEPAST geweld: JA
man aanvallen: NEE!

wat is te veel geweld?
Een verdachte niet beetpakken?
Volgens mij is dit een geval van noodweer.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #22 Gepost op: 9 oktober 2006, 18:45:33
NEE ik vind niet dat er lukraak op de man moet worden ingeschopt

Wellicht dat ik in deze situatie wel hetzelfde zou doen.... een vrouw aftuigen. Met je mes.....tssss..... >:(


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 9 oktober 2006, 18:46:36
ik zeg niet DAT men fout is geweest, maar op het moment dat jij iemand met teveel geweld aanpakt ben je zelf hartstikke strafbaar en kun jij in het ergste geval OOK zware mishandeling ten laste gelegd krijgen. natuurlijk zou men rekening houden met de situatie maar hé er is in nederland iets dat we redelijkheid en billijkheid noemen waardoor je een verdachte van een misdrijf ook niet mag beetpakken en de nek breken als ie al is aangehouden. ja die man ging buiten alle perken. maar dat rechtvaardigd geen blinde woedeuitbarstingen van de omstanders. DAT vind ik.

aanval afwenden om die vrouw te beschermen: JA
man aanhouden met GEPAST geweld: JA
man aanvallen: NEE!
Dit is kletspraat van de bovenste plank.
Die kerel zit bovenop die vrouw,en hij steekt niet voor niets in op die vrouw.Dat is niet omdat hij haar zo aardig vindt,dit is om doelbewust die vrouw om het leven te brengen.En dan vindt ik dat je zo,n persoon mag raken waar je hem maar kan raken.Als hij maar stopt die vrouw neer te steken,in dit geval wegen de bewijzen tegen die vent toch het zwaarst


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #24 Gepost op: 9 oktober 2006, 18:50:03
wat is te veel geweld?
Een verdachte niet beetpakken?
Volgens mij is dit een geval van noodweer.

dat is aan de betreffende rechter.. maar strict genomen geld:
meer dan noodzakelijk en nadat de aanval is afgewend zou moeten vallen onder noodweer excess, iets wat maar zelden word toegekend. En daarnaast met meerderen op 1 persoon inschoppen is (gok ik zo) te veel. Klaarblijkelijk stonden er genoeg omstanders omheen, met meerdere personen kun je over het algemeen wel iemand aanhouden zonder "op iemand in te schoppen" let wel ik maak ook nog onderscheid voor het van iemand los krijgen met "een paag daartoe bedoelde"  schoppen en het "op iemand inschoppen" wat klaarblijkens de bovenstaande berichten ook gebeurd is.
het noodzakelijke geweld om haar te helpen hoor je mij niet afkeuren. dat beetje extra, natrappen bijvoorbeeld, weer wel.
Politie Aspirant niveau 4


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #25 Gepost op: 9 oktober 2006, 18:55:01
iedereen heeft een andere denkwijze ik ook. ik zeg uitschakelen die man! klink misschien lomp maar denk altijd aan je eigen veiligheid misschien keert hij zich tegen jou. die man is gewoon door het dolle heen en die moet gewoon uitgeschakeld worden. en dan kun je wel zeggen onnodig geweld enz. maar want doet hij dan tegen die vrouw??? gewoon uitschakelen die man!
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #26 Gepost op: 9 oktober 2006, 19:01:18
iedereen heeft een andere denkwijze ik ook. ik zeg uitschakelen die man! klink misschien lomp maar denk altijd aan je eigen veiligheid misschien keert hij zich tegen jou. die man is gewoon door het dolle heen en die moet gewoon uitgeschakeld worden. en dan kun je wel zeggen onnodig geweld enz. maar want doet hij dan tegen die vrouw??? gewoon uitschakelen die man!

Dat is nou net de mentaliteit die de wetgever heeft willen inperken met de vereisten voor noodweer.
de aanval afwenden en persoon aanhouden is prima en super
maar je moet de persoon wel de straf laten krijgen die hij volgens de rechter verdiend en die zal niet van mening zijn dat zijn gezicht verbrijzeld moet worden of erger nog de dood. daarom is het zo dat je verstandig moet omgaan met de mate van geweld die je gebruikt. en natuurlijk zal een rechter het snappen als jij iemand zijn arm uit de kom draait of breekt als hij met een mes zwaait. maar met meerderen op iemand intrappen NADAT de aanval is afgewend is natuurlijk uit den boze, dan ben jij als omstander jou agressie aan het uiten op die man. En dat was wat hij nou ook deed.

nogmaals ik zeg niet DAT er te ver gegaan is, maar als er inderdaad nog nageschopt is of overduidelijk teveel geweld is gebruikt door de omstanders vind ik het niet ongerechtvaardigd om een gerechtelijk onderzoek daarnaar te starten. dan mag de rechter die alle feiten te zien krijgt oordelen of het al dan niet te ver ging.
Politie Aspirant niveau 4


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 9 oktober 2006, 19:47:26
ik zou zeggen... trappen tot hij stopt!  ;) Ik vind 'trappen' minimaal wel in verhouding staan met 'steken'. Als je volgens mij zo iemand zijn nek breekt in een poging om hem te laten stoppen met steken denk ik nog niet dat je veroordeeld wordt, het was een pure moordpoging op die vrouw....!!!  :-\ :-X :-X


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #28 Gepost op: 9 oktober 2006, 19:50:29
ik zou zeggen... trappen tot hij stopt!  ;) Ik vind 'trappen' minimaal wel in verhouding staan met 'steken'. Als je volgens mij zo iemand zijn nek breekt in een poging om hem te laten stoppen met steken denk ik nog niet dat je veroordeeld wordt, het was een pure moordpoging op die vrouw....!!!  :-\ :-X :-X

als je probeerd hem te stoppen niet.. als je gaat natrappen is het te ver. en wat ik begreep uit de berichtgeving hier en op de radio etc is er behoorlijk nagetrapt nog
Politie Aspirant niveau 4


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #29 Gepost op: 9 oktober 2006, 19:52:11
als je probeerd hem te stoppen niet.. als je gaat natrappen is het te ver. en wat ik begreep uit de berichtgeving hier en op de radio etc is er behoorlijk nagetrapt nog

Misschien kan je dat wat duidelijker in je berichten zetten........  ::) ::) ;)