Rampoefening Utrecht CS - 18-10-2006

Auteur Topic: Rampoefening Utrecht CS - 18-10-2006  (gelezen 15251 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #50 Gepost op: 19 oktober 2006, 02:31:16
Hoi, er word steeds gesproken van acteurs, waren er ook nog lotusen bij?

groeten.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #51 Gepost op: 19 oktober 2006, 06:41:12
Hoi, er word steeds gesproken van acteurs, waren er ook nog lotusen bij?

groeten.

my guess is van wel maar dat er voor de gemiddelde leek niet bekend is wat een lotus is en ze dus tot acteurs zijn herbenoemd..
Politie Aspirant niveau 4


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #52 Gepost op: 19 oktober 2006, 08:18:31
Rond 21:30 was de meeste actie al over , maar zoals eerder werd gezegd de mensen die foto's wouden nemen werden op sommige punten zwaar gehinderd omdat je dus met 20 man in een treindeur opening staat , ik hoorde ook veel mensen ( ook profs ) zeggen van dit is niet leuk meer ik ga naar huis , Ik had de mazzel dat ik samen met een andere jongen ( H. Keijzer ) binnen dfe afzetting mocht komen , de NS had 2 sporen afgezet , op spoor 19 a/b stond de ontplofte trein en op spoor 18 a/b hadden ze een een dubbeldekker neer gezet waardoor de fotografen bij de afzettingen konden komen , de pers en genodigden en de rest werden in groepen verdeeld , ik zat in de laatste groep ( de roze ) met nog een paar fotografen dier hier op het forum aanwezig zijn , de andere groepen waren al vertrokken toen onze groep om 19:40uur de HGB4 uit liep , nog voordat we bij het rampterrein waren kwamen we al een andere groep tegen die zich bij ons aansloot , toen we eindelijk wat ruimte kregen op perron 18 a/b gingen de deuren van de dubbeldekker dicht een aantal fotografen werden hier bij opgesloten maar door de noodvergrendeling te gebruiken waren deze deuren zo weer open. alleen de waarnemers stond soms in de weg om mooie foto's te nemen

foto's komen in de loop van de dag


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #53 Gepost op: 19 oktober 2006, 08:51:18
Ik zat in de laatste groep ( de roze ) met nog een paar fotografen dier hier op het forum aanwezig zijn , de andere groepen waren al vertrokken toen onze groep om 19:40uur de HGB4 uit liep , nog voordat we bij het rampterrein waren kwamen we al een andere groep tegen die zich bij ons aansloot , toen we eindelijk wat ruimte kregen op perron 18 a/b gingen de deuren van de dubbeldekker dicht een aantal fotografen werden hier bij opgesloten maar door de noodvergrendeling te gebruiken waren deze deuren zo weer open.

He, ik was ook roze  :D. Was blij niet meer in de trein te zijn op het moment dat de deuren dichtgingen. Maargoed was echt slecht geregeld, ook de begeleiders hadden naar mijn mening te weining ervaring met de echte pers. Er werden persmensen best een beetje pissig omdat het zo lang duurde voordat we gingen en de plekken die we hadden maar daar deze ze een beetje lacherig over. Terwijl ik de jongen die met een opdracht gestuurd worden wel kan begrijpen, als ik vervelend zou gaan doen zou dat niet reeel zijn, maar deze jongens verdienen er hun boterham mee dus kan me wel wat inleven.

En inderdaad vanaf de parkeerplaast kon je toch ook nog mooie foto's maken.

AFVD-P niet persoonlijk bedoelt maar ik vind het dan weer vreemd dat er toch mensen weer andere rechten krijgen en wel achter het lint mogen....  :-\


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #54 Gepost op: 19 oktober 2006, 08:55:35
Anders kom je jezelf in actie even tegen op 112actueel.nl...  ::) (foto 33 v/d 44) Het ging toch om de hulpverleners?

 ;)

Ohja, je kunt wel lekker eten op kosten van de gemeente ;D


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #55 Gepost op: 19 oktober 2006, 09:01:18
@ HV Jaap en Firechief P:

Prachtige foto's!  8) Ben zelf toch maar niet gegaan, had er niet meer zo veel vertrouwen in.  ::)
343, never forget.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #56 Gepost op: 19 oktober 2006, 09:10:01
AFVD-P niet persoonlijk bedoelt maar ik vind het dan weer vreemd dat er toch mensen weer andere rechten krijgen en wel achter het lint mogen....  

Hoe bedoel je dat Firechief P ?


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #57 Gepost op: 19 oktober 2006, 09:14:34
AFVD-P niet persoonlijk bedoelt maar ik vind het dan weer vreemd dat er toch mensen weer andere rechten krijgen en wel achter het lint mogen....  

Hoe bedoel je dat Firechief P ?

Dat er (om welke reden dan ook) toch mensen weer meer bevoegheden krijgen dan andere. Waarom? iedereen zou dat wel willen en dan vraag ik me af waarom er voor sommige mensen (in dit geval jullie maar had ieder ander ook kunnen zijn) toch weer uitzonderingen worden gemaakt..daarmee kreeg je geen goodwill onder de pers denk ik zo.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #58 Gepost op: 19 oktober 2006, 09:22:25
Wel hier dan een kleine bijdrage van mij.
Het was verzamelen om 19.00 uur bij het militaire kazerne in utrecht, voor de sigma wel te verstaan. Om 20.00 uur werden wij opgeroepen om te gaan rijden en bij aankomst bleek dat we eigenlijk iets te vroeg waren. Dus effe wachten. Uiteindelijk konden wij aan de slag. Gelukkig waren de tenten die middag al opgezet, (in het echie is dit dus niet zo) zodat de sigma iets meer tijd hadden voor de hulpverlening. Alles ging ineens heel snel. De slachtoffers kwamen direkt al eraan. Op een gegeven moment ben ik met Gerard samen naar buiten gegaan waar wij de slachtoffers op het gewonden verzamel plaats zijn gaan helpen. Daar zaten enkele T1 en T2 slachtoffers en de rest waren T3. Als eerste heb ik direkt de T1 slachtoffer af laten voeren. Helaas duurde dit even aangezien het ambulance personeel niet direkt aanwezig was. In de tent was het erg druk en hectisch. Toen ik op een gegeven moment met een T1 slachtoffer aankwam, kreeg ik te horen dat de tent vol lag. Daar had ik maling aan, dit is een T1 dus hup naar binnen. Uiteindelijk was er dan toch een brancard vrij. Ondertussen hoorde ik dat het AT team de eerste tent had ontruimt omdat er onder de slachtoffers een terrorist aanwezig was, die een bom bij zich had.  :-X Het gevolg was dus dat de andere tent werkelijk bom ;D vol lag en het een drukte was die je niet wilt zien.

Bij de inval van het AT team, moesten wij alle slachtoffer die buiten verzameld hadden, weer weg brengen naar een veiliger plaats. Dit werd dus de tent van de brandweer waar zij voor iedereen eten en drinken klaar hadden staan.  ;D Zij waren niet echt blij met al die slachtoffers.
Om 21.30 uur kregen wij het sein dat de oefening afgelopen was, dus was het inpakken geblazen. Ik kon nog net even een broodje en wat drinken pakken, even vlug wat kletsen en hop het was weer aan de slag.
Nou je wilt niet weten wat voor een zooi het in de tent was. Werkelijk van alles lag er op de grond. We zijn nog ruim een uur bezig geweest om alles in te pakken en op te ruimen.

Alle sigma leden en ambulance personeel hebben hard gewerkt. De flitslichten van vele camera's zag ik op het laatst niet meer, zoveel was het. Ook veel camera ploegen waren aanwezig, ben dus benieuwd wat er op tv uitgezonden gaat worden.

Om 00.30 uur kwam ik moe en gebroken thuis aan, waar ik dus direkt mijn bed in bent gedoken.
Foto's volgen nog.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #59 Gepost op: 19 oktober 2006, 09:28:55
Dat er (om welke reden dan ook) toch mensen weer meer bevoegheden krijgen dan andere. Waarom? iedereen zou dat wel willen en dan vraag ik me af waarom er voor sommige mensen (in dit geval jullie maar had ieder ander ook kunnen zijn) toch weer uitzonderingen worden gemaakt..daarmee kreeg je geen goodwill onder de pers denk ik zo.

Ik moest net zoals iedereen achetr het lintje blijven , en aan de andere kant van het lintje liepen scholieren van de journalestiek school , maar ik zag ook sommige Camera ( pers ) aan binnen de afzetting lopen terwijl er duidelijk was gezegd dat dat niet mocht , maar daar werd niet tegen opgetreden , op het journaal op Ned 1 zag ik ook een cameraman door het beeld rennen , en die zat ook in een groep later zag ik hem staan filmen binnen het lint.

En de Jongen waar ik mee in de groep zat had zich via de site van utrecht opgegeven met 2 personen , maar die 2e kon ivm zijn werk , waarop ik tegen hem zei dan ga ik wel in zijn naam en hij vond dat goed hij kon ook zeggen doe maar niet , de dames bij de badge tafels hebben die naam veranderd , alleen op de dagpas kon dat niet veranderd worden.