absoluut mee eens..
Ik sprak laatst iemand die mij triggerde.. Laat ik het in me eigen woorden zeggen..
Ik krijg af en toe het idee, dat het hulpverleningsforum meer een auto, materieel en 112 site en community aan het worden is.. dan met elkaar het hebben over nieuwe technieken, organisaties, andere begrippen, technieken. etc.. Ik zie eigenlijk alleen wat conventionele begrippen een beetje uitgelegd worden..
En ik moet zeggen dat ik dat erg jammer vindt.. Ik denk dat de structuur van het forum het multi-displinaire problematieken niet ondersteund..
Onderwerpen als inzetten en materieel en materiaal zou je ook in die categorieen moeten bespreken.. En nieuws van organisaties kan je in de rode, witte en blauwe, Oranje kolom kwijt..
Echter elke organisatie heeft te maken met :
- Situatie benaderen, onder verschillende omstandigheden, Water land, meerdere slachtoffers..
- Organiseren van de hulpverlening, samenwerking met andere organisaties etc,
- Ondersteunende diensten, Meldkamers, tracking en tracing, mapping, communicatie oplossingen, en dat is voor USAR toch iets anders dan voor een ambulancedienst, echter kan je wel van elkaar leren..
- Slachtoffer hulp, Dat doet niet alleen de EHBO-ers, BHV-ers en ambulancediensten, maar de brandweer en de politie, USAR en reddingsbrigades ook..
- Reddingstechnieken, ook ambulancediensten hebben te maken met diverse reddingstechnieken en omstandigheden. En bellen daar niet alleen de brandweer voor..
- Bergingstechnieken, Tussen redden en bergen is een verschil.. Daar hebben alle diensten mee te maken..
Kunnen we niet een indeling vinden die juist meer dat geintergreerde multi-disciplinaire stimuleerd dan in geeikte rode, witte en blauwe kolom en een overige kolom te denken.. Het vakjes denken zou juist minder moeten..
Ik denk natuurlijk even hardop.. ik heb niet de wijsheid in pacht.. maar misschien kan iemand er op voort borduren..