Het hulpverleningsforum is er voor hulpverleners (?)

Auteur Topic: Het hulpverleningsforum is er voor hulpverleners (?)  (gelezen 7391 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 13 oktober 2006, 19:43:13
Er zijn op dit moment toch al acht stemmers die het eens zijn met deze stelling. Ik vind het alleen jammer niets van deze stemmers te horen. Ben wel benieuwd naar de argumenten.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #11 Gepost op: 13 oktober 2006, 21:23:11
Er zijn op dit moment toch al acht stemmers die het eens zijn met deze stelling. Ik vind het alleen jammer niets van deze stemmers te horen. Ben wel benieuwd naar de argumenten.
Ik kan me voorstellen dat ze niet inhoudelijk reageren om niet arrogant oid over te komen,dat is ook het voordeel van een poll, het is anoniem enje hoeft je dus niet te verdedigen.
Wat ik me als argumenten zou kunnen voorstellen

1. je verdinkt in de berichten op het forum, veel nieuwe berichten in een korte tijd waardoor de tijd ontbreekt alles te lezen
2. Er is geen duidelijke splitsing tussen professionele en 'fan topics het loopt flnik door elkaar waardoor je veel moet lezen om niet de krenten in de pap te missen.

zo zijn er vast nog wel een paar te verzinnen

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Kanarie

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 21 oktober 2006, 11:46:23
Ik vind het goed zoals het is; een mix dus.
Bovendien vind ik het juist zo leuk dat bijvoorbeeld 'witte profs' een 'rode hobby-vraag' kunnen stellen. Dan zit je volgens mij op hetzelfde niveau als pure 'rode hobbyisten'.

En wanneer ben je prof? Moet je dan een kopie van je diploma opsturen om lid te kunnen worden van het forum? En EHBO-ers zijn toch ook hobyisten, dus die hele topic (en daarmee de informatie over de eerste schakel in de hulpverleningsketen) kan dan geschrapt worden. En als je nu in opleiding bent? Dan is er zoveel leuks te lezen en interessants te vragen op dit forum, juist omdat je er nog niet elke dag helemaal inzit.


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #13 Gepost op: 22 oktober 2006, 17:52:57
Zo als enkele hier weten ben ik een beroepsofficier in het zgn. hulpverleningsland. Ik heb toch voor niet gekozen, Ondanks dat ik vind dat het er met sommige onderwerpen toch iets te veel van het goeden is gezien de inhoud van sommige topics. Maar om nu te zeggen een hulpverleningsforum voor alleen "echte" hulpverleners gaat mijn te ver. Het zou inderdaad wel eens minder gepost kunnen worden in bepaalde topics. En dan de discussie die er af en toe zijn. En op welke manier ze soms gevoerd worden. Vind ik zelf nou ook niet erg professioneel en volgens mijn zijn dat niet alleen zgn. "Fan's" maar ook personenen werkzaam in de hulpverlening. Dus als men een meer professioneel hulpverleningsforum wil hebben dan zullen we dan toch echt met ze alle moeten doen. Dan vallen en verdwijnen de noem maar fans en blijven er alleen "echte" hulpverleners en zeg maar de geïnterneerde/belangstellende hobbyist over. En daar kan en moet je toch een goede discussie meekunnen voeren. En daarnaast zitten hier ook zeer vaak mensen onder met verstand van zaken over het hobbygebied. Sommige weten er meer van dan sommige mensen die er zelfs werkzaam zijn.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


SIGMARTIJN

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #14 Gepost op: 6 november 2006, 17:04:41
Ik ben zo maar eens benieuwd hoe men over deze misschien toch wat brutale stelling denkt.
Zou het hulpverleningsforum meer een beroepsforum moeten worden/zijn (zoals het ziekenhuisforum) of juist niet ?
(Onder 'fans' worden in dit verband vertaan de niet-hulpverleners met een hobbymatige interesse voor voor de hulpverlening)

Ik heb gestemd: ik ben hulpverlener en het hier niet mee eens,

hoewel ik geen "echte" hulpverlener ben, maar een sigma-vrijwilliger...

Het is leuk en leerzaam om mee te lezen en ik ben het met de anderen eens dat er een hele hoop discussie verloren zou gaan als er alleen professionals overblijven... 8)

Martijn
Als je met het antwoord kunt omgaan, kun je alles vragen


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #15 Gepost op: 6 november 2006, 17:09:21
Ik heb gestemd: ik ben hulpverlener en het hier niet mee eens,

hoewel ik geen "echte" hulpverlener ben, maar een sigma-vrijwilliger...

Het is leuk en leerzaam om mee te lezen en ik ben het met de anderen eens dat er een hele hoop discussie verloren zou gaan als er alleen professionals overblijven... 8)

Martijn

Een Sigma hulpverlener is voor mij een echte hulpverlener hoor, idem voor ehbo'ers.
Onder niet hulpverleners versta ik, spotters, fotografen, scannerluisteraars, ramptoeristen etc, kortom mensen die niet actief zelf deelneme aan een hulpverlening.

bedankt voor je reactie !
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #16 Gepost op: 6 november 2006, 21:31:13
;) Is een SIGMA-vrijwilliger niet een semi-professionele ramptoerist?
Oordeel zelf:
1-rampen / calamiteiten worden in berichtvorm gemeld.
2-in georganiseerde vorm (busreis) gaat een groepje soortgelijken naar de plek des onheils.
3-men gaat voorbij aan politieafzettingen.
4-men bekijkt het leed van de slachtoffers.
5-na afloop wordt het leed besproken en wordt gezocht naar mediaberichten over het voorval.

Klinkt toch als een ramptoerist ...
Geloof niet alles wat je denkt.


SIGMARTIJN

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #17 Gepost op: 7 november 2006, 10:10:32
;) Is een SIGMA-vrijwilliger niet een semi-professionele ramptoerist?
Oordeel zelf:
1-rampen / calamiteiten worden in berichtvorm gemeld.
2-in georganiseerde vorm (busreis) gaat een groepje soortgelijken naar de plek des onheils.
3-men gaat voorbij aan politieafzettingen.
4-men bekijkt het leed van de slachtoffers.
5-na afloop wordt het leed besproken en wordt gezocht naar mediaberichten over het voorval.

Klinkt toch als een ramptoerist ...

 ;D :D zoals je het hierboven plaatst heb je toch wel gelijk ben ik bang... :-[ :-X
Als je met het antwoord kunt omgaan, kun je alles vragen


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #18 Gepost op: 7 november 2006, 10:22:09
;D :D zoals je het hierboven plaatst heb je toch wel gelijk ben ik bang... :-[ :-X

Wat dacht je van een brandweervoeruig (TAS)  .....
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #19 Gepost op: 7 november 2006, 15:47:35
Dus ...  (professionele) hulpverleners zijn ramptoeristen met aanvullende opleidingen ?  :D
Geloof niet alles wat je denkt.