Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1223943 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #1000 Gepost op: 23 november 2009, 20:30:55
Het principe erachter is eigenlijk wel gewoon hetzelfde: groen heeft de coördinatie.
(...)
Zoals ook vermeld in de Regeling Optische en Geluidssignalen 2009.  ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #1001 Gepost op: 23 november 2009, 22:56:14
is een afspraak binnen de gehele hulpverlening, groen heeft de coordinatie

ik heb dan ook een groen hesje (met tekst) achter in de auto liggen, die deel ik uit of trek hem zelf aan. ;D
Nemo me impune lacessit

Rolf Pieters

• Forum gebruiker
  • Rolf Pieters
Reactie #1002 Gepost op: 28 november 2009, 19:26:24
De nieuwe bluswagens van de brandweer Utrecht hebben ook nieuwe lichtbalken.

Hele platte met blauw en oranje erin.

Plaatje van de kopse kant van delichtbalk.
In het midden een (neem ik aan) wiite lamp.
De bovenste ledunits zijn blauw, de onderste oranje.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1003 Gepost op: 28 november 2009, 23:07:30
Ben de 703 een aantal weken terug tegen gekomen (een rit van de dealer naar de regio gok ik) en toen vielen de martinhoorns mij al op.
Utrecht reed toch (ook) met electro? Positieve ontwikkeling lijkt me!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #1004 Gepost op: 29 november 2009, 10:27:24
Brandweer Tiel heeft dezelfde nieuwe LED signalering, ook op de oudere voertuigen.

Tim Van de Cavey

• Forum gebruiker
Reactie #1005 Gepost op: 6 december 2009, 16:34:31
Type leds..

SOS - Microled (multiled) van Federal Signal Vama

Zie deze PDF voor de specs..

Volgens mij zijn ze niet erg vaak in nederland gebruikt.  zie ook gril-lampen van tm-cs.nl

Zijn inderdaad prijzige dingetjes, als het niet dringend is wil ik jullie wel uit de nood helpen door bij de volgende levering 911signal er 2 bij te bestellen en aan de inkoopprijs door te verkopen, er is er net 1 verzonden, dus zal pas ergens maart zijn.
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #1006 Gepost op: 8 december 2009, 21:36:48
Beste Tim,

Niet vervelend bedoeld, maar hou je er wel rekening mee dat LED flitsers in de kleur blauw ECE R65 gekeurd moeten zijn? Anders mogen deze in NL niet op uitrukvoertuigen worden gemonteerd volgens de wet.
Auto's, welke geregistreerd staan als hulpverleningsvoertuig, waarvan het kenteken is afgegeven na 1 Maart 2009 dienen zelfs ECE R65 Klasse II gekeurd te zijn

Groeten, Ruud

Tim Van de Cavey

• Forum gebruiker
Reactie #1007 Gepost op: 8 december 2009, 22:06:08
Beste Tim,

Niet vervelend bedoeld, maar hou je er wel rekening mee dat LED flitsers in de kleur blauw ECE R65 gekeurd moeten zijn? Anders mogen deze in NL niet op uitrukvoertuigen worden gemonteerd volgens de wet.
Auto's, welke geregistreerd staan als hulpverleningsvoertuig, waarvan het kenteken is afgegeven na 1 Maart 2009 dienen zelfs ECE R65 Klasse II gekeurd te zijn

Groeten, Ruud

911 Signal heeft al zijn lichtwerk volledig CE laten keuren, anders zou ik het niet invoeren en verkopen...enkel de solar lichtbalk krijgen ze niet gekeurd.
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #1008 Gepost op: 8 december 2009, 22:10:05
Zonder een discussie te willen laten ontstaan, er is een verschil tussen CE keur (het feit dat exportproducten in de EU verkocht mogen worden) en de ECE R65 keuring.

ECE R65 keuring slaat op de typegoedkeuring van de individuele lichtunit, die het product eveneens moet hebben om op een uitrukvoertuig gemonteerd te worden.
Enkel een CE keur volstaat dus niet.

Verdere vragen stel ik voor via PM te doen, om niet teveel af te wijken van het originele topic.

Mvg, Ruud

Tha-Nose

• Forum gebruiker
Reactie #1009 Gepost op: 8 december 2009, 23:23:26
Ik weet niet of dit filmpje al eens geplaatst is, maar hier een demonstratie van de PB Topas, met draailampen en meerdere sirene's (uit verschillende landen)

user Aerodynic