Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1223966 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1010 Gepost op: 8 december 2009, 23:30:37
Van het ongeval te Zuideinde vanavond:

http://www.youtube.com/watch?v=TkXKnpEmxiw#normal

Gewonde bij ernstig ongeval Zuideinde - StefanVerkerk.nl[/url]

Eindelijk beeld van de ambulance met de TOPAS LED balk! Heb dit volgens mij al een jaar terug eens op een foto gezien en deze balk ''zou niet bestaan'' of ''wij leveren hem niet''

Naar mijn mening komt hier toch effe beter licht uit als uit de nieuwe balken  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #1011 Gepost op: 9 december 2009, 00:03:58
Topas Lichtbalk in led techniek is verbouwd op diverse politiewagens in Dld. In Nederland ben ik hem nog niet tegengekomen , live althans.

Ik weet dat er in Nordrhein Westfalen een aantal met deze balk rondrijden. De led modules zijn ondertussen weer iets gewijzigd. De opstelling van de leds is aangepast tov eerste serie.
En ja, er komt inderdaad een enorme berg licht uit....

Hella heeft trouwens ook een nieuw led balkje op de markt, de RTK7. Of we deze ooit in NL zullen zien, geen idee. Duitsers blijven vasthouden aan hun hoge balken.
In tegenstelling tot de meeste fabrikanten maakt hella gebruikt van SMD leds in haar modules, andere fabrikanten veelal Luxeon Cree.

Groeten, Ruud

sylvester1986

• Gast
Reactie #1012 Gepost op: 9 december 2009, 13:52:23
Weltpremiere Hella RTK7 auf der IPOMEX 2009

User: jango11x

Die RTK7 is best wel fel.

Tha-Nose

• Forum gebruiker
Reactie #1013 Gepost op: 9 december 2009, 19:54:24
Topas Lichtbalk in led techniek is verbouwd op diverse politiewagens in Dld. In Nederland ben ik hem nog niet tegengekomen , live althans.

De Kmar rijdt ook met de Topas rond op de MB Vito.

user: KevinBergenopZoom

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1014 Gepost op: 9 december 2009, 20:06:19
Weltpremiere Hella RTK7 auf der IPOMEX 2009

User: jango11x

Die RTK7 is best wel fel.

Heb dr zelfs al een foto van  ;D

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #1015 Gepost op: 16 december 2009, 16:19:38
Wat voor pitje zit zier op?

Signalering is er al...in oktober dit jaar iig al wel.. ;) Buiten de pit op het dak heeft hij ook flitsers in de grill.

handTAS

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #1016 Gepost op: 23 december 2009, 15:29:53
Ik zat op de site van whelen te dromen lezen en kwam de L11H*V tegen. Volgens mij een onzettend mooi led maar kom er niets over tegen op google of youtube.
http://www.whelen.com/_AUTOMOTIVE/details_prod.php?head_id=1&cat_id=5&prod_id=407

Heeft iemand deze weleens in het echt gezien? En werkt zo'n zuignap? Volgens mij is dat alleen handig als je een glazendak hebt (of je lak heel wilt houden)

Dus 2 vragen.
Wat zijn de (on)mogelijkheden van een zuignap op een beacon
Heb je weleens een L11 gezien? Ik kom ze namelijk nergens in de verkoop tegen.

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #1017 Gepost op: 23 december 2009, 15:41:11
Zuignap op Zwaailicht is geen echte aanrader. Zeker met weer als dit, kun je geen goede hechting garanderen. En er werken best flinke krachten op zo'n lampje....
Enige lamp waar dit mooi werkt is de dashboardlamp van Pintsch Bamag, die zuigt zich vacuüm aan de voorruit van het voertuig.
L11 is niet voor NL gercertificeerd, wil niet zeggen dat hij niet leverbaar is....
Heb er nog nooit een vraag naar gehad. Daarnaast zijn er lampen van Whelen en andere fabrikanten (ook in Europa) die lampen met dezelfde lichtopbrengst leveren.

Groeten, Ruud

Gast

• Gast
Reactie #1018 Gepost op: 23 december 2009, 15:45:49
Class 1 lamp, weinig lichtouput, moet je zien als een lampje voor op een heftruck zo van "hé, daar rijdt ook een heftruck, oppassen"  ;) Geen primaire waarschuwingslamp dus.
Voor wat betreft zuignappen op zwaailichten moet ik LSV terzijde staan, zuignappen werken eigenlijk alleen voor alle dashboard-verlichting die je op je voorruit of achterruit plakt, voor wat betreft zwaailichten is eigenlijk alleen de combinatie zuignap/magneet onder een VAMA LR135 halogeen zwaailamp en strobe-versie dusdanig sterk dat ze tot een bepaalde snelheid (even niet meer uit mijn hoofd oproepbaar) gecertificeerd zijn.

handTAS

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #1019 Gepost op: 23 december 2009, 17:47:17
Ja in dat geval is de fed sig lm-300 toch beter.