Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1223982 keer)

0 gebruikers (en 37 gasten bekijken dit topic.

Gast

• Gast
Reactie #1050 Gepost op: 1 januari 2010, 14:43:43
eigen keuze lijkt mij?

De vraag was "weet iemand waarom dat zo is", niet "kan iemand gokken waarom dat zo is"

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1051 Gepost op: 1 januari 2010, 16:26:12
@mrveurope.

Mooi filmpje van een mooi voertuig.
Is dit nu ook het juiste patroon welke verplicht is geworden? Niets meer om en om...?

En de LED modules naast het STOPBORD zijn witte lampen?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1052 Gepost op: 1 januari 2010, 16:53:59
@mrveurope.

Mooi filmpje van een mooi voertuig.
Is dit nu ook het juiste patroon welke verplicht is geworden? Niets meer om en om...?

En de LED modules naast het STOPBORD zijn witte lampen?

Zie ook blz. 92 & 93 van dit topic  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1053 Gepost op: 1 januari 2010, 19:21:39
Gezien. Dank.
 ;)

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #1054 Gepost op: 1 januari 2010, 21:42:51
Ben benieuwd of we deze LFL's binnenkort op de NL voertuigen gaan terugzien:

LIBERTY-2010 WHELEN

Mooie balk, ideaal voor de nieuwe signaleringseisen. Mooier dan de freedoms, maar ik gok wel wat duurder.

Ik ken het systeem wel van de led flitsers:) scheelt een hoop ruimte en gedoe door 2 kleuren in 1 unit te hebben zitten. En daarom ook weer geld. Want het scheelt de helft aan leds! Ik hoop wel dat honac of anderen er iets mee gaan doen want ik vind de platte lichtbalken toch mooier op een heleboel auto's! :D

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #1055 Gepost op: 1 januari 2010, 21:59:03
Grille flitsers in dubbele kleuren zijn niet voorgeschreven. Hooguit aan de zijkant van ambulances, maar dan is het veel makkelijker ofwel om losse modules te plaatsen. Als één kleur kapotgaat, dan hoef je niet direct alles te vervangen.
Daarnaast zitten er in een dual color led unit, zoals een Extreme Chameleon 6-9 ook dubbele leds, alleen naast elkaar.

In balken en losse bakens wordt nu gewoon gebruik gemaakt van een individuele rij leds, denk ook niet dat dat op korte termijn heel erg gaat veranderen.
Platte lichtbalken is relatief. Als je te plat gaat, is de openingshoek te klein en is het oplichtend vlak niet zo goed zichtbaar. Gevolg, als je het ook nog eens oog op dak van een bus plaats, helemaal slecht zichtbaar.

Dubbekleurige balken en bakens zullen wel meer komen denk ik, losse frontflitsers, tja kwestie of er vraag naar is...en of het zich loont ze te laten certificeren

Groeten, Ruud

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1056 Gepost op: 2 januari 2010, 00:54:27
Platte lichtbalken is relatief. Als je te plat gaat, is de openingshoek te klein en is het oplichtend vlak niet zo goed zichtbaar. Gevolg, als je het ook nog eens oog op dak van een bus plaats, helemaal slecht zichtbaar.

K ben niet zo'n ster in de merken, maar het type wat Marelko levert en wat nu op diverse nieuwe ambulance's word geplaatst vind ik een hele slechte uitstralingshoek hebben.
De led's lijken haast wel alleen maar recht uit te stralen waardoor ik de lichtopbrengst echt super slecht vind.
Het aparte vind ik dan, als je bijvoorbeeld de nieuwe Mercedes Sprinter ambulance's ziet met een ander type lichtbalk dat deze wél fel uitstralen.
Én beide zijn dan voorzien van een certificaat .... Heel apart!

Dienst: GG&GD Amsterdam
Roepnummer: 13-121
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Chevy GMT610
Byzonderheden: Dagrijverlichting, geel, twee-toon en nieuwe signalering én een aparte esculaap op de zijkant!

Dienst: RAV Zeeland (Connexxion)
Roepnummer: 19-104
Merk en type: MB Sprinter 319CDI WAS
Bijzonderheden: Standplaats Goes
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #1057 Gepost op: 2 januari 2010, 04:11:59
Wij hebben nu een tijdje een nieuwe polo in dienst (1mnd) die veelal dienst doet als OvD auto :) met headlight flashers, nieuwe sirene en een Pilot LED knipperpuist (:P) op het dak. Zag nog geen kans om 'm te platen; maar hij kwam net wel bij het journaal voorbij:

http://nos.nl/l/tcm:5-626381/

Gast

• Gast
Reactie #1058 Gepost op: 2 januari 2010, 04:22:06
Ja, maak nou eens een foto van dat ding man ;)

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #1059 Gepost op: 2 januari 2010, 04:28:31
Ja, maak nou eens een foto van dat ding man ;)

Doe mijn best ;)

Wat doe jij nou zo vroeg op :P