Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212311 keer)

0 gebruikers (en 65 gasten bekijken dit topic.

blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #1230 Gepost op: 18 april 2010, 18:14:08
Vannacht opgemerkt dat ook enkele oude Utrechtse Ford Focus wagons aangepast zijn mbt de nieuwe sirene. Ik vind het persoonlijk wel jammer, want vond de oude sirene 'mooier' klinken (voor wat het waard is). Wel heb ik het idee dat de nieuwe sirene beter gehoord wordt, dus wat dat betreft een verbetering.
Oude sirene:
Nieuwe Sirene:

De nieuwe sirene zou beter hoorbaar moeten zijn en dat is hij ook. De frequentie ten opzichte van de oude is anders en standaard worden de voertuigen nu voorzien van 2 speakers het geen resulteerd in harder en meer doordringend geluid.

In dit filmpje de oude en nieuwe sirene van Honac, en het is wel duidelijk welke beter hoorbaar is:



MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1231 Gepost op: 18 april 2010, 19:05:26
Dit is inderdaad een mooie vergelijking. Ik merkte vanacht dat de auto's met name op grote kruizingen me eerder opmerkte, het geluid lijkt zich dus wijder te verspreiden (net als bijv. de stad/land horn in duitsland). Ik ben wel benieuwd waarom men besloten heeft om dat tremolerende (die trilling in de sirene) eruit te halen.

Blijf het trouwens apart vinden dat de Amsterdamse wagens altijd een ander type sirene geprogrammeerd hadden door honac. Wellicht heeft dat de maken met het feit dat de golfjes vaak in de stad reden?? Iemand die dit weet? (ik heb het hier over de 'oude' sirene te vinden op de golf 4 en 5's)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1232 Gepost op: 18 april 2010, 19:07:35
Blijf het trouwens apart vinden dat de Amsterdamse wagens altijd een ander type sirene geprogrammeerd hadden door honac. Wellicht heeft dat de maken met het feit dat de golfjes vaak in de stad reden?? Iemand die dit weet? (ik heb het hier over de 'oude' sirene te vinden op de golf 4 en 5's)

Amsterdam heeft de dakset's en sirene's vele malen hergebruikt op voertuigen ;)
Zodoende had je de oude(re) sirene's op spiksplinternieuwe voertuigen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1233 Gepost op: 18 april 2010, 22:15:51
Dit is inderdaad een mooie vergelijking. Ik merkte vanacht dat de auto's met name op grote kruizingen me eerder opmerkte, het geluid lijkt zich dus wijder te verspreiden (net als bijv. de stad/land horn in duitsland). Ik ben wel benieuwd waarom men besloten heeft om dat tremolerende (die trilling in de sirene) eruit te halen.

Blijf het trouwens apart vinden dat de Amsterdamse wagens altijd een ander type sirene geprogrammeerd hadden door honac. Wellicht heeft dat de maken met het feit dat de golfjes vaak in de stad reden?? Iemand die dit weet? (ik heb het hier over de 'oude' sirene te vinden op de golf 4 en 5's)

Heb je de functie 'knipperende koplampen'  ( knopje kk rechtsboven op het bedienpaneel van de honac HB serie ) al gebruikt? Dit in combi met de nieuwe sirene werkt helemaal fantastisch...


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1234 Gepost op: 18 april 2010, 22:20:59
Hier heb je de bug ook:

POLITIE - Touran, 2 Sirenes!!! Sirene bug!!! Den Bosch
Filmpje: ik:D


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1235 Gepost op: 18 april 2010, 23:14:30
Heb je de functie 'knipperende koplampen'  ( knopje kk rechtsboven op het bedienpaneel van de honac HB serie ) al gebruikt? Dit in combi met de nieuwe sirene werkt helemaal fantastisch...
Is me opgevallen dat dit zeer goed werkt. Ze zien je al van veraf en gaan ruim op tijd aan de kant. Ook makkelijk is dat je de KK ook kan uitschakelen als je blauw aan hebt, maar je kan hem ook los van blauw gebruiken.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1236 Gepost op: 19 april 2010, 00:01:34
storingen komen op de raarste manieren binnen en niet altijd te voorkomen.

deze bedienkast is samen met de sirene/versterker getest bij de kema, de oude set kwam niet door de keuring, de nieuwe wel.
m.a.w. de oude is dus inderdaad gevoellig voor storingen en vergeet niet hoeveel een gsm aan storing veroorzaken kan hoewel de gsm produkten ook gekeurd zijn en wel door de keuringen komen.

een filtertje helpt niet, de installatie goed monteren helpt wel, maar ieder type auto is weer anders, zelfs binnen 1 merk, helemaal storingsvrij zal wel nooit lukken, maar de storingen met de HB2100 bedienkast (de gene op de foto) zijn altijd erg weinig geweest.

Dank je voor de uitleg.
Hij stoort als je een telefoon vlak naast het kastje hebt. Iets verder er vanaf heb ik nog nooit problemen gehad.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1237 Gepost op: 19 april 2010, 00:08:32
Even een vraagje voor de Federal Signal rijders hier ... Waar zit het ''knipperende koplampen'' knopje daar?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1238 Gepost op: 19 april 2010, 10:33:18
Even een vraagje voor de Federal Signal rijders hier ... Waar zit het ''knipperende koplampen'' knopje daar?

Niet, is een aparte, hardwarematige knop op het dashboard. Bij ons gelabeld: headlight flashers.


EvD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #1239 Gepost op: 19 april 2010, 17:30:05
Wij hebben op ons wijkteam net een nieuwe Touran met de eerste 'nieuwe' lichtbalk van Honac in de regio. Maar die knipperende koplampfunctie zit er bij ons helaas niet op...