Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1222753 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Carv

• Senior gebruiker
Reactie #1280 Gepost op: 26 april 2010, 01:20:02
Naar aanleiding van twee fotos van een nieuwe VW Touran van Noord Holland Noord van Jerommeke vroeg ik me af wat de indeling van de balken was.

Het gaat om :

Ik neem aan van links naar rechts gezien:

blauw/ takedown / PD-licht / takedown / blauw

blauw / oranje / oranje / PD-licht / oranje / oranje / blauw

Mocht het inderdaad oranje zijn, zit er dan ook een soort van traffic advisor functie op?
Of heb ik het geheel mis en is de configuratie totaal anders?

Gast

• Gast
Reactie #1281 Gepost op: 26 april 2010, 03:27:21
Ik zou er niet raar van opkijken als de bovenste rij blauw is, voor op de hoeken en achter behalve de middelste, en de onderste rij amber, zowel op de hoeken voor als achter behalve de middelste.
De middelste unit achter lijkt een "depopulated" model 400Superled te zijn, waarin simpelweg minder LED's zitten per rij (normaal boven en onder 6 LED's, de depopulated modellen hebben vaak maar 3 LED's erin) dus het zou heel goed kunnen dat dit een groene is.
Aan de voorzijde echter, zit naast de 400Superled aan de passagierszijde een model 400 single-row LED-unit, 4 LED's in het midden boven en onder gespiegeld door reflectoren. Als dit ook een groen PD licht zou zijn lijkt dit niet consistent qua model met de 400 SuperLED achterin in het midden.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #1282 Gepost op: 26 april 2010, 13:54:24
Is de lampen-configuratie zoals die van Rotterdam - Rijnmond op hun Volvo's uberhaupt conform de nieuwe richtlijnen ?

Ik heb het antwoord op deze vraag nog niet voorbij zien komen. Hopelijk dat iemand weet of deze configuratie conform de nieuwe regels is ?

Alvast bedankt.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1283 Gepost op: 26 april 2010, 15:19:26
Ik heb het antwoord op deze vraag nog niet voorbij zien komen. Hopelijk dat iemand weet of deze configuratie conform de nieuwe regels is ?

Alvast bedankt.

Nieuwe sirene
Nieuwe led's
Rondom amber zichtbaar
Voor zover ik het van een filmpje af kan beoordelen het goede flitspatroon.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

7131

• Senior gebruiker
Reactie #1284 Gepost op: 26 april 2010, 17:49:34
Nieuwe sirene
Nieuwe led's
Rondom amber zichtbaar
Voor zover ik het van een filmpje af kan beoordelen het goede flitspatroon.

Dank voor je reactie.

Zijn er toevallig coll. van R-R aanwezig op het forum ?

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #1285 Gepost op: 26 april 2010, 18:42:33
Zijn er toevallig coll. van R-R aanwezig op het forum ?
Volgens mij r1200gs. Die is zo gesteld op zijn C320 van de VP ;D

sylvester1986

• Gast
Reactie #1286 Gepost op: 27 april 2010, 23:50:58
Als je hedendaags kijkt naar de LED balken, hoeveel zuiniger zijn deze balken dan in tegenstelling tot halogeen en stobe balken, dus voor de accu leeg is en hoelang gaat een halogeen/strobe of LED balk mee qua levensduur?

Gast

• Gast
Reactie #1287 Gepost op: 28 april 2010, 00:04:39
Ligt aan de hoeveelheid strobes, draaiers en LED's in een balk qua amperage verbruik.

Een Vista bijvoorbeeld met 4 draaiers erin trekt zo'n 22 ampere.
Een Edge met 4 strobes op een EB6 trekt (uit mijn hoofd) zo'n 15ampere

Als een Ultra Freedom 1Watt LEDjes in de corner units zou hebben zitten en het zijn de extended corners (12LED's) dan heb je 48 LED's op de corners, is 48Watt is 4 Ampere (bij alle 4 gelijk aan), stel dat er nog voor en achter model 400's met 6LED's zitten heb je nog 1Ampere erbij (bij voor en achter elk 1 aan) dus zit je op laten we zeggen 5 ampere in het gunstigste geval.

Je kunt met een gerust hart dus je auto uitzetten met een LED balk erop. Met een strobe, en zeker een halogeen, is dat een heel ander verhaal.

Venture

• Eenheid AD
  • Senior gebruiker
Reactie #1288 Gepost op: 28 april 2010, 07:23:02
Als je hedendaags kijkt naar de LED balken, hoeveel zuiniger zijn deze balken dan in tegenstelling tot halogeen en stobe balken, dus voor de accu leeg is en hoelang gaat een halogeen/strobe of LED balk mee qua levensduur?

Bedoel je voor de accu leeg is? Of tot de balk stuk is?

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1289 Gepost op: 28 april 2010, 09:43:12
Allebei eigenlijk wel intresant om te weten ...
Qua accu is eigenlijk al door Caprice9C1 beantwoord.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.