Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212208 keer)

0 gebruikers (en 52 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #1290 Gepost op: 28 april 2010, 11:08:07
Dat van de levensduur had ik niet gezien  ;) Halogeenbalken gaan jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren mee, althans dat merk ik als verzamelaar ;) Op papier gaan, zo ik begrepen heb, voertuigen en ook de daksets 5 jaar mee, na die 5 jaar wordt er een nieuwe opgebouwd. De economische levensduur is dus dacht ik 5 jaar, de daadwerkelijke levensduur veel langer. De lampjes en motortjes kunnen oneindig vervangen worden, als ook de power supplies en strobetubes van flitsbalken. Doorgaans wordt geadverteerd met 100.000 uren gebruik "on-time" voor LEDs, dus balken, dashlights etc.etc.etc. Natuurlijk gaat er wel eens een LEDje eerder stuk.
Het leeglopen van de accu zal niet ervoor zorgen dat de balk stukgaat (halogeen, strobe of LED) de balk zal alleen minder fel worden (halogeen) of hakkelig gaan flitsen (strobe) of patronen niet meer afmaken en blijven hangen (LED).

ZO, en na al dit gebabbel over zwaaibalken ga ik maar eens een home-made LED mini-Edge in elkaar zetten  ;D ;D


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #1291 Gepost op: 28 april 2010, 12:55:24
(...)
ZO, en na al dit gebabbel over zwaaibalken ga ik maar eens een home-made LED mini-Edge in elkaar zetten  ;D ;D
Toch wel ECE gecertificeerd he?   >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Gast

  • Gast
Reactie #1292 Gepost op: 28 april 2010, 13:26:03
Toch wel ECE gecertificeerd he?   >:D

Mijn zwaailichtenkamer is van vóór de nieuwe regelgeving  ;D ;D dus hoeft het alleen te voldoen aan de "eigen oog-verblindende eisen"  8) >:D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1293 Gepost op: 28 april 2010, 18:36:34
Thanks Caprice voor het beantwoorden van mijn 2 vragen  O0


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1294 Gepost op: 28 april 2010, 22:30:20
Heb nu een aantal VISTA-LED's gehad waar wat units in kapot waren. Verder zijn ze vaak inderdaad niet te slopen die dingen :)


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #1295 Gepost op: 29 april 2010, 12:04:27
Probleem is dat de LEDs zelf wel lang mee gaan maar de electronica daar omheen niet, en laat die electronica nou net (toeval?) helemaal ingepot/gegoten zitten in de LED-unit, dus 99% van de gevallen is het lichtgevende gedeelte zelf niet kapot maar de electronica daarachter.

Ik heb al zoveel veel defecte LED-units gezien in LFL Edges, zelfs bij een Freedom heb ik LEDs gezien die het na zo'n korte tijd al niet meer deden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1296 Gepost op: 29 april 2010, 15:15:15
En hoe zit het met Xenon flitsers qua zuinigheid en levensduur, want die hebben we bij de KLu op het dak zitten.


Gast

  • Gast
Reactie #1297 Gepost op: 29 april 2010, 15:42:02
Xenon flitsers, dat zijn de strobes, die staan verderop boven omschreven. Uit mijn hoofd tot 15Ampere trekken die, en de levensduur... tja.. hoe minder je ze gebruikt hoe langer ze het volhouden ;) Net als met alle electronica is dat wachten tot het stuk gaat, en dan zet je er een nieuw buisje in


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1298 Gepost op: 3 mei 2010, 15:59:57
Een vraagje over al die nieuwe Volvo HA's voor de regio's: wat voor lampen zitten daarop? Zijn dat gewoon strobe's? En voldoen die dan wel aan de eisen?


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1299 Gepost op: 3 mei 2010, 21:44:36
Op de Volvo HA is een combinatiesysteem gebruikt.
2x Hänsch Comet Strobe K2 (zijn gekeurd volgens nieuwe norm)
1x Hänsch Comet Strobe K1 Oranje (ECE R65 Klasse 1, conform eis)
achterop:

3x Sputnik Nano LED K2 aan de achterkant,in de buurt van de achterlichten, eveneens volgens nieuwe norm gekeurd.

Nieuwe signaleringseisen schrijven niet voor dat het persé allemaal led moet zijn. Je moet alleen voldoen aan de gestelde lichtwaarden/ lichtbeeld, de aan/uit periode, functiebewaking en de dag/nachtstand. De K2 typegoedkeuring is er voor de Comet in Strobe en in led uitvoering


Groeten, Ruud