Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212116 keer)

0 gebruikers (en 36 gasten bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1300 Gepost op: 3 mei 2010, 22:47:42
Iemand ervaring met de volgende storing?

Bij voertuigtest 's morgens werkt alles naar behoren.

Vandaag bij eerste prio 1 van die dag, niet gek lang na het controleren, stop de nieuwe Whelen Freedom 'bak' ermee.
Doet helemaal niets meer, alleen de frontflitsers doen het nog.
Tevens stoppen de geluidssignalen er plotseling mee... :o

Van alles geprobeerd om weer aan de praat te krijgen, niets hielp.
Bij bureau aangekomen voor auto wissel een laatste test gedaan.
Niets werkte.
Zet mijn collega het stopbord voor aan, gaat ineens alles aan!
Groen, amber, blauw, OGS!!!  :D
Best grappig op dat moment, maar niet op het moment van de pit-rit...:S


Dit is niet de eerste keer dat ik dit van dichtbij meemaak met de voertuigen die zijn uitgerust met de nieuwe transparante Whelen Freedom van Honac.
Hierbij weigeren regelmatig de OGS.
Veel meer dan met de losse pitten of andere Whelen daksets.
Iemand een oplossing/tip/ervaring? ( monteur is natuurlijk aan gedacht ).


Alex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #1301 Gepost op: 4 mei 2010, 00:59:29
Iemand een oplossing/tip/ervaring? ( monteur is natuurlijk aan gedacht ).
Ik kan me herinneren dat Honac onlangs bij ons is geweest, specifiek voor de voertuigen die met die bewuste transparante balk zijn uitgevoerd. Probleem was de afdichting. Wat me ook al eerder was opgevallen is condensvorming in de balk ter hoogte van het stoptransparant aan de voorzijde. Het voorval dat jij omschrijft lijkt me een typisch geval van water in een regelunit. Eén apparaat inschakelen en alles krijgt stroom...
Vanavond trouwens de hele avond in de stromende regen gereden op een nieuwe R1200RT met de led-flitslampen op de spiegelkappen. Je raadt het al: condens aan de binnenkant... Dus denk dat die binnenkort ook op tilt gaat slaan.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #1302 Gepost op: 4 mei 2010, 10:42:16
Blijf het jammer vinden. Voor BMW is er een prachtig LED pakket ontwikkeld, dat helemaal compatible is met het BMW CANBUS systeem.
Daarnaast heeft het alle BMW kwaliteitsbeproevingen gehad incl keuring op emc en compatibiiteit met het boordnet van BMW.
Deze led flitsers hebben bijvoorbeeld speciale membramen erin om condensvorming te verminderen, speciale waterdichte stekkers etc.

Duitse politiemotoren rollen gewoon van dezelfde band als de reguliere motoren

Maar wat doen we dan in Nederland?
Juist, we bestellen gewoon kale motoren, halen hem vervolgens uit elkaar. Schroeven er een eigen kabelboom op en eigen lampjes
Dat laten we dan weer allemaal keuren in NL en dan verkopen we het aan de politie.

Reden dat je alles af fabriek kan bestellen is dat je een single point of service hebt, onderdelen makkelijk kan vervangen etc....en er ook wel eens een kwaliteitsverschil in kan zitten....


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1303 Gepost op: 4 mei 2010, 16:41:30
@Alex:

Dank voor je reactie. Ik ga het hier eens voorleggen aan Facilitair bedrijf, moet echt een oplossing voor komen.
Balen dat je precies hetzelfde probleem ondervind met de nieuwe motor.
Dat moet in deze tijd toch echt niet meer kunnen gebeuren!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1304 Gepost op: 4 mei 2010, 16:47:44
Blijf het jammer vinden. Voor BMW is er een prachtig LED pakket ontwikkeld, dat helemaal compatible is met het BMW CANBUS systeem.

Dat zijn we niet alleen gewend van de politiemotoren, maar van zo'n beetje alles wat qua Nederlandse hulpverleningsvoertuigen rondrijd ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1305 Gepost op: 5 mei 2010, 16:42:30
Haperend FedSig spul, of zat er iemand te vaak met z'n pootjes aan de knoppen?



deze is ook wel mooi. los contactje of water in de sirene oid.



Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1306 Gepost op: 5 mei 2010, 21:51:33
Haperend FedSig spul, of zat er iemand te vaak met z'n pootjes aan de knoppen?



buiten dat om, heeft iemand een foto van de achterkant van deze bus, lijkt erop dat er vrij vreemde striping op zit.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1307 Gepost op: 5 mei 2010, 23:18:43
Vreemd voor jou, niet voor Amsterdam-Amstelland.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #1308 Gepost op: 6 mei 2010, 01:12:35
Vreemd voor jou, niet voor Amsterdam-Amstelland.
Dat inderdaad. En AA is natuurlijk altijd een beetje apart ;)
M.b.t. de sirene denk ik dat de collega een paar keer op de claxon heeft gedrukt. Dit duurt altijd even voordat de sirene aangaat en misschien is er in die seconde weer gedrukt waardoor het zo raar klinkt.


frank1984

  • BHV, RK Rolde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #1309 Gepost op: 6 mei 2010, 18:34:57
Dag mede-hulpverleners,

Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om te vragen, maar het was het beste topic wat ik ervoor kon vinden. Als ik fout zit, is er vast een mod die deze vraag even wil verhuizen ;)

Voor in de auto ben ik opzoek naar een dashboard flitser / visor flitser (Amber). Reden ervan is dat ik nogal veel langs de weg zit en de vreemde eigenschap heb om altijd net achter een net gebeurd ongeluk te rijden (en nee, het is niet mijn schuld). Vaak gebeurd dit dan ook nog op van die 'Humz, waarom nou weer hier' plekken. Voor mijn eigen veiligheid en dat van het slachtoffer (regeltje 1) heb ik nu een 12 volt zwaailamp met magneet voet in de auto liggen. Hieraan zitten vind ik twee nadelen:

1. Hij is overdag niet erg goed zichtbaar, omdat het een gewoon 12 volt lampje is
2. Je gooit zo'n ding op het dak, waardoor je 360 graden licht hebt. Leuk voor op een landweg, maar voor op de snelweg creëer je direct een file aan de tegemoet komende kant.

Daarom ben ik dus opzoek naar een dashboard / visor light die voldoet aan de volgende eisen:

1. Dag en nacht goed zichtbaar (Gen 3 led?!)
2. Geen enorm stroomverbruik, anders is mijn accu leeg als ik weer weg wil rijden
3. Zowel te gebruiken aan de voor als achterzijde van de auto (Ik heb een nieuwe vw polo en die heeft een redelijk stijle achterruit (en ook nog eens getint, dus een flinke lichtopbrengst is belangrijk)
4. Omdat ik een Nederlander ben moet het ook nog een beetje betaalbaar zijn
5. Moet werken op een sigarettenaansteker (12volt) en demontabel zijn (het is een leaseauto)

Aan jullie dus de vragen:

- Welke raden jullie aan en waarom
- Waar is deze te krijgen
- Wat moet het kosten

Om de discussie te voorkomen zal ik vast zeggen dat ik weet dat het officieel niet mag, maar ik betaal liever een boete dan dat ik nog een auto in me nek heb. Ik weet ook dat het op je dak zetten van een zwaailicht geen vrijbrief is om halsbrekende toeren uit te halen en dat het geen garantie is voor het creëren van een veilige werkplek, maar ik zie het als een toevoeging, net zoals mijn veiligheidshesje.