Dag mede-hulpverleners,
Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om te vragen, maar het was het beste topic wat ik ervoor kon vinden. Als ik fout zit, is er vast een mod die deze vraag even wil verhuizen
Voor in de auto ben ik opzoek naar een dashboard flitser / visor flitser (Amber). Reden ervan is dat ik nogal veel langs de weg zit en de vreemde eigenschap heb om altijd net achter een net gebeurd ongeluk te rijden (en nee, het is niet mijn schuld). Vaak gebeurd dit dan ook nog op van die 'Humz, waarom nou weer hier' plekken. Voor mijn eigen veiligheid en dat van het slachtoffer (regeltje 1) heb ik nu een 12 volt zwaailamp met magneet voet in de auto liggen. Hieraan zitten vind ik twee nadelen:
1. Hij is overdag niet erg goed zichtbaar, omdat het een gewoon 12 volt lampje is
2. Je gooit zo'n ding op het dak, waardoor je 360 graden licht hebt. Leuk voor op een landweg, maar voor op de snelweg creëer je direct een file aan de tegemoet komende kant.
Daarom ben ik dus opzoek naar een dashboard / visor light die voldoet aan de volgende eisen:
1. Dag en nacht goed zichtbaar (Gen 3 led?!)
2. Geen enorm stroomverbruik, anders is mijn accu leeg als ik weer weg wil rijden
3. Zowel te gebruiken aan de voor als achterzijde van de auto (Ik heb een nieuwe vw polo en die heeft een redelijk stijle achterruit (en ook nog eens getint, dus een flinke lichtopbrengst is belangrijk)
4. Omdat ik een Nederlander ben moet het ook nog een beetje betaalbaar zijn
5. Moet werken op een sigarettenaansteker (12volt) en demontabel zijn (het is een leaseauto)
Aan jullie dus de vragen:
- Welke raden jullie aan en waarom
- Waar is deze te krijgen
- Wat moet het kosten
Om de discussie te voorkomen zal ik vast zeggen dat ik weet dat het officieel niet mag, maar ik betaal liever een boete dan dat ik nog een auto in me nek heb. Ik weet ook dat het op je dak zetten van een zwaailicht geen vrijbrief is om halsbrekende toeren uit te halen en dat het geen garantie is voor het creëren van een veilige werkplek, maar ik zie het als een toevoeging, net zoals mijn veiligheidshesje.