Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212089 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #1320 Gepost op: 23 mei 2010, 13:23:03
Hij is wel gloedjenieuw, dat design verder, alleen heeft FedSig er een handje van om de oude ontwerpen (Aerodynic, JetSonic, Vista) om te bouwen van halogeen naar LED, zo ook dus de Vector

ZIe hier voor meer info, over de "normale LED Vector en de microprosessor-controlled smartpods:

http://www.fedsig.com/products/index.php?id=239


Gast

  • Gast
Reactie #1321 Gepost op: 23 mei 2010, 15:29:23
Close-up van de "rotator", het is de spiegel onder een hoek die draait, de LED's zijn rondom, á la Solaris stijl, fixed gemonteerd.



Info van FedSig's Facebook pagina :

Federal Signal First Responder Systems would like to thank everyone for their interest in our new Vision SLR lightbar. We revealed this lightbar for the first time at the recent FDIC trade show in IN. Vision SLR is planned to be in production later this year, during the Fall of 2010. At this point, because the product is not in normal production, we can...not accept or process any orders. We will keep everyone posted on the progress as we move forward.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1322 Gepost op: 23 mei 2010, 16:13:39
Wel een superfunctioneel ding!


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #1323 Gepost op: 24 mei 2010, 05:04:20
Die is echt vet om te zien  :D . En handig dat je meteen blauw en amber in een hebt :P .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1324 Gepost op: 26 mei 2010, 03:12:26
Whelen had dat ook al ;)



DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #1325 Gepost op: 26 mei 2010, 08:28:56
Whelen had dat ook al ;)



Ja ok, en dat is ook zeker een coole balk, maar die v-shape heeft toch wel iets aparts :) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #1326 Gepost op: 30 mei 2010, 17:49:21
weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar waarom zijn er geen draailampen in led uitvoering? Daar bedoel ik mee de "oude" lichtbalken etc. waarin de draailampen in halogeen uitvoering waren. Waarom worden die halogeenlampjes niet vervangen door led?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1327 Gepost op: 30 mei 2010, 19:46:37
Ik denk dat het met de kosten te maken heeft. Een normaal lampje dat knippert gaat minder lang mee. Een ledje die knippert heeft daar geen last van. Dus waarom rondom een ronde ledlamp nog een reflector zetten als deze ook heel goed knippert? De Whelen L32 die RR gebruikt voor verkeer heeft bijvoorbeeld vaak wel een draaiend patroon.


Zie 3:10.
Ik zoek nog even een duidelijker filmpje ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1328 Gepost op: 30 mei 2010, 19:47:20
weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar waarom zijn er geen draailampen in led uitvoering? Daar bedoel ik mee de "oude" lichtbalken etc. waarin de draailampen in halogeen uitvoering waren. Waarom worden die halogeenlampjes niet vervangen door led?
Zoiets?:

Is dit geen leuk speelgoed voor de Nederlandse hulpdiensten ?



User: jetphoto

Bron: youtube


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1329 Gepost op: 30 mei 2010, 19:50:42
Ik denk dat het met de kosten te maken heeft. Een normaal lampje dat knippert gaat minder lang mee. Een ledje die knippert heeft daar geen last van. Dus waarom rondom een ronde ledlamp nog een reflector zetten als deze ook heel goed knippert? De Whelen L32 die RR gebruikt voor verkeer heeft bijvoorbeeld vaak wel een draaiend patroon.

Dat is de L31 (de L32 is de plattere met enkele rij LED's) en alleen bij de Mercedessen is er een draaipatroon. De Volvo's V50 hebben de normale flitsfunctie. Ik vind dat ook duidelijker.