Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1223223 keer)

0 gebruikers (en 33 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1370 Gepost op: 8 juni 2010, 11:36:16
Beste LiquidBlack, ik zou zeggen lees eerst de diverse topic's hier op het forum eens door ...
Is al héél erg veel over gezegd en alle antwoorden op je vragen staan al ergens vermeld.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,39279.0.html

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,34129.0.html

Verder staat er al héél veel informatie in dit topic.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


LiquidBlack [NL]

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #1371 Gepost op: 8 juni 2010, 12:54:50
Die topics had ik inderdaad al gevonden. ;-)

Oké, dus als ik het goed begrijp mag je geen extra verlichting op je auto hebben. Maar als je het erop hebt mag je het niet gebruiken behalve in gevaaropleverende situaties. Dus bijvoorbeeld als je assisteerd bij een ongeval.
De politie zal er niks van zeggen als je het niet misbruikt.

En je mag van alles voor de raam hangen zolang het maar geen licht geeft of reflecteerd.

Is dat een correcte samenvatting?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #1372 Gepost op: 8 juni 2010, 16:19:37
Zo zou je het kunnen samenvatten inderdaad. Waarbij opgemerkt dat onder 'extra verlichting' de amber/gele/oranje signalering wordt verstaan. Andere kleuren ga je als niet-hulpdienst niet mee wegkomen.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


LiquidBlack [NL]

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #1373 Gepost op: 8 juni 2010, 16:43:37
Zo zou je het kunnen samenvatten inderdaad. Waarbij opgemerkt dat onder 'extra verlichting' de amber/gele/oranje signalering wordt verstaan. Andere kleuren ga je als niet-hulpdienst niet mee wegkomen.

Oké bedankt voor de reacties tot nu toe :).
Zijn er andere leden van dit forum die ook voor bovenstaande redenen deze extra verlichting ingebouwd hebben?


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #1374 Gepost op: 8 juni 2010, 22:02:47
jeps, me2!

Ben tot nu toe 3 keer aangehouden voor een led-flitser achter mijn voorspiegel. Deze aardige agenten waren gewoon nieuwsgierig naar wat het precies was. Nadat ik had uitgelegd dat ik ze voor mijn werk e.d. gebruik was er nooit wat aan de hand en kon ik gewoon weer doorrijden.
Deze verlichting is eigenlijk nooit een probleem als je er maar een goede reden voor hebt en het alleen gebruikt als het ook echt noodzakelijk is! Veiligheid gaat voor alles en als jij hulp aan het verlenen bent bij een ongeval zal er geen enkele agent zijn die er moeilijk over zal doen! (en anders de rechter iig niet)  O0


LiquidBlack [NL]

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #1375 Gepost op: 8 juni 2010, 22:35:10
jeps, me2!

Ben tot nu toe 3 keer aangehouden voor een led-flitser achter mijn voorspiegel. Deze aardige agenten waren gewoon nieuwsgierig naar wat het precies was. Nadat ik had uitgelegd dat ik ze voor mijn werk e.d. gebruik was er nooit wat aan de hand en kon ik gewoon weer doorrijden.
Deze verlichting is eigenlijk nooit een probleem als je er maar een goede reden voor hebt en het alleen gebruikt als het ook echt noodzakelijk is! Veiligheid gaat voor alles en als jij hulp aan het verlenen bent bij een ongeval zal er geen enkele agent zijn die er moeilijk over zal doen! (en anders de rechter iig niet)  O0

Is het ook echt voor je werk? Of is dat meer om er goed vanaf te komen? ;-)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #1376 Gepost op: 9 juni 2010, 14:54:13
Wat ik over het algemeen niet begrijp is dat - met name in burgerauto's - vooral flitsers e.d. aan de voorzijde worden geplaatst, zoals bij de spiegel, op het dashboard, in de grill, etc. Als je goed nagaat hoe je op dat moment aan het werk bent, heb je geen signalering nodig naar de voorzijde. Je auto staat in 9 van de 10 gevallen met de rijrichting mee tussen het verkeer en het ongeval/werkzaamheden en je hebt dus vooral signalering nodig naar achteren....
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


LiquidBlack [NL]

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #1377 Gepost op: 9 juni 2010, 17:01:38
Helemaal gelijk in inderdaad. Je staat zelden met de neus naar het verkeer toe.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1378 Gepost op: 9 juni 2010, 17:15:57
Ik neem aan dat je het over de politie hebt. Als die door het verkeer moeten, moeten ze het verkeer voor zich duidelijk waarschuwen en dat doe je niet met signalering aan de achterkant.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #1379 Gepost op: 9 juni 2010, 17:17:45
Dat zegt ie niet. Hij bedoeld als je stil staat, niet als je P1 rijd..
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------