Inderdaad, ik had het - naar aanleiding van de vraag van LiquidBlack - over particuliere auto's niet zijnde hulpdiensten. Diverse wegwerkers, verkeersregelaars, leken-hulpverleners (de stoppers bij een ongeval zeg maar) hebben graag signalering op hun auto voor als zij op en aan de weg aan het werk zijn dan wel hulp aan het verlenen zijn. En je ziet dan regelmatig allerlei zonneklepflitsers, dashboard flitsers, diverse grillflitsers en buitenspiegelflitsers, alternerende koplampen, knipperende mistlichten, etc. etc., met voor de achterzijde twee flitsers en/of een daklampje. En dat terwijl je altijd vanuit de rijrichting aankomt, vandaar uit het werkvak inrijdt of achter het ongeval stopt om hulp te verlenen. Dan zou je juist liever een heleboel knipperdingen aan de achterkant hebben in plaats van aan de voorzijde.
Voor hulpdiensten die zich een weg moeten banen door het verkeer zijn de knipperdingen aan de voorzijde dan weer nodig. Dan is maximale signalering aan de achterzijde alleen nodig wanneer dat voor het afschermen van ongevallen of werkplek nodig is. Denk aan RWS en politie.